Voor je vriendin een betaalde stoel upgrade gekocht a €10,50? Afgelopen week: CDG-JFK van PE naar J: €349, geen slechte deal, had een award ticket van 30k miles geboekt maar niet gedaan voor de dagvlucht.
GOA-AMS wederom € 179. Niet gedaan. Maar 1 van de 8 EBC stoelen was bezet, ondanks mijn verjaardag geen uitnodiging om voor het gordijntje te komen. Wel een likeurtje om het droge broodje eiersalade weg te spoelen.
Maandag 19/3 AMS-SIN KL835 van EC naar WBC 1499,00 (2 stoelen vrij) Dinsdag 20/3 SIN-DPS KL835 van EC naar WBC 1499,00 (2 WBC stoelen bezet, de rest vrij) (In het verleden meestal voor 99 euro of 129 euro aan boord) De purser erkende dat er een foutje in het systeem moest zitten (bij andere passagiers was het 99 euro voor een upgrade) en heeft dit gerapporteerd dmv screenshot. Hij heeft me vervolgens uitgenodigd om voorin te komen zitten. Gratis upgrade dus voor het laatste stukje naar DPS
NRT - CDG (AF): 349 voor upgrade van Premium Economy naar Business. Gedaan. Lange zakelijke reis gehad en fijn om wat meer comfort te hebben op de 15u durende vlucht richting huis.
AMS > ATL met de 781 van KLM. Y > J €1499,- of 180.000 miles met 7 stoelen te selecteren Y > Premium Comfort = €450,- met alleen nog alles in de 'E' sectie vrij (middenstoel). Ik blijf lekker op 21K zitten, vlucht is niet vol dus indien nodig blijf ik tot vlak voor boarden switchen naar rijen met een middenstoel vrij. Update: Nu 9 stoelen in J beschikbaar maar nog steeds €1499,- of 180.000 miles. Bizarre prijs voor een 2/3de gevulde Business Class.
Prijzen in de BC zijn hard omhoog gegaan de laatste tijd. Ik ga 5 dagen en neer naar US om familie te bezoeken, maar dat grapje gaat ongeveer 5.000 kosten met KLM/AF, terwijl met Lufthansa (wel een extra overstap) het op 2.500 euro uitkomt. Dat vind ik toch echt een te groot verschil. Net de PA - service voor de eerste keer gebeld, hoop dat ze daar nog een andere optie vinden.
Geen idee, zeker als je leest (en ook af en toe ziet) dat de BC intercontinentaal lang niet altijd vol zit. Als er meer mensen wat anders gaan zoeken, dan zal dat vanzelf wel weer rechttrekken lijkt me. Ik ga morgen maar eens kijken of ik anders toch maar economy kan boeken en dan hopen op een, desnoods betaalde, upgrade. Of dan toch maar met Lufthansa / Swiss air.
AMS - DXB (1/2 gevuld) EUR 1100,- voor 6 uurtjes of 49,000 miles.... haha die sla ik even over. Misschien morgen nog wat aan de gate mogelijk.
Die 1100 kreeg ik ook laatst aangeboden naar Dubai. Zelfs toen we vertrokken en er stoelen over waren in BC bleven ze daar aan vasthouden. Die 49.000 miles valt dan wel weer mee.
€750 naar Bangkok maar rij 10 is opzich prima. De onboard upgrade van de purser was welkom uiteraard. Wel bijzonder want vlucht is overboekt.
Had hetzelfde laatst, CUR-AMS, overboekte vlucht, geen online check-in upgrade beschikbaar, zat op rij 10, en voor vertrek een op-up naar 2C