Claim vertraging Air Canada

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door DutchFrequentFlyer, 18 mei 2018.

  1. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ha allen,

    Ik heb iets meer dan 3 vertraging uur gehad op een vlucht naar New York via Toronto en wil nu een claim doen. De landingstijd was overigens binnen 3 uur, maar de deuren gingen later open. Enfin, jullie kennen de jurisprudentie.

    Probleem is: Ik kan nergens een plek vinden om een claim te doen. Air Canada vermeldt keurig de passenger rights hier: https://www.aircanada.com/nl/en/aco...ights-and-cancellations/passenger-rights.html.

    Er is ook een telefoonnummer om een ticket refund te krijgen als je meer dan 2 uur vertraging hebt en je vlucht toch niet wilt nemen: Tel 00 800 669 92222 voor alle europese landen, maar er staat nergens welke (europese) country-code ik moet toevoegen en na verschillende pogingen krijg ik geen gehoor.

    Iemand enig idee wat de beste methode is om een claim te doen bij Air Canada?

    Ik hoor ook graag van mensen die ooit vertraging met Air Canada gehad hebben. Als het te ingewikkeld is schakel ik denk ik zo'n bureau in.

    Dank Alvast!
     
    fundivers vindt dit leuk.
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Je kan het via de onderstaande opties doen, maar het makkelijkste lijkt mij via het online contact form (Complaint en dan Delay).

    Air Canada Customer Relations Office By mail at: Air Canada Customer Relations PO Box 64239 RPO Thorncliffe Calgary, Alberta T2K 6J7 Canada or courier at: Air Canada Customer Relations Air Canada Center 3700 – Hangar 101 8050 - 22nd Street NE Calgary, Alberta T2E 7H6 Canada For further information, please contact Air Canada.

    Succes!
     
    fundivers vindt dit leuk.
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    AC: Klantenservice is in mijn ogen waardeloos. Ik had meerdere issues waaronder bagage niet aangekomen ( kwam een paar uur later.) ze waren vergeten biertjes aan boord te laden, maaltijd koud, en stoel recline kapot. Heb een mail gestuurd met alle details. Kreeg na 3 weken een mail terug met een standaard excuus waar dus niet wordt ingegaan op de klacht.
    Compensatie? 10% korting op de BASE-FARE voor een eerst volgende vlucht. Dat is in mijn ogen een regelrechte belediging, zeker voor een *-Gold klant.
     
  4. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    2 weken geleden ook koffer kwijt geweest. Zelf bij logistiek centrum in Toronto na 3 dagen opgehaald. Woensdag naar New York via Montreal. Hopelijk geen vertraging :-(
     

Deel Deze Pagina