Delta en het niet matchen van je Flying Blue status

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Roberto, 25 aug 2019.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Heb je een basic economy ticket toevallig?

    Basic Economy fares are not eligible for paid, complimentary or discounted upgrades DeltaComfort+® or paid or complimentary upgrade to Preferred Seats, regardless of Medallion or other elite status.
     
  2. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Je moet bij de KLM zijn voor een upgrade, die hebben het ticket verkocht. Ook zal checkin op Schiphol via de KLM verlopen.
     
  3. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Inmiddels bericht gehad van KLM en van Delta. Mijn broers klacht is afgehandeld door KLM in opdracht van Delta en hij heeft een voucher gekregen. Mijn klacht is afgehandeld door Delta en ik heb Miles gekregen. Toen ik met KLM contact had omdat Delta lang op zich liet wachten kreeg ik ook een EMD voucher naast de Miles die ik daarna nog van Delta kreeg.
    Ik heb ook uitgelegd dat ik echt niet gewoon op compensatie loop te wachten maar echt het probleem opgelost wil zien maar helaas blijven er voorlopig twee systemen naast elkaar lopen.
    Het lijkt alsof ik graag compensatie wil zien maar dat is niet het geval ik heb liever dat de ST systemen gewoon naadloos op elkaar overlopen. Voor je status, upgrades, bagage, enz. enz.
    In een ander topic staat ''klagen werkt'', wil ik graag geloven, maar werkt het ook om problemen op te lossen????
     
  4. denuyl

    denuyl Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Dat is dan misschien de reden
     
  5. denuyl

    denuyl Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Klm verwijst door naar Delta (ik heb KLM gebeld)
     
  6. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Klopt echter, de andere voordelen van je status moeten ze wel gewoon geven.
    Desondanks heb ik toch een keer een upgrade op een binnenlandse vlucht gekregen. Niet dankzij mijn status overigens want die stond er dus verkeerd in :).
     
  7. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Wat extra informatie die ik na een Delta-vlucht heb:
    - je mag op een domestic vlucht (die niet vervolgt in een internationale vlucht) niet de lounge in met FB Gold (en ook Platinum, gok ik dan?) ... zeiden ze iig, ik vloog wel internationaal door (DL ticket, geen idee hoe dat weer is met KL ticket...). Moest ook echt FB Gold pas laten zien.
    - met FB Gold sta je helemaal onderaan, ook onder de laagste DL statussen (waarvan de laagste vrij weinig voorstelt geloof ik); dus hangt van je route af of je geluk hebt, ik had een upgrade naar Comfort+ maar er was net 1 stoel te weinig in First helaas...

    Vraag me nu wel af of FB Platinum-leden hoger ingedeeld worden in de upgrade-rangorde. En of iemand meer weet over bovenstaande.
     
  8. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Dag Ruud,
    Je krijgt inderdaad alleen maar toegang tot de lounge als je van een internationale vlucht afkomt en dus doorvliegt met Delta. Of als je met Delta begint en doorvliegt (internationaal).
    Een los ticket voor een binnenlandse vlucht geeft geen toegang tot een lounge, tenzij je businessclass vliegt. Dit is overigens hetzelfde hier in Europa maar aangezien (zeker in Nederland) je bijna altijd internationaal vliegt kan je hier (bijna) altijd de lounge in.
    Wat betreft de plat en status bij Delta heb ik (nog) geen ervaring mee.
     
    Sebas vindt dit leuk.
  9. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Wel goed om te weten. Als je economy vliegt dan zijn bagagevrijstelling en Sky Priority de enige redenen om Delta te vliegen dus. XP en lounge in ieder geval niet.
     
    Roberto vindt dit leuk.
  10. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43

    Je krijgt 2xp, maar dat is met alle binnenlandse vluchten. Hier ben je het als Nederlander misschien niet gewend (zou Sint Maarten misschien als een domestic vlucht gezien moeten gaan worden?) maar in Indonesië en China is dit ook al snel aan de orde en ook daar geen loungetoegang als je geen internationale vlucht erna hebt.


