Compensatie bij Lufthansa

Discussie in 'Brussels Airlines: Miles & More' gestart door VinceG, 24 jun 2019.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Heb meer dan 3 weken geleden door middel van een standaard brief/email een claim ingediend voor een vertraging, maar tot op heden niets gehoord. Is lufthansa altijd zo traag met claims? Ik wacht nog een week en dan stuur ik een aangetekende brief. Wel jammer, ze zijn net tot beste airline van Europa verkozen, maar dit vind ik belabberde service. (sowieso belabberd want bij 10 uur vertraging alleen een 10 euro voucher vind ik mager!) Niet eens reactie op de claim, behalve geautomatiseerde reactie voor ontvangst.
     
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    https://www.lufthansa.com/us/en/passenger-rights

    Lufthansa heeft nog zeker 5 weken de tijd om te reageren voordat je naar de instantie in Duitsland kan gaan om je recht te claimen. 8 weken is daarnaast een redelijke standaard termijn (in overheidsland iig) qua reactietermijnen....

    Het strookt iig niet met hoe ik KLM ervaar (binnen 2 weken geld op bankrekening) ervaar qua klantenservice
     
    VinceG vindt dit leuk.
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ah ok. dan doe ik wat rustiger aan.
    Ja ik ben alleen KLM gewend en die is gewoon erg snel!
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Wel bijzonder dat die instantie er alleen is als je vlucht van private aard is. Dus omdat ik voor mijn werk vlieg kan ik er niet terecht???
     
  5. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Erm, ik zou zeggen kijk even op de link. Ik ging er vanuit dat je privé vloog... stond zoveel dat ik niet alles in detail heb bekeken :rolleyes: ..

    # hmmm... staat idd niet iets bij over vliegen voor werk... lijkt mij dat je dan ook gewoon een passagier bent toch?? Geen idee, het is echt te warm... sorry
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je doet je naam eer aan :p:p:p
     
  7. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Thuiswerken -\--/ :D .... nog 12 minuten...
     
    JustinCase en Thijsk vinden dit leuk.
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Wel bijzonder. Lezen ze hier mee?
    Ik ben net 10 keer gebeld door de lufthansa klantenservice maar elke keer na 2 seconden wordt de verbinding verbroken. Heel irritant als je aan het werk bent....

    Maar goed, ze bellen met de mededeling dat ze niet tot compensatie over kunnen gaan want de vertraging was ten gevolge van air traffic control. En als compensatie bieden ze 10.000 miles.
    Zit ik goed als dit Bullshit is? De vertraging werd veroorzaakt bij de eerste vlucht van het toestel. Die daarna nog meer vertraging opliep en met 2,5 uur vertraging aankwam op schiphol waardoor ik mijn aansluiting op Munchen miste en hierdoor uiteindelijk 10 uur later op plaats van bestemming aankwam. Het was allemaal prima weer, er waren geen stakingen, dus volgens mij gewoon recht op compensatie.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb ze gevraagd ook via email te reageren en dit is de schriftelijke reactie:
    Thank you for your time over the phone.


    As per our discussion, we sincerely regret your delayed arrival at Romania airport and we understand your frustration. We are fully aware that our passengers choose to fly with us because Lufthansa is known for punctuality and reliability, and we do everything we can to meet this expectation.


    Unfortunately, we were unable to get you to your destination on time due to circumstances beyond our control; for example increased air traffic level at the airport. Please be assured we work together with the airport operators and air traffic control authorities in many locations to consistently optimize flight operations.


    While we understand your wish to receive compensation for the inconvenience, please understand that in this case, Lufthansa is not liable for the delay.

    On the other hand, we would like to offer you with 10,000 miles as a gesture of goodwill.
     
  10. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Gepost om 14:48. Ambtenaren werken echt enkel maar van 9 tot 3 ;)
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Dit ziet er meer uit als een standaard afwijzing. Ze geven, als dit een letterlijke kopie is van de mail, enkel een voorbeeld aan van een vertraging buiten hun schuld en geven niet eens de reden in dit geval. (Of de vertaling van de Lufthansa medewerker kan wat beter).

    Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik persoonlijk niet zo ben van het zelf regelen en ik iets dergelijks overlaat aan bijvoorbeeld EU claim. Als die er brood in zien mogen ze daar van mij achteraan gaan. Je betaald natuurlijk wel een relatief hoog bedrag aan de andere kant er gaat ook nog wel eens wat tijd inzitten...
    Al moet worden gezegd dat de laatste afhandeling van KLM op mijn geannuleerde vlucht uitstekend was, herboeking naar eindbestemming, vergoeding van gemaakte kosten op Frankfurt als tussenstation en een ruime vergoeding in vouchers binnen 3 dagen na indienen claim.
     
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Ben blij dat ik tot 3 werk (vanaf 6.20 he...)... Ben gvd de enige in mn omgeving..... :rolleyes:o_O
     
  13. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Bovenstaande zou inderdaad niet snel bij KLM gebeuren, die zijn meestal razendsnel!
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Poot stijf houden, als je de miles accepteert kan je niet meer claimen. Tip: op flightstats (app) kan je precies volgen wat er met het toestel en je vlucht gebeurt. Screenshots van maken, indien nodig, altijd handig in een geval als dit.
     
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Jah op flightaware, flightradar24 en flightstats heb ik alle data al. Ik ga me hier eens flink in bijten :mad:
    Ik hou wel van dat soort uitdagingen.:D
     
    lloydje33, Thijsk, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. rubenz

    rubenz Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    VinceG vindt dit leuk.
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Lufthansa werkt voor mij praktisch altijd erg goed, maar als het misloopt is het ineens best een logge organisatie. Tikje stug ook, zoals het Duitsers betaamt als het even niet wil. Geduld houden en vast blijven houden als je van je gelijk overtuigd bent.
    Ze halen het bij lange na niet bij KLM qua snelheid van afhandeling (in mijn ervaring is KLM sowieso de allersnelste).
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    En mocht Lufthansa toch niet toegeven, dan kan je gelukkig bij de Duitse handhavingsautoriteit terecht die, in tegenstelling tot de tandeloze tijger die de ILenT in Nederland is, wel in kan grijpen.
     
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou ze zijn zeker niet log. Reactie is vlot, maar wat voor een reactie! Gisteravond uitgebreide mail met feiten gestuurd en het formulier en vanochtend al reactie! Mijn bek valt er van open.......

    Thank you for your continuous correspondence.


    We greatly regret that our correspondence did not uphold to your standards. Please accept our renewed apologies for your experience.


    We are unable to settle your complaint, as an alternative you may contact the competent arbitration board which is established to deal with your complaint. Website:


    http://www.austrian.com/Info/LegalRegulations/Arbitration Boards.aspx?sc_lang=en&cc=AT



    Should you wish to use Alternative Dispute Resolution, please be advised that SÖP, Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V. (https://soep-online.de/welcome.html) is competent to deal with your complaint and provide an independent review. Lufthansa is prepared to submit to an ADR procedure operated by SÖP.


    Should you wish to use the European commission’s online dispute resolution platform to submit your complaint, this can be done by completing the electronic form available via this link: http://ec.europa.eu/odr.

    Ze reageren er niet eens op, maar ze sturen mij zelf gewoon door naar de söp! :eek:
    En dit is een airline die net een prijs gewonnen heeft als beste airline van Europa? Nou voor mij echt geen Lufthansa group vluchten meer!
    Nu op naar de SÖP! :D
     
    Flyer1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina