Delta Regional Upgrade Certificates

Discussie in 'SkyTeam' gestart door Goldfly, 27 sep 2017.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik ga binnenkort Delta medallion Plat worden, en ik kan een benefit kiezen. Nu twijfel ik tussen de voucher van 200$ of de 4 regional upgrades. Het liefst zou ik de upgrades nemen, maar uit mijn ervaring bij United blijkt dat zelfs met een upgrade certificate het vaak heel lastig is om geupgrade te worden zelfs met een certificate. Heeft iemand hier ervaring mee bij Delta RUC's?
     
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Bij mij worden ze allemaal gebruikt. Als ge een beetje flexibel bent zou het geen probleem moeten zijn en is de totale waarde v/d RUC's >200$.
    Ik heb er eerder veel te weinig dan teveel ;)
    Je hoeft trouwens niet meteen de choice benefits te selecteren maar kan wachten tot Januari 31, 2019:

    2018 Medallion Year: You may select one benefit when you qualify for Platinum Medallion Status; you may select three benefits when you qualify for Diamond Medallion Status. Select by January 31, 2019.

    Zodra ze geselecteerd zijn is de geldigheid 1 jaar. Oftewel je hebt in theorie tot 31 Januari 2020, da's meer dan 2 jaar :) .

    Wat ik doe is wachten tot het laatste moment of als ik via de medallion agent weet dat er beschikbaarheid is en dan kies ik ze als choice benefit.
    Typisch kies je de 4 Regional Upgrade Certificates, 4 Global Upgrade certificates, Delta Sky Club Membership en 25,000 Skymiles. Best value for money meen ik nu je travelcompanion voor upgrades ook 'dezelfde tier' is.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2017
    Goldfly vindt dit leuk.
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Grouchy,
    Allereerst wil ik je bedanken voor je reacties. Elke keer als ik een vraag over DL heb dan help je me, kudos hiervoor!

    In dit geval ben ik echter geen Diamond maar Platinum, dus kan alleen de 4 RUC's selecteren.. enne, ja je hebt dan tot 2020, maar als je ze pas na een jaar selecteert kan je ze t eerste jaar niet gebruiken ;-) Daarnaast reis ik bijna altijd alleen voor werk. Ik zie vaak de routes die ik vlieg vol ( DTW-LAX, MSP-LAX, ATL-LAX ( waar LAX staat komt ook SFO voor.) dit zijn vaak drukke routes waarbij First vaak al een dag of 3 van tevoren vol zit.

    Met bovenstaande info, zou je nog steeds de RUC's adviseren, of toch iets anders?
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Je kiest ze op het moment dat er upgrade availability is. Ik heb geen idee hoe flexibel je kan zijn met de vluchten/reisdata. Beste is om het eea te regelen en voordat je de reis boekt; Delta bellen of er availability op bepaalde data/vluchten en zo je reis/vluchten plannen.

    Andere keuzes:
    Silver aan iemand schenken...eeeuh niet echt waardevol.
    Global entry application voucher is maar $100..gaat het ook niet worden.
    $200 Delta Travel Voucher is ook 12 maanden geldig..da's zo'n 168EUR. beetje meeeh. 1x upgrade met een RUC en je hebt meer value for money.
    20,000 bonus miles verlopen niet. Kan een optie zijn.

    Dat ze drie dagen van te voren aardig vol zitten is logisch:
    For First Class upgrades, Diamond and Platinum Medallion Members will clear beginning 120 hours (5 days) prior to departure, Gold Medallion Members will clear beginning 72 hours (3 days) prior to departure
     
    Goldfly vindt dit leuk.
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb gehoord dat als je een RUC wil gebruiken, je je miles en segmenten voor de vluchten op Delta MOET crediten. Je kan dus niet een RUC gebruiken terwijl je op FB account vliegt. Dit roept de volgende vragen op.

    1: Klopt dit?
    2 Kan ik mn skymiles gebruiken om RUC toe te passen en dan daarna, of op het laatste moment weer terugzetten naar FB? Of wordt je upgrade dan meteen geannuleerd ?
    3: Kan ik voor de andere segmenten wel gewoon mijn FB gebruiken? dus bijv. AMS-DTW op FB vliegen, en dan DTW-LAX op Skymiles?

    wederom veel dank voor de hulp!
     
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    In deze thread is er discussie over:
    http://www.flyertalk.com/forum/delt...yer-program-after-global-upgrade-applied.html

    Heb zelf in het verleden het dacht ik 3x meegemaakt dat mijn aansluitende Delta trips en/of upgrades in de USA verdwenen zijn. Dit nadat KLM agenten in AMS met de trip aan de gang zijn gegaan (IROPs).

    Nu FB schijnbaar per 1 mei 2018 ook revenue based gaat worden zou ik evalueren welk FF programma je in de toekomst gaat gebruiken;

    FB Ivory: 4 Miles per EUR spent
    FB Silver: 6 Miles per EUR spent
    FB Gold: 7 Miles per EUR spent
    FB Platinum: 8 Miles per EUR spent

    Vs de meeste americanen, met huidige EUR-USD koers wordt het er voor FB niet beter op :
    Delta Diamond/AA executive platinum member 11 miles voor elke uitgegeven dollar
    Delta Platinum/AA platinum pro 9 miles/$
    Delta gold/AA platinum (vergelijkbaar met FB gold) 8 miles/$
    Delta silver/ gold (vergelijkbaar met FB silver) 7 miles/$
    geen status (ivory) 5 miles/$.
     
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Thanks, ik snap niet dat ze t doen, als ik ook al geen miles meer verdien met mn vluchten dan gaat langzaam de hele lol van het spel eraf... dan ga ik uiteindelijk ook wel gewoon Norwegian en WOW vliegen.
     
  8. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb op dit moment 8 US-domestic vluchten op schema staan. uiteenlopend van eind oktober tot mei'18. Ik heb Delta gevraagd naa beschikbaarheid voor gebruik van de RUC op deze vluchten, en ze hebben aangegeven dat er op geen enkele vlucht beschikbaarheid is. Wat is dan de waarde van de RUC's als je ze amper kan gebruiken? Ik lees reports op Flyertalk dat mensen RUC en RPU's (United) hadden die zijn verlopen omdat ze nergens ingezet konden worden. Ja op vluchten van 1,5 uur of minder, maar dan is economy comfort net zo prima. Herken je dit?
     
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Kan gebeuren, maar herken (het specifiek voor mij) niet echt.

    Mij is ooit verteld (aub niet naar de bron vragen, kan ik je niet geven) dat Delta revenue management de certificaten 'cleared' T-2 weken, dan T-10 dagen, T-7, T-5 en T-24H. Als ie dan nog steeds niet gebruikt is dan is er om T-3H nog een kans, anders gaat ie naar de gate.
     

Deel Deze Pagina