Curve Card

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Carel1, 13 okt 2018.

  1. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik doelde op het feit dat @Thijsk 'm als ijskrabber gebruikt. Ik heb een krabber die extra breed is en met een want eromheen. Gehad van m'n verhuurbedrijf. Ik moet zeggen dat deze de afgelopen weken erg goed van pas kwam. :)
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2019
    Melchior, Arjan69, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Account maar gewist. Kaart ligt bij de kids bij de poppenkassa. Op zoek naar een alternatief..
     
  3. WD5

    WD5 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Zelfde hier. Heb voor €50 een tumi cardhouder gekocht. Wat een teleurstelling
     
    JeeDee vindt dit leuk.
  4. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Die beweging ga ik hier ook inzetten..
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ik had ‘m dus ook maanden nutteloos in m’n tas zitten, tot ik maandag in Colombia kwam. Amex bij voorbaat geweigerd buiten internationale hotels en high end restaurants, maar Maestro (NL pinpas) deed het ook vaak niet. Uit ergernis maar 200.000 COP gepind, zo’n 60 euro, tot ik aan die Curve dacht. Bijna alles mee betaald in de tussentijd, want wordt direct geaccepteerd. En dit toch niet een land waar je even openlijk een paar minuten met je portemonnee gaat staan in afwachting welke pas er geaccepteerd wordt.

    Nu ik de afgelopen dagen 3x exact 200k COP heb betaald en alles ook al is afgeschreven, is dit het resultaat:

    KNAB pinpas (geldopname): 58,71 eur incl 0,5% commissie
    Rabobank pinpas (geldopname): 59,21 eur incl 1,1% koersopslag
    Curve MasterCard (gratis versie, geldopname): 56,93 euro (commissie niet vermeld, ze suggereren 0)
    AMEX platinum (betaling hotel): 58,57 + 1,47 commissie (apart vermeld) = 60,04


    De betalingen zijn steeds opeenvolgende dagen gedaan en de koers verschilt natuurlijk ook lichtelijk (geen grote fluctuering deze dagen), anderzijds nemen veel banken geloof ik de voor hen gunstigste koers van een dag voor hun afschrijvingen.

    Al met al bewaar ik de Curve toch nog maar even, kost niets tenslotte en levert deze week een paar tientjes op.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    *disclaimer: ik heb natuurlijk wel 90 MR punten gekregen bij m’n Amex betaling, dus 72 flying blue miles. Aangekocht voor 2 cent per mijl dus. Die ga ik vrees ik alleen met verlies kunnen inruilen
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Curve heeft een eindejaarsupdate gemaild. Niet veel nieuws, maar ze bevestigen dat Amex-koppeling nog wel op de radar staat, maar zonder concrete info:

    What's The Story With Amex?
    We thought you might ask that. We're trying to patch things up at the minute and hope a reunion is on the cards for 2020.
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    zat het ook net te lezen :) blijkbaar veel vraag naar :D
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Zeker veel vraag naar, iedereen wil punten scoren via Amex, maar dan met de acceptatiegraad van MasterCard en ook nog eens zonder valutakosten. Maar winkeliers zweren bij MasterCard vanwege de veel lagere kosten en Amex factureert vrolijk zowel aan winkeliers als aan kaartgebruikers de hoofdprijs, dus lacht zich kapot.

    Die koppeling gaat er voorlopig niet komen, want Curve kan als gratis product nooit de absurde Amexkosten dragen, tenzij er een variant komt dat Curve-transacties als cash advance worden geregistreerd en je geen punten of miles spaart. Ofwel wordt Amex koppelen alleen inbegrepen in duurder premium product Curve. Dat zie ik als enige mogelijke scenarios om in 2020 Curve en Amex te koppelen.

    Amex gaat nooit toestaan dat je via een omweg even onder hun extreme koersopslag uitkomt. "Alstublieft Curve, hier heeft u onze cash cow, slacht 'm maar en eet 'm lekker op."
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Al was het maar dat je miles kan verzamelen op moment dat amex niet geaccepteerd wordt. Dat is nu een behoorlijke ergenis.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  11. rhw

    rhw Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Ik kon niet zo snel vinden wat Amex aan interchange fees rekent in de EU maar mijn Amerikaanse en Canadese premium cards kosten Curve ook iedere keer 1.8% terwijl ze zelf maar 0.2% opstrijken per betaling in de EU. Waar Revolut het verschil van 1.6% doorrekent doet Curve dat niet. Nu hebben ze net 55 miljoen opgehaald dus zal nog wel even duren voor ze daar doorheen zijn.
     
    Urbanjazz, Thijsk, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat geeft enige hoop dat het nog goed komt tussen Curve en AMEX.
     
  13. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Kreeg net mail van Curve:

    WIRECARD LICENCE SUSPENDED - PLEASE CARRY A BACK-UP CARD.

    Ze zeggen binnen paar dagen weer terug te zijn.
    We are already well on the way to migrating away from Wirecard but have not fully completed this process. We are now working round the clock to achieve the migration as quickly as possible and therefore expect this disruption to last for only a limited period of time.

    Financial Conduct Authority in UK heeft ingegrepen
    https://www.ft.com/content/8dfc0da9-df24-4b4e-8e7e-8d803b873e22
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2020
    arjen05 vindt dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb sinds een week of 3 iets bijzonders met Curve. Ben inmiddels 3 support tickets verder, maar Curve heeft op geen enkele inhoudelijk gereageerd, anders dan dat ze geen credit card nummers per email kunnen ontvangen. Maar in het kaarnummer zit juist het probleem.

    Tot voor kort had ik een credit card via Qander, maar mijn bank is overgestapt op ICS. Ook prima, nieuwe MasterCard (geen prepaid) lag binnen een paar weken op de mat. Dus de kaart ingevoerd in Curve.. krijg ik de foutmelding dat Curve alleen MasterCard en VISA accepteert. Die melding verschijnt zodra ik de eerste 6 kaartcijfers invoer: 5100 08.

    Een kleine check bij wat BIN-info sites of credit card validators (zoals deze) geeft aan dat alle ICS MasterCards met 5100 08 zouden beginnen. ICS is een grote uitgever van credit cards in NL, dus ben erg benieuwd of er iemand anders hier is met een ICS kaart, al dan niet in de range 5100 08, die geaccepteerd wordt door Curve?
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  15. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Vergelijkbaar probleem hier. Ik gebruik al lang probleemloos mijn Bijenkorf creditcard (ook ICS) via Curve. Nu heb ik sinds vorige week een Knab creditcard (ook ICS) en ik krijg een foutmelding als ik die wil koppelen aan Curve. Krijg dan niet de foutmelding die jij omschrijft, maar een melding dat mijn type creditcard nog niet geaccepteerd wordt en de toelichting dat het om een gift card of prepaid card zou gaan. Dat is het niet, het is een reguliere creditcard en inderdaad met dezelfde range 5100 08. Heb ook een ticket openstaan bij Curve, maar goed om te weten dat er meer problemen ervaren.
     
    arjen05 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina