Codeshare & Lounge toegang

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Mart, 16 dec 2016.

  1. Mart

    Mart Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Hi!

    Ik weet niet zeker of dit het goede sub-topic is, maar er leek geen beter passende plek te zijn.
    Ik zit te kijken om voor persoonlijke redenen komende maart naar Perth te gaan. Vooralsnog lijkt mijn reisschema er als volgt uit te zien:
    8/3 KL809 AMS-KUL+1
    9/3 KL3963 KUL-PER+1

    En begin April terug vanaf Bali via KUL (ja reizen moet wel leuk blijven ;-) ).

    Mijn vraag is nu: op heenweg heb ik een 3.55u layover in Kuala Lumpur en is de tweede vlucht KL-codeshare uitgevoerd door Malaysia Airlines. Kan ik als FB Gold in KUL gebruik maken van de lounge, of is dat niet mogelijk?

    Daarnaast een vraag naar jullie ervaring met KUL; op terugweg heb ik daar 1.05u overstap tijd. Mij dunkt is dat wat kort, maar hoe kijken jullie daar tegenaan?

    Alvast bedankt!
     
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Mijn ervaring is dan van niet. Malaysia is oneworld en dan laten ze je normaal gesproken niet binnen. Had dat in Augustus; geboekt met malaysia uitgevoerd door emirates, ben oneworld sapphire...op de heenweg mocht het wel (kul - bkk uitgevoerd door MH) maar op de terugweg niet...
     
  3. Mart

    Mart Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Dankje voor je antwoord. Een oplossing zou dus kunnen zijn om een Status Match bij AB te doen en met de AB Gold gebruik te maken van de OneWorld lounge?
     
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Precies! Die lounge in KL is trouwens heel erg prima en AB matcht bijna alle hogere tier statussen...dus dat komt echt wel goed...mocht AB t accepteren natuurlijk ;)
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Laat het weten. Ik las dat AB wel Nederlandse leden accepteert voor een match, maar op de webpagina staat het niet expliciet vermeld.
     
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Fripsmaster en Lionell vinden dit leuk.
  7. Mart

    Mart Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    @Denzi Bedankt voor je reactie! Ik hoop dat het inderdaad mogelijk is, ook al is de flight operated door Malaysian. Heeft iemand er ervaring mee?

    Vwb. de AB-status match: ik heb al een account aangemaakt, maar moet nog even wachten tot mijn recent verkregen FB Gold-status-kaart binnenkomt. Ik hoorde van een KLM-medewerker dat het een kwestie is van wachten tot na de eerst volgende vlucht (overmorgen dus...).
     
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb ook met Oneworld gevlogen (CDG-HEL met AY). Het was een codeshare met AF en ik mocht gewoon in de lounge.
     
  9. Mart

    Mart Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ha!

    Even een snel berichtje uit de Malaysia Golden Lounge. Net geen probleem gehad met toegang als FB Gold member. Wel een aandachtspunt is dat de boarding card die ik thuis had geprint bevatte twee KL-vluchtnummers, maar de boarding card die ik op Schiphol kreeg een KL en een MH-vluchtnummer. Bij binnenkomst de thuis geprinte getoond en zoals gezegd geen enkel probleem!

    De lounge is verder prima, iets wat versleten, maar veel keuze in warm eten en verse koffie. Voor de alcohol-liefhebbers: ik heb nog geen alcohol gezien (wat niet zegt dat het er niet is - ik ben niet al te scherp na 12u economy en geen slaap). De douches is prima, heerlijke regendouchkop.

    Groeten!
     
  10. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Alcohol kan je aan het koffieraam bestellen, althans toen ik er was. was vroeg, dus dronk alleen koffie
     

Deel Deze Pagina