de Bijenkorf Card

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Kent/heeft iemand deze Mastercard van de Bijenkorf? Er worden welliswaar geen miles gespaard, maar wel punten die indirect leiden tot een cash-back (korting op een aankoop). Een punt per bestede euro binnen De Bijenkorf is betekent 2,5% terug.

    U spaart punten met elke bestede euro:

    • Binnen de Bijenkorf spaart u 1 punt per 1,- (400,- = 10,- aan punten)
    • Buiten de Bijenkorf spaart u 1 punt per 2,- (400,- = 5,- aan punten)

    Aan de kassa in de Bijenkorf en op deBijenkorf.nl kunt u Punten inwisselen voor korting en/of gratis artikelen.


    http://www.debijenkorf.nl/card
     
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Mijn moeder heeft deze kaart en is er erg tevreden over, al moet ik er wel bij zeggen dat zij niet gericht is op de miles en dergelijke.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Haha precies hetzelfde bij mij!
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    In essentie is het principe van alle kaarten hetzelfde. Met een FBAMEX geef je geld uit en spaar je miles waar je vervolgens iets voor krijgt. Bij deze kaart geeft je geld uit en krijg je via punten korting. Er is niks zo aantrekkelijk voor winkelende vrouwens als korting of een bordje 'uitverkoop' ;-)
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    De kaart is gratis als je hem alleen bij de Bijenkorf gebruikt. Daarbuiten is het maar 12,50 per jaar en krijg je ook aankoop- en reisverzekering. Als welkomstcadeau krijg je €25 en standaard 10% korting op cosmetica.
     
  6. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Als je bovendien twee jaar achter elkaar meer dan 7500 in totaal uitgeeft (dus ook buiten bijenkorf) krijg je een diamond kaart. Hiervoor betaal je geen kaartbijdrage meer. Heeft me in de afgelopen jaren al honderden euro's korting opgeleverd. Levert feitelijk veel meer op dan mijn dure flying blue amex..
     
    SVDH vindt dit leuk.
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, er is zeker een markt voor dit soort kaarten. Als je iets minder airline oriented bent kunt je beter voor de korting/cashback dan de miles gaan.
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    En de fees zijn veeeeeeeel lager dan die van de FB Amex.
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    True. Maar Mastercard is bijna altijd goedkoper dan AMEX.
     
  10. Remco

    Remco Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Wordt hij dan "lifetime" gratis? Of moet je je elk jaar hier opnieuw voor kwalificeren?
     
  11. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ha Remco,
    Volgens de website moet je steeds opnieuw kwalificeren:

    "Jaarlijks wordt getoetst of uw bestedingen binnen de Bijenkorf op minimaal € 2.000,- per jaar uitkomen of op een totaalbedrag (transacties binnen en buiten de Bijenkorf) van € 7.500,- per jaar. Op basis van uw bestedingen, behoudt u de privileges en services van het Diamond Membership of wordt u verwelkomd in het Store of Platinum Membership."
     
  12. mich9

    mich9 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Mijn ervaring is ook erg positief ( al paar jaar deze kaart). Het heeft absoluut niet de voordelen van een CC in de VS maar is wel een van de beste van NL (mits je niet rood gaat staan want dat is bij deze CC erg duur). Casbacks bij vele bedrijven, daarover krijg je een cashback en punten bij de bijenkorf + bijvoorbeeld expedia punten + bijvoorbeeld flying blue punten
    soms leuke acties en platinum card is helemaal gratis.....
     
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Kan iemand de exacte voordelen van de Platinumkaart opsommen?
     
  14. Willy83

    Willy83 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ik gebruik de kaart zowel prive als voor mijn werk en dat levert een erg leuk shopping tegoed op. Jammer dat ze naar je eerste 2 jaren kijken, want tijdens het eerste jaar al meer dan genoeg uitgegeven om een aantal jaar Diamond te zijn :D

    Per 2000,- krijg je 25 euro shopping tegoed en de eerste 25,- krijg je bij aanmelding.

    Diamond heb ik nog niet, maar dit staat op de site, niet heel veel dus ;)

    De voordelen van het Diamond Membership

    • De Bijenkorf Magazine gratis bij u in de brievenbus.
    • Persoonlijke aanbiedingen.
    • Punten sparen. 1 Punt per euro binnen de Bijenkorf. Te verzilveren voor korting of gratis artikelen.
    • Altijd 10% korting op vrijwel alle cosmetica.
    • Speciale winkelaanbiedingen.
    • Toegang tot exclusieve koopavonden met bijzondere aanbiedingen.
    • Betalingstermijn 21 dagen na ontvangst van het rekeningoverzicht, dus tot 52 dagen rentevrij.
    • Mogelijkheid tot gespreid betalen.
    • Ook Punten sparen buiten de Bijenkorf: 1 Punt per twee euro. Te verzilveren voor korting of gratis artikelen.
    • Wereldwijd te gebruiken bij MasterCard acceptanten, geldautomaten, banken en wisselkantoren.
    • Gratis Verlies- en Diefstalverzekering.
    • Gratis aanvullende reisverzekeringen: Reisongevallen-, Hulpverlenings-, Vluchtvertragings- en Bagagevertragingsverzekering.
    • Gratis Aankoopverzekering.
    • Aflevergarantie bij online aankopen.
    • Speciale Membership Privileges.
    • Speciale Diamond Membership aanbiedingen.
    • Uitnodigingen voor exclusieve events.
    • Extra Diamond Services.

    Extra verzekeringen bij het Diamond Membership
    • (Verlengde) Aankoopverzekering
    • Gespreid Betalen Verzekering
    U wordt automatisch uitgenodigd voor het exclusieve Diamond Membership wanneer u met de Bijenkorf Card:

    • twee achtereenvolgende jaren minimaal € 2.000,- per jaar binnen de Bijenkorf besteedt, of;
    • twee achtereenvolgende jaren een totaal bedrag (transacties binnen en buiten de Bijenkorf) van € 7.500,- per jaar besteedt.
    Edit Platinum is als je hem buiten de bijenkorf gebruik, Diamond als je meer gaat besteden.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2014
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    We hebben inmiddels Diamond lidmaatschap. Idd niet veel voordelen maar wel een waardebon bij kwalificeren en eerder toegang tot de Dwaze Dagen. ;)
    Daarnaast zijn het MC World kaarten, helaas geen World Elite.
     
  16. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    kan er via een andere weg meteen voor de diamond kaart gaan?
     
  17. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ja, Diamond lidmaatschap vanaf €2000 per jaar, gedurende twee jaar, alleen in de Bijenkorf. Ik heb deze kaart ook maar ik kom daar lang niet aan al boek ik veel hotels e.d. met de kaart. Het zit hem in per jaar want met vakanties is €7500 totaal in twee jaar wel te doen maar nu is het €7500 per jaar (was al zo overigens). Dat maakt dat alleen mensen die heel veel geld uitgeven voor Diamond kunnen gaan. Je kan helaas niet via een andere weg voor Diamond gaan. Kaart is overigens wel handig want wordt wereldwijd geaccepteerd.
     
  18. Willy83

    Willy83 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Slecht nieuws voor de bijenkorfcard gebruikers:

    Per 3 augustus 2015 voeren de Bijenkorf en International Card Services BV (ICS) wijzigingen door die van invloed zijn op het gebruik van de Bijenkorf Card.

    Op het gebruik van de Bijenkorf Card zullen nieuwe voorwaarden van de Bijenkorf van toepassing zijn en daarom zal vanaf 3 augustus het Card-programma niet meer onder de huidige de Bijenkorf-voorwaarden worden aangeboden.

    Er komen drie Card-niveaus: Silver, Diamond en Black Diamond. U kunt sneller naar een hoger Card-niveau: upgrades vinden maandelijks plaats op basis van uw bestedingspatroon, en u kunt slechts één keer per kalenderjaar in niveau terugvallen. Dit wordt aan het begin van ieder nieuw kalenderjaar gemeten.

    • De snelheid waarmee u Punten spaart binnen de drie niveaus verschilt. U als Silver Card Member krijgt net als voorheen 1 Punt per bestede euro binnen de Bijenkorf. Het aantal toegekende Punten per bestede euro buiten de Bijenkorf wordt lager.Diamond en Black Diamond Card Members krijgen meer Punten toegekend per bestede euro binnen de Bijenkorf, en sparen dus sneller.

    De jaarlijkse bijdrage is voor alle niveaus gelijk en wordt 16,50 per jaar. De kosten voor een Extra Card bedragen 9,- per jaar.

    kortom geen gratis kaart meer als je diamond benen buiten de bijenkorf nu nog maar 1 punt per 5 euro, voorheen was dit 1 punt per 2 euro.


    Iemand een andere aantrekkelijke credit card op het oog?
     
  19. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ik ben nog altijd zeer tevreden over de Amex Gold, welke je nu gratis kunt aanvragen voor een jaar (zie dit artikel). In het artikel staat wel dat het een jaarbijdrage heeft, maar als je door klikt via de link zie je dat de Gold een jaar gratis is.
     
    Willy83 vindt dit leuk.
  20. Willy83

    Willy83 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt ik ga er zeker even naar kijken. Ik meen me te herinneren dat er een soort vergelijk site was waar je kon kijken wat de benefits van elke card waren, maar deze kan ik dus niet meer vinden.

    Wat ik erg aantrekkelijk vond aan de bijenkorf card is dat je bijenkorf "cash" krijgt voor de punten en het was een martercard, zeker in Nederland meer geaccepteerd.
     

Deel Deze Pagina