    Dit zegt de website van skyteam;
    • SkyTeam Elite Plus-deelnemers hebben, ongeacht hun reisklasse, toegang tot de SkyTeam-lounges op bepaalde luchthavens wanneer zij dezelfde dag vliegen met of overstappen van/op een internationale vlucht die wordt uitgevoerd door een SkyTeam Member airline. Om toegang te krijgen tot de lounge, hoeft u alleen uw boarding pass en een geldige Elite Plus-deelnemerskaart aan een van de loungemedewerkers te laten zien.
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    @RuudHier in aanvulling op de correcte info van @Roberto nog het volgende. Je hebt het over een DL ticket; houd er rekening mee dat je internationale doorvlucht ook door SkyTeam uitgevoerd moet zijn om de lounge binnen te kunnen, maar wellicht bedoelde je dat ook. Neem wel altijd je Flying Blue kaart mee inderdaad.

    Er is nog een mooie tip hier: de American Express Platinum card (dus niet de Flying Blue Amex, maar de classic card) geeft je ook toegang tot Delta lounges, als je maar een Delta vlucht of vlucht op Delta vluchtnummer maakt, ook domestic. Mocht je die toevallig hebben, gewoon laten zien. Ik gebruik die kaart voor loungetoegang in de VS, gezien het veel eenvoudiger is dan mijn fysieke KLM platinumkaart te zoeken en te wachten tot ze alles ingevoerd hebben in hun systeem.

    Meer info: https://www.delta.com/us/en/delta-sky-club/access
     
    MRB en Roberto vinden dit leuk.
  12. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ja, ik zit sowieso te kijken naar de gewone Amex-kaart. Enige nadeel is de XP's die je niet krijgt daarop, voor de rest lijkt het een betere deal te zijn :)

    Sint Maarten als domestic vlucht, moet je je voorstellen dat KLM dat ineens gaat doen joh :')
     
    Roberto vindt dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Off-topic: Vanuit NL in ieder geval niet, want Sint Maarten is een zelfstandig land, maar vanuit Frankrijk is het 100% binnenland. Gelukkig wordt CDG-SXM als long 2 bijgeschreven, dus 10XP. De enige directe binnenlandse vlucht die KLM heeft is AMS-BON en ook die is 10XP waard :D:D
     
    Roberto vindt dit leuk.
  14. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    BON dan inderdaad ;) Ik ga het binnenkort even navragen bij de KLM waarom zij haar eigen regels zo slecht naleeft.
     
  15. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Soms is het aantal miles dat je bij DL krijgt hoger doordat zij voor niet Amerikanen geen revenue basis hebben.
     
  17. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Eeeuh?? Deze snap ik niet helemaal? Wel of niet revenue based heeft meestal toch iets te maken of de vlucht wel of niet KLM/DL operated/marketed is.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2019
    arjen05 vindt dit leuk.
  18. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Voor hun eigen klanten is het nu ook revenue based meen ik, maar voor mensen met non-DL SkyTeam dan weer niet. Ik heb iets van 80% meer miles bij DL (tientallen euro's méér bij 1 mile = 1 eurocent). En alle gedeelten business ipv 3 van de 4. En geen 10 euro boekingskosten. Dus op zich loonde het wel.

    Voor miles zie: https://www.flyingblue.nl/en/partners/airline/airline-delta-air-lines/presentation

    Op die website snap ik alleen niet wat First Class dan is. Ik dacht dat dat een premium economy-product was, maar hier staat het met 300% als klasse F gemarket?
     
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Je krijgt wel lounge toegang op Domestic flights als je een Amex platinum kaart heb. Deze + je ticket laten zien is genoeg om toegang te krijgen. Zowel op vertrek als aankomst vliegveld.
     
    RuudHier vindt dit leuk.
  20. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Waarom check je wel de status van het Franse deel maar niet waar het vliegveld uberhaupt ligt? Denk je werkelijk dat de Fransen het vliegveld naar prinses Juliana noemen?

    Het vliegveld ligt gewoon in het Nederlandse deel, wat een afzonderlijk land binnen het Koninkrijk der Nederlanden is.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina