Ik las tot mijn grote verdriet dat ook Air Serbia afscheid neemt van de echte businessclass stoelen. Ik ben benieuwd welke maatschapijen binnen Europa nog echte stoelen hebben.. Mischien een idee om een lijst te maken , om vluchtkeuzen te vergemakkelijken en diegene te belonen die de short haul businessclass pax nog serieus nemen? Ik trap af met TAROM, (foto's van 25 juni 2017, AMS-OTP 737-700) De meeste (non-domestic) hebben nog echte stoelen...
Tja, ik zou ook zo 1-2-3 geen andere airline weten in Europa. In Azië is het wat dat betreft beter gesteld. Daar vliegen ook veel vaker wide-body toestellen op de korte afstanden...
BA de komende 1,5 week nog op geselecteerde mixed fleet routes met de Qatar intra middle east business class
Kijk...Turkish heeft een groot netwerk, daar kunnen we wat mee. Geldt dat voor alle narrow bodies binnen Europa?
En er zijn natuurlijk talloze fifth freedom vluchten zoals LA FRA-MAD. Iemand trouwens al een idee op welke route BA die geleasde QR toestellen gaat inzetten?
Ja ik zag laatst ergens een lijstje langs komen... Qatar Airways has been approved by the CAA to fly for British Airways, as of Saturday, July 1. Eight Qatar A320 aircraft, and one Al Maha aircraft are being flown to London Heathrow (LHR) today, and will operate select flights to Dublin (DUB), Paris (ORY), Hamburg (HAM), Vienna (VIE), Barcelona (BCN), Prague (PRG) and Lisbon (LIS), among other routes until July 16. All flights will be operated with full Qatar Airways flight crew and cabin crew. Toevallig weet ik ook dat ze regelmatig ook BRU en TLL doen. Dus als je uit BRU vertrekt is dat mooi meegenomen
Interessant om avios aan te besteden en dit eens een keer mee te maken. Helaas is het maar tot 16 juli.
Over stoelen gesproken, wat betekent onderstaande opmerking op de KLM site in de praktijk? Betekent dit dat als ik business naar CDG reis er gewoon een pipo naast mij in de middenstoel kan komen te zitten? -of nog erger- ,dat ik zélf die pipo ben die tegen zijn wil in die middenstoel kan belanden? één van de redenen dat ik bc reis is middenstoelfobie. Wie heeft trouwens al die vliegtuigen met 3-3 opstelling ooit zo ontworpen ? een verwend enigskind?
Het is blijkbaar zo druk in de business class dat KLM heeft besloten om ook de middelstoelen vrij te geven... KLM vliegt op deze populaire route met 737 toestellen terwijl Air France hier met de grotere A321 toestellen vliegt. Als je in het achterste gedeelte zit, kan er inderdaad iemand naast je komen te zitten. Probeer daarom van te voren te reserveren in het voorste gedeelte en dit in ieder geval op te geven als preferentie.
Vandaag vloog ik EDI-LHR en op de BA A321 zat een echte BC met 2-2 stoelen. Wel domestic flight, maar wel binnen Europa.
Dan heb je geluk gehad. Deze International A321 toestellen worden vooral ingezet op korte routes zoals naar Moskou en Tel Aviv met Club World aan boord. Soms worden ze ook ingezet binnen Europa.
Vanaf 1 juni gaat Aeroflot met een A330-200 vliegen, op de vlucht van 13.15 (SU2551). Inclusief 34 angle-flat bedden. Geen narrowbody, maar wel weer echte business class stoelen op een Europese route.
Interessant om 25K SkyMiles aan te besteden. Toestel wordt ook ingezet op vlucht SU2550 van SVO naar AMS.
Ja! € 1,49- aan belasting idd, maar wel 45K aan miles zie ik. Misschien leuk te combineren met een award vanuit het Midden-Oosten voor 50K miles met 3 segmenten in Biz.