Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Klopt. Als ik weer eens in de buurt van een pc ben zal ik hem aanpassen ;) (op mijn telefoon zie ik geen handtekeningen)...
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2022
  2. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Athene - Amsterdam 109 euro
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    EDI-AMS €59 of 14800 miles, reisgenoot met explorer €49.
     
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    explorer 49? en jij (met status?) 59?
    Hoe werkt dat ondoorgrondelijke upgrade systeem dan eigenlijk?
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Mogelijk is er ook al voor een zitplaats betaald, en dan gaan die kosten van de upgrade prijs af.
    Wat daarnaast ook meespeelt, een luchtvaartmaatschappij kan ervan uit gaan dat een frequent flyer wel wat te besteden heeft, en een 'explorer' mogelijk wat minder en voor de goedkoopste prijs gaat.

    Want gezien de prijs zit de vlucht kennelijk vol, en zijn ze op zoek naar passagiers die de betaalde upgrade nemen om de opups te voorkomen.
    Voor mij de reden om ze nooit te nemen, morgen moet ik heen en weer naar Parijs, heen zal de vlucht leeg zijn, maar terug is de vlucht in miles onbetaalbaar en de upgrade prijs € 69, met alle plaatsen nog open, dus de kans op opups is best groot. Nu verwacht ik op de CDG-AMS dan weer niet specifiek zelf de upgrade, daar is het aantal platinums best groot en ik heb zeer zeker niet het meest betaald voor dit ticket.
     
    ppt, lloydje33, MichaelNight en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Inkomensafhankelijke upgrades?...het zou toch wel van de zotte zijn om vaste klanten zo een oor aan te naaien?
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    KLM net als andere luchtvaartmaatschappijen maken gebruik van yield management om een ticket voor de beste prijs te verkopen.
    Daar hoort het duurder aanbieden van een bepaalde groep zeer zeker bij.

    Het is niet zozeer gericht tegen de loyale klanten, het is meer dat KLM door informatie uit het verleden aan welke passagier en tegen welke prijs een ticket of een eventuele upgrade is gekocht.
    En niet te vergeten, een aantal frequent flyers betalen de tickets niet zelf, voor hen kan een upgrade, ook al is het op eigen kosten interessant zijn. De explorer in bijvoorbeeld de G boekingsklasse is naar verwachting een stuk prijsbewuster, een upgrade van €79 zal die niet snel nemen maar voor €49 misschien wel.
     
    ppt, Ambtenaruh en MichaelNight vinden dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ozzie is right, kist was overboekt en er waren 4 man die de upgrade hadden gedaan voor 59, 4 operationele upgrade (1 ulti, 1 plat en andere 2 heb ik niet kunnen zien).
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik hoop dat ik voor mijzelf straks ook gelijk heb van cdg naar ams, 7 uur voor vertrek nog 2 plekken economy beschikbaar.
    Grappig detail, het betreffende toestel wordt de 4de keer, de laatste 2x was het een operationele upgrade in dit toestel en de eerste keer was ik slechts zilver en zaten er 30 mensen in.

    Niet dat ik een upgrade nodig heb voor deze route maar gewoon omdat het kan.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  10. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    AMS-MAD-MIA met Air Europa €500.
     
  11. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    GYE-AMS:
    Bij OCI: niets, geen stoelen meer.
    Bij checkin op de luchthaven: "De laatste stoel voor Usd 1064,35, als u deze hier aan de balie koopt, komen er lokale belastingen overheen" o_O. Niet gekocht dus.
    Trouwens de eerste keer met de 789 op de Ecuador route.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. boeing767

    boeing767 Blue Tier

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    33
    AMS-PMI €109 op de E90. No thanks.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    €79 vanaf warsawa, zat goed op stoel 4f met middenstoel vrij.
    Naar Bruxelles €59, en geheel tegen mijn verwachting in een gate upgrade, en met mij ook 4 anderen.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    GOT > CDG , 89 euro met AF. ..niet gedaan. Ik kan me toch niet laven aan de alcohol omdat ik mijn auto in de p3 garage heb staan.. buiten dat, we zitten so wie so al lekker met zijn 2 (betreft embraer). Binnen Europa als ik samen reis zoek ik als het ff kan altijd de Tweezitters uit....
    upload_2022-5-17_19-58-29.png
     
    ppt, Carel1 en michiel1 vinden dit leuk.
  15. Chefit

    Chefit Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ams-SFO. Nog 2 business class stoelen beschikbaar. €799,-
    Niet gedaan
     
  16. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    AMS-ARN bij checkin €179 uiteindelijk een operationele upgrade gekregen.
     
    michiel1, Carel1, Bijzonderetickets en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Die operationele upgrades..zijn die er meestal alleen als je in je eentje reist? Laatst wilde een ouder stel , met dove man, bij elkaar zitten en werd de man net voor mij door de purser in de business class gezet. Waarom dan niet dat oudere stel daar in business zetten?
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    KLM doet alleen operationeel upgraden als het niet anders kan, en dan gaat het op basis van frequent flyer status en over het algemeen zal die van een stel niet gelijk zijn, een van de 2 zal de frequent flyer zijn en ook al zijn er 2 plaatsen te vergeven kan het zomaar zijn dat een stel uit elkaar wordt gehaald en een ander persoon de andere upgrade krijgt.

    Daarnaast zou KLM passagiers dwingend moeten adviseren dat als je met een beperking reist en je daarom bij elkaar moet zitten om vooraf de stoelen te reserveren. Of dat geld moet kosten laat ik aan KLM over maar dan vermijd je dat je niet samen kan reizen.
     
  19. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Of als je Ultimate / Club2000 Skipper bent dan krijg je vaker upgrades ookal is er geen operationele reden! En heel soms bij Platinum of als de crew een goede dag heeft!
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Of inderdaad heel soms als Platinum. Toen de crew zag dat naar Kyiv ik verpletterd zou worden heeft men mij direct voorin gezet in een rij voor 3 voor het gordijntje voor mijzelf. Dat was voor alle partijen heel fijn.
    Maar dat is echt eerder uitzondering dan regel, de overige upgrades zijn echt op basis van het kan niet anders, en de laatste zijn zijn dat er weer meer, want toestellen zitten echt weer voller.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina