Delta One Boeing 767-300ER Brussel-Atlanta

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door paul_, 27 aug 2019.

  1. paul_

    paul_ Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    13
    Eerste reisverslagje van mijn kant na de eerste trip voor de nieuwe baas.

    Doordat mijn broertje een congres in Brussel bijwoonde kon ik meeliften en werd ik keurig voor de deur afgezet bij Zaventem Airport. Inchecken ging soepel en daardoor had ik een kleine 2 uurtjes over om de BA lounge te verkennen.

    Eerste indruk van de lounge is goed, keuze qua snacks en eten vrij beperkt (het is niet the Loft ;)).
    Wifi prima maar wel jammer dat je moet staan om naar de vliegtuigjes te kunnen kijken, zittend gaat dat net niet.

    Lounge1.jpg Lounge 2.jpg

    Dan de kist inspecteren. Kussen en dekentje liggen klaar, de headset en amenity kit liggen netjes op het tafeltje en de champagne wordt direct geserveerd. Monika stelt zich netjes voor en geeft aan dat ze goed voor me zal zorgen deze vlucht :).

    champagne.jpg

    Na vertrek komen de warme nootjes tevoorschijn en laat ik een colaatje inschenken. De warme nootjes zijn toch altijd de guilty pleassure op zo'n vlucht en binnen no-time heb ik ze opgepeuzeld.

    snack .jpg

    Dan tijd voor het eten. Ik heb niet direct veel trek en kies voor een lichte maaltijd die prima smaakte.
    Na de maaltijd is het tijd voor een filmpje, en hoewel de keuze wat beperkt is kan ik me prima vermaken tijdens de vlucht. Het touchscreen werkt niet best maar met de bijbehorende afstandbediening kom je een heel eind.
    Wifi aan boord is overigens beperkt tot text messaging. foto's en videos versturen is niet mogelijk.

    flight details.jpg Food.jpg

    Een flimpje of 2 later is het alweer bijna tijd voor de almost there snack. Ik kan geen nee zeggen tegen een hamburgertje en laat me verleiden tot dit apparaat.

    almost there.jpg

    Al met al een plezierige ervaring!
    In Atlanta als eerste van boord en snel de aankomsthal in voor mijn aansluitende vlucht. De overlay van 3 uurtjes is ruim voldoende om door de douane heen te komen... of nee toch niet!

    Atlanta blijkt een logistieke nachtmerrie waar ik in een slang van een rij terecht kom die tot ver buiten de gebruikelijke hal strekt. ruim 3.5 uur heb ik nodig om door de douane heen te komen, waarna nog eens een half uur nodig is om door een nieuwe security check heen te gaan richting de gates.
    Omboeken blijkt overigens geen probleem, al zijn de stoelen in First allen bezet en mag ik dus op rij 19 plaatsnemen voor het laatste uurtje richting Jackson Mississippi.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2019
    Johan10, Roberto, beuse242 en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Was die lange wachttijd voor de douane als gevolg van iets bijzonders of is het er tegenwoordig altijd zo druk ? De laatste keer dat ik bijv. op JFK was had een aparte, snellere rij voor mensen die al eerder met een ESTA de USA waren binnengekomen.
     
  3. paul_

    paul_ Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    13
    Mijn collega’s zonder US paspoort mijden Atlanta als de pest, het is daar al het hele jaar mis blijkbaar. Ook met een ESTA en meerdere bezoeken de afgelopen jaren mag je gewoon aansluiten in de rij.

    Wel een aparte rij voor Global entry/TSA pre en US citizen reizigers.
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Stel je niet teveel voor van de snelheid, vorige week ook een uur nodig voor die rij :eek:
     
  5. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Heb ik blijkbaar geluk gehad vorig jaar in ATL. Ook al had ik een groot X over mijn kaart, en dus de langzaamste rij met extra inspectie, er binnen een half uur doorheen.
     
  6. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Leuk verslag! :) Hopelijk meer toffe tripjes voor de nieuwe werkgever zo!
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Leuk report! Twee vraagjes; wat bedoel je met BA lounge in Brussel? Was het Brussels Airlines of British Airways? Ik dacht dat Skyteam gebruik maakt van de Diamond Lounge?

    En was even benieuwd welke amenity kits er nu zijn bij Delta.. heb je daar een fotootje van? Ze hadden een paar jaar geleden mooie TUMI hardcase (outbound) en soft case (inbound) etuis.
     
  8. paul_

    paul_ Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    13
    BA was in dit geval British Airways. Denk dat ze wellicht ook kijken naar welke lounge dichtbij welke gate ligt.

    Inderdaad een Tumi, was een softcase met tandenborstel/tandpasta, afzichtelijke paarse sokken en wat klein spul. Niks buitengewoons maar prima voor de vlucht en zoontjelief vond het een leuk pakketje om te krijgen bij thuiskomst. :) Zal zien of ik nog een fotootje kan schieten ervan.

    Morgen Slovenië en dan weer de vertrouwde privium lounge.

    Volgende Intercontinentale trip naar Caïro of Dubai in oktober maak ik wel weer een verslagje :D
     
  9. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Paul, een leuk en beknopt verslagje van een relaxte reis. Neem het volgende niet persoonlijk maar ik erger me nog steeds aan mensen (kranten/media niet uitgezonderd) die te pas en te onpas het begrip "douane" verkeerd gebruiken.
    Bij binnenkomst in de USA passeer je eerst de immigratie, dat is heel iets anders dan de douane. Pas nadat je je bagage hebt opgepikt passeer je de douane.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Als we dan toch gaan corrigeren: wáár ze je tegenkomt is niet zo relevant, maar wát ze controleren wel.
    Soms ga je eerst door de douane, bijvoorbeeld wanneer er drugshonden bij de gate staan, als je op Schiphol landt vanuit bijv. Curaçao, Suriname of Colombia. Dat is de douane. Vaak staan er immigratie-ambtenaren bij, op dezelfde locatie, maar de scanners en honden zijn van de douane.
    In jouw voorbeeld van de VS geldt dat voor Miami. Het kan ook voorkomen dat je je koffer opnieuw incheckt, voordat je bij de immigratie bent geweest en dan passeer je ook soms eerst de douane en verderop de immigratie-ambtenaren. Dat geldt ook voor de Amerikaanse grenscontrole op bijv. de luchthaven van Aruba: je pakt dan op Amerikaans grondgebied je koffer onder toeziend oog van de douane en daarna passeer je immigratie.
    Douane kan op allerlei plaatsen staan, maar immigratie heeft doorgaans een vaste locatie.

    Onderscheid gaat dus niet op basis van locatie, maar op basis van bevoegdheid: Douane (in Nederland onderdeel van de Belastingdienst) gaat over goederen, immigratie (of marechausse in NL) over personen.
     
    Javadest vindt dit leuk.
  11. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Niet helemaal mee eens, je haalt de 100% controle op AMS eruit als een uitzonderlijk voorbeeld: daar passeer je nl eerst de douane direct bij het verlaten van de avio brug zoals je correct beschrijft, dan ga je net als iedereen uit non Schengen door de marechausse, en daarna krijg je nog een keer de douane voor je kiezen bij (voorheen) bagageband 19.

    Laatse paar keer dat ik op ATL aankwam was het eerst immigratie, en dan pas langs de douane (met koffer), en daarna naar de uitgang of koffer opnieuw inchecken bij een doorverbinding binnen de USA.

    Overigens, jouw taakomschrijving van douane en immigratie in NL is helemaal juist.
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Precies, je neemt enkele eigen ervaringen als geldend en corrigeert daar een andere poster mee. Dat mag ook gerust: laten we vooral kritisch blijven op elkaar zodat er zo weinig mogelijk desinformatie op het forum onstaat, maar houd er rekening mee dat je eerdere statement (quote hieronder) geen feit is, maar een persoonlijke ervaring. Ook je nieuwe punt over de 100% controle is allang achterhaald, er is geen afgeschermde bagageband meer, maar de 100% controle vindt plaats voordat de bagage op de band komt. Dat is niet band 19, maar band 22. Als die bezet is, kan er worden uitgeweken.

    De feiten zijn volgens mij dat immigratie en douane andere taken hebben, niet noodzakelijk ook een fysieke volgordelijkheid in passage.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  13. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Je zal wel gelijk hebben, ik vlieg tenslotte ook nog niet zo heel erg lang.
     
  14. Mattijs

    Mattijs Newbie Premium Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    In July had ik nog de hardachalige TUMI case op een vlucht van JFK naar SEA. Zag van de week wel ergens dat de nieuwe nu worden uitgedeeld.. Deze kan je gebruiken als hoes voor een kleine tablet dacht ik zo..
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
  16. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Smaken verschillen :) Nooit een fan geweest van die harde Tumi's, ook als ze (half) leeg waren namen ze nog net zoveel ruimte in.
    Nieuwe hebben een handiger formaat en zien er beter uit. Zitten dan wel weer geen earplugs in. Deze maand krijg je er ook een paar Bombas sokken bij.
     
  17. Mattijs

    Mattijs Newbie Premium Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben het met je eens dat hij gedurende de rest van de trip best in de weg zat in mijn koffer. Maar eenmaal thuis doet hij nu dienst als case voor mijn harde schijven, kabeltjes, sd kaarten en andere kleine zaken. En dan is hij best wel handig ;)
     

Deel Deze Pagina