Chinees visum

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door RobinF, 16 dec 2018.

  1. RobinF

    RobinF Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Hallo leden,

    Ik heb reeds een topic hierover gevonden, maar dacht dat het al wat verouderd was. Hierom nog eens een vraag omtrent dit onderwerp.
    Ik zie leuke economy tickets van Amsterdam naar Peking met SwissAir/Lufthansa in april 2019 voor onder de 400 euro. Erg tof voor een citytrip, dacht ik!
    Het zou gaan om een trip van 6 dagen.
    Nu heb ik dus gevonden dat je die periode visumvrij zou kunnen reizen in China (het 144 uur transit visum). Máár dan moet je dus wel zorgen dat je ticket niet AMS - PEK - AMS is en je dus een derde land aandoet.

    De ticket die ik had gevonden is Amsterdam naar Peking via München, Duitsland, dus met een overstap. De terugweg gaat via Wenen, Oostenrijk. Dus je zou kunnen zeggen dat dat via verschillende landen gaat. De prangende vraag is dan: 'trappen ze daar in'? Het is natuurlijk wel dat je andere landen aandoet, maar ik zou het boeken als 1 reis, maar met overstappen.

    Thanks voor een antwoord!
     
  2. RobinF

    RobinF Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt! Ik hoopte daar al op, toch fijn om te horen. China lijkt me geen land om niet goed met de regels om te gaan :confused:
     
  3. MichielRP

    MichielRP Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Dit kan inderdaad. Ik stond in november in de rij voor de 144 uur visa. voor mij zijn 4 of 5 man terug gestuurd omdat ze naar hetzelfde land terug gingen of dat ze dachten dat ze na dit visum van plan waren om naar Beijing te gaan en daar ook zo'n visum aan te vragen
     
    RobinF vindt dit leuk.
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Met een timatic uitdraai ben je meestal safe.
     
    RobinF vindt dit leuk.
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Het gaat toch vooral om de terugreis? Dus hij had AMS-PEK-3e land-AMS kunnen doen en dan had hij al een 144uurs visum gehad, toch?
    Hier zou het dan AMS-MUC-PEK-VIE-AMS zijn, maar AMS-PEK-VIE-AMS zou toch ook al voldoende zijn?
     
  6. RobinF

    RobinF Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Ja, inderdaad, dat denk ik ook. Echter, de heenreis met een tussenstop is goedkoper dan een directe vlucht. Dus we gaan sowieso daar voor.
     

Deel Deze Pagina