CPH-SVO-BKK deel 2

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Thijs1978, 22 jan 2017.

  1. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    IMG_0240.JPG IMG_0244.JPG IMG_0264.JPG IMG_0257.JPG IMG_0265.JPG IMG_0631.JPG IMG_0264.JPG IMG_0240.JPG IMG_0244.JPG Deze Russische maatschappij is niet meer dezelfde maatschappij als 20 jaar geleden. Hun vloot is modern en bevat nagenoeg nog alleen Boeing en Airbus toestellen en heeft een van de jongste vloten in Europa. Ook is hun safety record in orde. Aeroflot biedt in de vorm van Comfort Class hun Premium Economy product aan. Ik test deze cabine op vluchten van Moskou SVO- Bangkok BKK vv in een Boeing 777-300 ER.

    De aanbieding van Aeroflot is sterk. De prijs van deze Comfort Class is van het niveau van Economy van de concurrent zoals LH en KL/AF. De Comfort Class is niet gewoon een Economy klasse met extra beenruimte maar een klasse an sich, zeer gelijkend op Air France Premium Economy. In plaats van een 3-4-3 configuratie zoals in reguliere Economy is de Comfort Class als 2-4-2 geconfigureerd.

    Hard product:
    De stoelen zijn een stuk breder dan reguliere Economy en ook de beenruimte is een stuk ruimer. De armleuning is breed zodat je nooit met je buurman hoeft te vechten om de armleuning, er is altijd plek voor beiden. De stoelen kantelen niet naar achter want ze zitten vast in een soort van schelp, maar de zitting schuift naar voren en de leuning naar beneden. Het effect is helaas niet geweldig, de stoelen zien er enorm luxueus uit maar het zitcomfort is zeer teleurstellend. Allereerst zijn de zitting en leuning te kort voor een volwassen man. Het schuifsysteem zorgt dat je onderuit gezakt zit met ontbrekende steun in de onderrug en een merkwaardige nekpositie als gevolg want je bovenrug blijft in de zelfde positie staan. Een erg onnatuurlijke en oncomfortabele positie.
    Het IFE ziet er op het eerste gezicht mooi uit. Het grote scherm heeft een hoge resolutie en het beeld is scherp. Het scherm is zowel met de afstandsbediening alsmede direct op het touchscreen te bedienen. Ook zit er een USB aansluiting bij, wat altijd handig is.
    De inhoud is niet van het niveau van bijvoorbeeld Delta of KLM/Air France. Veel content is Russisch en een Engelse ondertiteling. Er zijn maar een handvol internationale titels en deze zijn helaas niet de nieuwste.
    De aminity kit is sober. Een paar goedkoop uitziende slippers en een slaapmasker. Aeroflot levert een setje oordopjes erbij maar dit zijn op afstand de slechtste oordopjes die ik ooit geprobeerd heb. Het volume kan niet voluit omdat het zo erg vervormd. De geluidskwaliteit is bedroevend slecht. Blikkerig en schel geluid. Echt een afbreuk aan de ervaring.

    Het eten is geüpgraded. Het is dezelfde maaltijd als in business maar dan eenvoudiger geserveerd. Je krijgt "echt" bestek. Het eten op de heenvlucht was slecht tot matig. Absoluut geen business kwaliteit en nauwelijks te eten.
    Het tegenovergestelde was het geval op deze vlucht waar het werkelijk een lekkere maaltijd was. De catering werd door Thai verzorgd, stickers op de kindermaaltijd verraadde de afkomst. De hoeveelheid was zeer toereikend.
    Noot: mijn reispartner had ook op de terugweg oneetbaar eten helaas.


    Soft product:
    De staff is efficiënt en zakelijk en niet meer dan dat. Geen glimlach of iets dergelijks en het is absoluut niet gezellig aan boord bij Aeroflot.
    Ook de informatie voorziening is gebrekkig Op de heenreis was er meer dan een uur vertraging zonder opgaaf van reden. Toen ik bij de gate aankwam vroeg ik wanneer het boarden zou beginnen. Het onvriendelijke en bijdehante antwoord was: "zie jij een vliegtuig? Nee? Ik ook niet. Dus ik weet ook niet wanneer we gaan boarden." Het is bijna niet voor te stellen maar zo ging het. Onbeschoft, ongeïnteresseerd en onvriendelijk.

