Compensatie bij Lufthansa

Discussie in 'Brussels Airlines: Miles & More' gestart door VinceG, 24 jun 2019.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wauw, de afschrik methode! :eek: Succes!
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Volgens mij nemen al die awards de post-flight klantenservice niet mee in de waardering. Anders zou de rankings er een stuk anders uitzien. ;)
     
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat noem ik juist service. Ze zetten alle links er al in. Anders had je het zelf uit moeten zoeken. :rolleyes:
     
    VinceG vindt dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Misschien had ik toch een liever emailtje moeten sturen :rolleyes:

    Jah service met een dikke middelvinger hehe;)
     
  5. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63

    Hahaha, typisch Duits: “wij gaan je vraag toch niet honoreren, dus we gaan ook geen aandacht aan je besteden. Zoek het uit en ‘see you in court’”.
     
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou gisterochtend telefoon van het "soep" dat Lufthansa geen geldige reden kon opgeven voor de vertraging en dat zij mij dus een compensatie van €250 en gemaakte kosten aanboden. Mooi! gewonnen dus!
    Maar ik had €400 geclaimd? Volgens Lufthansa is het minder dan 1500 km.
    Ik had op google maps gekeken en het is bijna 2000 km, maar je moet dus op greatcirclemapper kijken.
    Damn! 1495 km :rolleyes:. Heb ik weer.

    Maar goed, ben tevreden met hoe "soep" werkt en dat het toch toegekend is! Ben zeker niet blij met Lufthansa. En zal ze echt alleen boeken als het ECHT nodig is.
     
    RobertFB, lloydje33, Daan3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Zie dit nu pas dus sorry voor de hele late reactie.

    Vorig jaar 24 uur vertraging gehad met LH op LAX. In de hotel voucher stond "mechanical failure" dus ik had zwart op wit dat LH verwijtbaar was.

    De reactie op de eerste claim was dat men niet mocht opstijgen van LAX traffic control en het dus niet verwijtbaar was. Hoe onbeschoft kun je zijn... 3 mails met onderbouwing verder en helemaal niks. Daarna uit handen gegeven aan EU Claim die 1 claim sturen en LH maakt direct de volledige claim over zonder enig probleem. Jammer van de EU Claim kosten maar lesson learned...
     
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ja 2 lessen! 1. volharden bij LH en vooral geen gebruik maken van een claimbureau. Het proces is heel duidelijk en echt eenvoudig!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  9. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb ook een claim gehad bij LH en daarna de SOEP. Mijn vlucht van MUC naar HAM was gecancelled omdat ze mijn vliegtuig voor een andere vlucht hebben gebruikt. Dit was een dag dat er in delen van het land onweersbuien waren, maar niet in HAM en MUC.

    Echter de SOEP stelde LH hier in het gelijk omdat het een onvoorziene omstandigheid was (waar ik het nog steeds niet helemaal mee eens ben, maar goed).

    Het hele verhaal inclusief een 10 mails heeft zeker 9 maanden geduurd waarbij LH de bewijsvoering alleen aan de SOEP heeft geleverd en niet aan mij. Het inschakelen van de SOEP werkt dus wel en ik verwacht dat ze daar een speciaal team voor hebben zitten
     
    VinceG vindt dit leuk.
  10. WD5

    WD5 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb afgelopen december een reis gemaakt met mijn gezin naar Dubai AMS-FRA-DBX. Helaas liep het in FRA al spaak met een vertraging van meer dan 8 uur, waardoor we pas rond 03:45 aankwamen in ons hotel met 2 slapende kinderen in een arm en nog wat koffers aan de andere.

    Bij thuiskomst heb ik meteen Lufthansa customer service gecontacteerd met een claim. Pas na 5 weken kreeg ik antwoord dat mijn claim gehonoreerd wordt en dat ik mijn bankgegevens op moet sturen. In hun reactie werd met geen woord gerept over de hoogte van de compensatie. Dus om te voorkomen dat ik met een lachertje naar huis wordt gestuurd heb ik een mail terug gestuurd of ze me konden vertellen wat de hoogte van de compensatie was waar ik recht op had. Weer 4 weken radiostilte...

    Uiteindelijk kwamen ze met een uitleg dat ik inderdaad recht had op € 600,- per persoon. Tevreden met hun antwoord heb ik direct mijn bankgegevens doorgestuurd. Dat was op 2 Februari. Tot op vandaag wacht ik nog op de uitkering van de compensatie.

    Ik begrijp door de corona crisis dat ze heel veel verzoeken tot annulering en compensatie te verwerken hebben en ook dat ik tot 3 jaar de tijd heb om recht te behouden op mijn compensatie claim. Maar toch heb ik het gevoel dat andere vliegtuigmaatschappijen (KLM, SQ) dit soort casus veel voortvarender aanpakken en een hogere tevredenheidsgevoel bij hun klanten achterlaten ondanks het grote ongemak dat ze veroorzaken. Nu wil mijn vrouw voor geen goud meer in een Lufthansa stappen.
     

Deel Deze Pagina