Crowne Plaza Antwerpen

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Lionell, 1 nov 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vanavond verblijven we voor 1 nacht in het Crowne Plaza hotel in Antwerpen, amper een dubbele tramrit verwijderd van waar we wonen in Antwerpen. Ook hier weer een breakfast bonus package geboekt, voor de extra punten die meetellen voor de platinum status.

    Eerste indruk? Personeel aan de check in was héél vriendelijk, dubbele upgrade gekregen. Ik had een standaard kamer geboekt, die was in mijn IHG geupgrade naar een superior room en bij check in is de kamer geupgrade naar een Deluxe room. Ik kreeg als Platinum member deze keer niet de keuze uit punten of een drankje, maar kreeg direct een voucher voor 2 drankjes omdat ze geen punten vouchers meer hadden... Raar want in andere hotels zetten ze dan die punten gelijk op je account, maar daar wouden ze hier niet van weten.

    Om eerlijk te zijn lijkt het hotel verouderd... We hebben een kamer op de 12e verdieping, maar "deluxe" vinden we hem niet. Als ik dit vergelijk met andere CP hotels, of we zijn teveel verwend door CP BRU Airport... In de badkamer is een combi van bad & douche, in plaats van een apart bad en een aparte douche. Bed vind ik ook aan de kleine kant, is net iets groter dan het bed in het Holiday Inn Express hotel van vorig weekend in Utrecht.

    Er zit wel een gigantisch bureau in de kamer, bijna 2,5 meter breed tegen een van de muren van de kamer. Voor de rest 2 stoelen en een tafeltje. Gelukkig is dit een kamer waar het raam wél open gaat, alleen jammer dat het lawaai van de Antwerpse ring zelfs tot op de 12e verdieping draagt. Dus voor frisse lucht heb ik de airco aangezet. Elk hotel kan volgens mij flink wat kosten besparen door de verwarming in het hele gebouw een paar graden lager te zetten, want soms lijkt het wel een sauna en in combinatie met tapijt op de grond... een recept voor verstopte neus!

    Zo meteen een bezoekje aan de bar beneden, ik ben benieuwd, morgen meer :)
     
    TheoS vindt dit leuk.
  2. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Douche in bad vind ik zo niet fijn! Maar heb je geen iets wat vreemde blik of vragen van het personeel gehad met de vraag wat je zo dicht bij huis komt doen?
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nee daar hebben ze eigenlijk niet naar gevraagd, vorige week vrijdag zaten we in een HIX echt bij ons om de hoek en zelfs daar keken ze niet raar op. Ik denk niet dat de mensen aan de check in kijken naar het adres. Het formulier wat ik tekende voor de kamer stond enkel m'n naam en kredietkaart op vermeld, stond geen adres op.
     
  4. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ok! Dan zal er ergens iemand bij de afdeling reserveringen toch wel even raar gekeken hebben. Aangezien je bij het boeken wel je adres op 'moet' geven.

    Kunnen we ook nog een paar fotootjes verwachten :D?
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bij deze ;-)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    kevin990 vindt dit leuk.
  6. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Nou echt bijzonder ziet het er inderdaad niet uit. Hoe zou de standaard kamer dan zijn?? :confused:
    Bij die drank vouchers vind ik het altijd wat onduidelijk of je er voor twee personen een drankje voor kunt krijgen, als je voor 2 personen geboekt hebt, of dat het echt maar voor één persoon is. Ik heb daar wisselende ervaringen mee. Voor jullie in zit het dit geval helemaal snor!
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De drank voucher was normaal gezien voor 1 persoon, maar werd door de receptioniste bij check in gelijk veranderd naar een voucher voor 2 personen, keus uit frisdrank, bier of wijn. Ik ben morgen benieuwd naar het ontbijt. Ik wist van een Duitse collega dat het hotel niet super is, maar het is dichtbij en kon hier ook weer zo'n breakfast package boeken. Deze keer wel maar voor 1000 punten, dus alle beetjes helpen, nog iets van 12K te gaan voor Platinum. Kom ik makkelijk aan normaal gezien, maar het is wel een investering geweest. Volgend jaar anders aanpakken ;-)
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dat was dus 1 keer en niet weer... 36 euro voor ontbijt voor 2 personen wat nergens op lijkt. Ik meld dit bij check out, ik betaalde 84 euro voor het 1000 punten bonus pakket en kwam nog eens 36 euro bij. Foutje van mij omdat ik de verkeerde rate had geboekt, ik had de 1000 punten bonus incl ontbijt moeten boeken voor 90 euro. Ik vroeg of ik m'n boeking voor volgende week dan ook ineens kon aanpassen. Nee was het antwoord, daarvoor moest ik IHG contacteren... "Huh? Dat heb ik gisterenavond al gedaan en die zeiden me om aan het jullie te vragen."

    "Ja meneer Jansen, dan annuleert u gewoon uw verblijf van volgend weekend en boekt u het opnieuw." Dus niet... verblijf geannuleerd gewoon, mij zien ze er niet meer terug. Intercontinentaal "warm" buffet wat koud was, al de fruitsappen lauw, personeel wat je staat aan te gapen alsof je Chinees spreekt, sommige die nog half slapend rondliepen, het vriendelijkste personeelslid wat we tegen kwamen vandaag was de schoonmaakster op onze verdieping die oprecht met een glimlach op haar gezicht goeiemorgen zei.
     
  9. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Oei, dat is balen zeg! Voor hetzelfde geld had je dus ook in Brussel kunnen zitten een een zeer goede CP met 5000 bonuspunten!
    Snel vergeten maar... o_O
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Precies! Zo redeneerden wij ook, dus verblijf van volgende week afgezegd. Weekend daarna en laatste weekend van november weer naar Brussel.
    De afgelopen maanden meer en meer last met IHG, ik heb ze altijd hoog aangeschreven, maar m'n vertrouwen in hen heeft een flinke deuk gekregen.
     
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, er kan soms zo'n verschil in kwaliteit tussen verschillende properties zitten... wel jammer, want je hebt natuurlijk je verwachtingen.
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Net de enquete na verblijf ingevuld met daarin al m'n opmerkingen ivm het kastje naar de muur gestuurd te worden door zowel customer service van IHG als het hotelpersoneel over het aanpassen van een rate. Ik ben benieuwd hoeveel beland ze er aan zullen hechten... Evenals het aanrekenen van 36 euro voor een ontbijt wat nergens op leek.
     

Deel Deze Pagina