Curve Card

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Carel1, 13 okt 2018.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij duurde het circa 10 dagen, maar ik was 1 van de eersten die de kaart aanvroeg.
     
  2. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Curve Kaart binnen, maar app weigerde. Geen reactie van klantenservice tot na 4 dagen en volgende op reminder.

    Nu weigert curve app om amex te koppelen.

    Geen vlotte start.. anders dan mijn ervaringen met Revolut.. dat werkte goed..
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2018
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik denk dat je het over Curve hebt, daar is een ander topic voor. Volgens Curve is het de bedoeling dat de koppeling met Amex deze maand mogelijk wordt.
     
  4. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Lees nu volledige draad en ben niet de enige die wacht op bericht dat amex kan worden toegevoegd.

    Punt blijft dat ik ze bij curve wat graag vind reageren.
     
  5. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Kaart vandaag binnen gehad, vrijdag besteld oftewel dat vlot gegaan! Inderdaad een debit card :)
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  6. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Zo, van 2000 ineens naar "top of the line", kortom, ik heb mijn curve kaart ook mogen aanvragen. Helaas nog geen koppeling mogelijk met AmEx
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik ook. Maar in de mail staat dat ze een ‘GBP card’ versturen? Heeft dit nog enig verschil?
     
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Dat is goed nieuws. Dan heb je ook geen gedoe meer bij het betalen van de borg bij sommige autohuurbedrijven.
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Vandaag Curve op twitter:
    “We are bringing Amex back! From next week, selected Beta testers will be able to add their Amex cards to Curve.
    Our Product Manager, Diego, will reveal more in an upcoming blog post.”
     
    FlyingFonz en JeeDee vinden dit leuk.
  10. JeeDee

    JeeDee Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Dank voor deze update Carel1, echter krijg ik wel het gevoel dat Curve de AmEx toevoeging helemaal aan het uitventen is.

    Dit voelt als een uitstel voor de daadwerkelijke koppeling (en dat is mijn enige aanleiding voor het nemen van Curve).
     
    arjen05 en Daan3 vinden dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Voor mij was de koppeling met Amex ook de enige reden om Curve aan te vragen. Laten we hopen dat die snel wordt gerealiseerd.
     
    JeeDee vindt dit leuk.
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Na inschrijving kon ik binnen 4 dagen de curve aanvragen. Dat was vorige week maandag. Vandaag de kaart ontvangen. Nu nog wachten op de koppeling met Amex.
     
  13. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Curve card binnen, voelt steviger aan dan de CC van de huisbank.

    Kaart doet het goed. €20 euro is precies €20 :) netjes notificatie op je iPhone en Apple watch. Doet wat het moet doen...
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ineens top of the line, kaart aangevraagd en mastercard gekoppeld!

    Ja, € 20 is ook € 20 bij elke andere credit card, maar ben juist benieuwd naar wat $ 20 gaat doen ;);)

    Iemand al betalingen uitgevoerd in andere valuta?
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    CMF heeft ook een heel realistische koers.:)
     
  16. PNF

    PNF Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    De volgende blog-post is vandaag verschenen over de laatste ontwikkelingen van AMEX met Curve: https://blog.imaginecurve.com/we-are-bringing-amex-back-3/

    In het kort de belangrijkste punten:
    • Zodra beta-testing rond is, zal Curve enkel UK-AMEX kaarten toestaan. Overige Europese AMEX kaarten worden hopelijk in de toekomst ook toegestaan. Daarover is Curve nog mee in gesprek met AMEX.
    • Zoals het ernaar uit ziet, kun je met Curve enkel je saldo opwaarderen met AMEX. Met de Black card kun je tot 1000 pond per maand opwaarderen zonder toeslag. Boven de 1000 pond is het 0,65% per pond. Met de Curve Blue card is het standaard 0,65% per pond dat er opgewaardeerd wordt.
    • AMEX kaart in Curve kan niet gebruikt worden voor pinautomaten en ook niet voor de Curve cashback optie.
    Een toeslag was te verwachten en de gebruiksvoorwaarden zien er redelijk uit. De Curve Black card wordt wel interessanter voor AMEX kaart-houders vanwege de toeslag. Verder ziet het er naar uit dat we nog even geduld moeten hebben :(
     
  17. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ok, weer een kaart die voorlopig bij het grofvuil kan dan :p.

    Dat top-up is ook een redelijke onzin, ik dacht dat het gewoon direct doorgecrediteerd werd aan de kaart die je gelinked had. Geen zin om eerst een bedrag te preloaden om het vervolgens dan pas uit te kunnen geven.

    Dank voor het delen in ieder geval!
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  18. Rotaderp39

    Rotaderp39 Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    wat een bagger, ik ga hem maar afzeggen
     
  19. PNF

    PNF Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    Graag gedaan! Zelf zou ik het opladen niet zo vervelend vinden, als dat niet al te hinderlijk opgezet wordt. Wel is het zo, dat deze constructie de Curve veel minder aantrekkelijk maakt. In plaats van 1 kaart die alle kaarten beheerd, zou Curve in mijn geval niet meer zijn dan een backup kaart voor het geval AMEX niet geaccepteerd wordt.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Dit zinnetje is wel interessant: "We plan on offering the same live-load model we have with Mastercard and Visa in the future."

    Off-topic: Is het een idee om dit topic te mergen met de ander waar Curve besproken wordt?
     

Deel Deze Pagina