De deals van de frontpage: WBC naar Dubai voor 1106 euro en Curacao voor 1072 euro.

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door arjen05, 9 nov 2020.

  1. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Ik wil graag ook even klagen over een persoonlijk puntje van frustratie. In het artikel over miles verdienen bij Transavia staat het volgende:
    XP punten is dubbelop, het is een afkorting en nu staat er dus eigenlijk Experience Points punten.
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  2. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt. Ik ga er naar kijken.
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Wederom, ik begrijp dat de schoorsteen van IF ook moet roken, maar dit mailtje valt 1u geleden in mijn inbox:

    upload_2021-1-18_16-8-49.png

    upload_2021-1-18_16-9-12.png

    Goede deal!

    Helaas komt het rekenvoorbeeld in het artikel zelf uit op 1062,55 euro inclusief 2 legs economy en exclusief een hotelovernachting in HEL, goedkoopste hotel met een gratis shuttle is Scandic Helsinki Aviapolis, die nacht 115 euro, totaal 1177,55 euro.

    Als het artikel XP-run met vertrek Helsinki had geheten, fair enough. Maar Dubai in WBC voor 850 euro? Dus wederom de vraag aan de redactie: was het clickbait of is WBC Dubai te boeken voor 850 euro en zo ja, op welke datum?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2021
    TimKL_90, Javadest en Thijsk vinden dit leuk.
  4. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Vergeet ook niet dat IF nog de "dubbele overstap" propageert, maar er dan niet bij vermeldt dat je dan geen KLM WBC meer vliegt en dus ook geen huisje meer krijgt.
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik dacht dat als je via de insideflyer affiliate link in het artikel doorklikt naar klm.com je ook een huisje zou krijgen op de leg AMS-HEL in economy. Ook al too good to be true?
     
    Thijsk en Pictor vinden dit leuk.
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Dubai is op dit moment open voor reizigers. Uiteraard moet je aan verschillende vereisten voldoen. Hoe dan ook is het mogelijk er heen te reizen.

    Maar via Helsinki? Momenteel is Finland niet open, alleen de gebruikelijke uitzonderingen worden binnen gelaten. En ja, de Rajavartiolaitos controleerd erop,
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  7. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Beste Arjen,

    Ik begrijp je reactie. Echter betreft de deal het gedeelte vanuit Helsinki, niet de overige reis. Volgens mij staat dat ook duidelijk omschreven in het artikel ;).

    Marco
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2021
  8. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Dag Thijsk,

    IF propageert helemaal niets lijkt me ;) Dat je dit zo opvat vind ik jammer.
    In het artikel wordt nergens iets geschreven over wat je wel of niet krijgt tijdens het vliegen met KLM, Air France of partners. Ik begrijp dan ook niet helemaal je verband tussen dubbele overstap en huisjes ...

    Hopelijk vind je de deal interessant en neem je het in overweging om te boeken. Wacht anders gerust op de volgende deal :)
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Thanks voor je reactie Marco, maar dat beantwoordt mijn vraag nog niet. :) Ik zal 'm even opnieuw stellen:

     
    Grouchy en Thijsk vinden dit leuk.
  10. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Moest natuurlijk €895,- zijn. Van Helsinki via Amsterdam (en/of Parijs) naar Dubai.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  11. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dag Marco,

    Je artikel heeft als headline "voor 895 in world business class met KLM naar Dubai". Vervolgens staat er bij het stuk "meer XP" dat je 2 overstappen kunt inbouwen:
    Maar daar staat dan niet bij "let op: je vliegt dan niet meer WBC met KLM, maar met Air France. Je ontvangt dus ook geen huisje".

    Diverse leden (waaronder ik) wijzen IF al geruime tijd op fouten en inconsistenties. Er is zelfs hulp aangeboden om de artikel voor publicatie nog eens te checken. Daar wordt dan vervolgens niets mee gedaan.

    De deal vond ik erg interessant toen deze 2 jaar geleden op FlyerTalk voorbij kwam en heb deze toen ook geboekt. De deal zoals jij hem post is niet goedkoper, de prijs, zoals geadverteerd, is nergens te vinden, belangrijke informatie ontbreekt en ten tijde van corona ook amper realiseerbaar te vliegen.
     
    Ruut en Grouchy vinden dit leuk.
  12. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Discussie over reizen tijdens Corona / hoe het artikel geschreven is op de homepage daargelaten, deze is gewoon te boeken, met beschikbaarheid door het hele jaar.

    Volledig is C, te boeken met direct turnaround op HEL (dus hotel is niet nodig). Je boekt em voor €895 direct bij AF, of zo'n 50 piek goedkoper via een OTA.

    Nadeel van deze fare is wel: minimal stay of 7days. Als echte IF'er maak je daar dan natuurlijk een mooie matrassen run van.


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2021
    MdT, MoonJ, Speksnijder en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina