Copa Airlines: FB of Smiles and Miles?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Freek, 16 apr 2019.

  1. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    He!

    Ik vlieg over een paar dagen met Copa Airlines van Bogota naar Panama City. Ik heb zelf Star Alliance Gold (Turkish Airlines) en Flying Blue Gold.. Beide kan ik invoeren als FF program. Zit hier nog een verschil in? Breng FB Gold ook gewoon lounge access + extra bagage op Copa Airlines of is het alleen XPs sparen?

    Dank!
    Freek
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Heb je geboekt bij Copa of heb je een KLM ticket?

    Op een Copa ticket + vlucht spaar je geen XP, wel FB miles.
     
    Freek vindt dit leuk.
  3. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Vlucht geboekt via Copa zelf, was niet bekend met het feit dat Copa nog een FB kaart accepteerde. Dan hou ik hem lekker op *A. Dank voor het snelle antwoord!
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    En ook geen FB voordelen trouwens.. Ik vlieg binnenkort Copa op KL ticket en volgens platinum servicelijn heb ik dan zelfs geen loungetoegang voor dat segment. We gaan het zien..
     
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Die lounge op PTY is toch overvol en matig F&B aanbod. Vooral food is slecht. Ze hebben daarboven zo'n food court, daar zou ik gaan zitten.

    Je krijgt bij Flying Blue miles over de gevlogen afstand, zonder elite bonus. Dus meestal alleen bij business vluchten interessant gezien de korte vluchtafstanden bij CM.
     
  6. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Paar weken geleden Holguin - Panama - Miami - Managua gevlogen met Copa. Je spaart geen XP, FB miles werden wel netjes binnen enkele dagen bijgeschreven. FB voordelen, bijvoorbeeld extra bagagevrijstelling en loungetoegang, gelden helaas niet. Verder een uitstekende airline.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb vorige week Copa gevlogen op Copa economy ticket, miles naar FB gecrediteerd omdat ik geen miles spaar bij een Star Alliance airline. Totale afstand was 3649 mijl en er zijn 2744 miles (en 0 XP) bijgeschreven op mijn FB account.

    Op de boarding pass stond netjes m'n Flying Blue nr geprint, maar vanzelfsprekend geen priority oid.
     
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Wij dezelfde ervaring afgelopen zomer. Helaas had copa geen lounge op Havana. Waardoor het een treurig verhaald werd :( Service aan boord overigens boven verwachting.
     
  9. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Het is weliswaar al meer dan vijftien jaar geleden, maar toen ik nog in Midden-Amerika woonde vloog ik met enige regelmaat met ze en dat was altijd prima.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Lijkt me zeker een logische keuze in die regio. Krijg de indruk dat ze een prima optie zijn met goede service. Zeker op hun PTY hub. Zijn 1 van de weinige met een breed netwerk vanuit midden Amerika.
     

Deel Deze Pagina