    Al met al geef ik een 6.5/10. Het harde product geeft je waar voor je geld. De service is matig en het zitcomfort slecht voor een man van 1.87 lengte.

    Aeroflot is een deel van Skyteam en als Flying Blue Platinum was een Skyteam lid een voor de hand liggende keuze. Omdat het de Comfort Class is en ik FB Platinum ben, sleep ik hiermee maar liefst 22.000 Miles binnen.

    Als ik nog eens zou moeten kiezen zou ik liever met een ge-update KLM 777-300 ER naar en van BKK vliegen. Personeel maakt echt het verschil op een lange vlucht.

    Pluspunten:
    - Waar voor je geld
    - Jong toestel en betrouwbare maatschappij
    - Veel been en zijdelingse ruimte
    - Veel Miles
    Minpunten:
    - Slecht aanbod IFE
    - Teleurstellend zitcomfort
    - Wisselvallig eten
    - Onvriendelijk en zakelijk personeel
     
    Grouchy, vkpeter, Yoran Wijkstra en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Die vrouw op dat inflight entertainment scherm... Daar is weinig Russisch aan :D
     
  3. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    De cabin crew is bovengemiddeld knap en jong. Max 30. Bij KLM is die op long haul minstens 45.
     
    FlyingFonz, Flying doc en ErikBenjamin vinden dit leuk.
  4. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Liever een Nederlandse vrouw van 45 die mij vriendelijk helpt, dan een Russische van 30 die mij afblaft:p

    Leuke review!
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  5. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Leuke review Thijs! Blijkbaar helaas nog steeds weinig veranderd in de mentaliteit van de cabin crew bij Aeroflot. Heb helaas een aantal soortgelijke ervaringen :(
     
    Thijs1978 vindt dit leuk.
  6. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Dat chagrijnige gedoe is meteen ook de reden dat ik niet meer met Aeroflot vlieg als het even kan.
     
  7. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    ik moet zeggen, dat ik bij aeroflot beter service kreeg dan bij KLM... Bij KLM wordt ik nooit persoonlijk bedankt voor mij FQ status. Bij aeroflot kwamen personeel elke keer langs en werd persoonlijk ( met achteraam aangesproken) bedankt voor FQ ( FB Gold status)... voor 3 uurstjes vliegen in economy: dekentje, kussentje, warme eten ipv broodje kaas van KLM;) Als ik een optie heb met KLM of Aeroflot, kies ik Aeroflot....
     
  8. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb ook prima ervaringen met Aeroflot. Via Moskou naar Tokyo gevlogen. Alle 4 de toestellen waren goed en het personeel vriendelijk (genoeg).
     
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Mijn ervaring met Russisch personeel is nogal gemengd; wat me vooral opvalt is dat ze zo ongeduldig overkomen. Als ik bijvoorbeeld een drankje krijg geserveerd, en ik vraag of ik even kan kijken wat ze allemaal bieden, dan gaat het personeel meteen eerst andere passagiers serveren. KLM personeel zou geduldig wachten tot je een keuze hebt gemaakt, en indien nodig alles opsommen wat ze hebben.

    Ook meermaals gezien; als een trolley met drankjes even onbeheerd in het gangpad staat, graaien ongeduldige dorstige Russen er alvast een paar blikjes bier vanaf, en beginnen die al op te drinken nog voordat ze zelf aan de beurt waren.
     
    Thijs1978 vindt dit leuk.
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Zelf een keer met SU gevlogen op NRT-SVO-FCO. Over het algemeen was ik positief verrast. Bij het boarden op SVO kreeg ik echter ook zoiets toegesnauwd toen ik vroeg of het boarden al was begonnen. Jammer dat het personeel zo onvriendelijk is. Als SkyTeam Elite werd ik in het vliegtuig wel even bij naam genoemd, wat ik wel weer netjes vind moet ik zeggen. Ook was ik goed te spreken over de grote hoeveelheid eten op de vlucht van SVO naar FCO. Ik zou het niet erg vinden om weer eens met Aeroflot te vliegen. Ze hebben vaak goedkope tarieven richting BKK.
     
    Thijs1978 vindt dit leuk.
  11. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Klopt. Ik zou het ook overwegen en Mss weer Comfort Class want je krijgt een enorme sloot Miles.
    Ondanks min Platinum status werd ik niet genoemd. Hoeft ook niet. Liever een glimlach van de knappe dames van Aeroflot :)
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina