Dé 'Great Dane', United Airlines F voor een fractie van de prijs.

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Nielsje, 10 mrt 2015.

  1. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Beste mede-forum gebruikers ,


    Een tijdje terug (11 Februari) heb ik toegeslagen toen United Airlines haar IT systemen niet op orde had en voor een fractie van de prijs first class tickets van Engeland naar de VS verkocht; die moesten dan wel via de Deense website van United gekocht worden. (Iets wat ik mag als inwoner van een EU lidstaat)
    De ticket was van London Heathrow naar Washington en kostte 550 Deense Kronen wat neer komt op 103 euro en de prijs zou schijnbaar 55000 Deense Kronen moeten zijn.
    De betaling werd gewoon door United geaccepteerd en na een uurtje kreeg ik ook via email de bevestiging met boekingsreferentie en ticketnummers.
    Wat ik eigenlijk al verwachtte gebeurde enkele uren daarna ook: United cancelde de ticket.

    Daarna heb ik uiteraard een klacht ingediend bij het Amerikaanse Department of Transport aangezien ik volgens de Amerikaanse wet een rechtsgeldig 'contract' heb, dat United een eventuele fout zou hebben gemaakt zou niet uit moeten maken.
    Na een tijdje kwamen het DOT met de mededeling dat United de tickets niet hoeft te honoreren.
    Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering en die heb ik dan ook ingeschakeld om te kijken wat zij hier verder mee kunnen doen.

    Mijn vraag is: Zijn er ook nog andere mensen hier op het forum die destijds ook zo'n zelfde ticket bij United via Deense website hebben gekocht? Wat zijn jullie ervaringen en welke verdere stappen gaan jullie nemen?
     
    tgrhuis12 vindt dit leuk.
  2. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    *Mensen die destijds toegeslagen hebben; vele Forumgebruikers
    *Klacht DOT ingediend (bijna iedereen).
    *Klacht bij EU passenger instantie (wat Minder mensen).

    Heb mezelf neergelegd bij de beslissing van de DOT en de standaard mail van de EU.

    Benieuwd wat jij nog weet te bereiken:)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    jep zowat iedereen die ik ken had t geboekt, en die expedia hotel error de dag ervoor
     
  4. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Ik had ook een ticket geboekt naar Hawaii maar heb na de annulering niet meer de moeite genomen om een klacht in te dienen.
    Ik denk ook niet dat je een sterk zaak hebt vanwege het redelijkheidsbeginsel (dat in ieder geval in de Nederlandse wet zit)
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik hoor graag hoe het afloopt. Ik had ook tickets en heb een rechtsbijstandsverzekering. Als het de moeite waard is dien ik m in.
     
  6. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Idem dito hier.
     
  7. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Ik zal jullie op de hoogte houden!
     
    Wanderlust84 vindt dit leuk.
  8. Wanderlust84

    Wanderlust84 Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb toen ook 2 tickets gekocht. Ingediend bij DOT en bij EU passenger instantie maar me er ook bij neerglegd en niks meer mee gedaan hierna.
     
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat is nu uiteindelijk de reactie van de rechtsbijstand verzekering geweest?
     
  10. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Die hebben een brief naar United gestuurd, advocaten van United hebben een brief teruggestuurd waarin ze hun kant van zaak beschreven en ze adviseerde me om de zaak te staken. Daar heb ik me bij neergelegd.
     

Deel Deze Pagina