Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Alhoewel ik van een "reguliere" taxichauffeur in die landen niet een bonnetje hoef te verwachten, kan ik vaak rekenen op apps zoals Uber, Yandex en Grab. Ik begrijp echt wel wat jij bedoelt, maar in sommige frauduleuze landen krijg je bij het afrekenen tegenwoordig een bonnetje met daarop een qr-code waarmee je kan verifiëren dat deze transactie bij de belastingdienst is aangemeld. Dat hebben wij in Nederland dan weer niet.
     
  2. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Dank voor je uitgebreide reactie! En ook @Bijzonderetickets bedankt. Zal nog even onderzoek doen naar het toestel. Als ik besluit om hem vooraf te laten schieten, dan vraag ik nog na bij de check in counter. Kan nooit kwaad :)
     
  3. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Iemand die weet hoeveel miles Economy > Business upgrade is bij KLM op AMS-CPT?
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Er zijn geen vaste "prijzen" meer. Het is nu afhankelijk van de load, van je ticketprijs en helaas ook van je status.
     
    Robinho vindt dit leuk.
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Het was geen OLCI upgrade maar denk toch waardevol om hier te posten.

    Had een multicity ticket AMS - MDE gekocht (met overstap op CDG en BOG) in Business, en terug vanaf CTG - AMS in Economy. Dit was mogelijk door de multicity ticket op Economy te zoeken, dan te kiezen voor het reclame plaatje van 'Vlieg in stijl in business class voor maar *bla bla*. De terugvlucht koos ik Economy maar dit moest om een of andere reden Flex zijn - ik kon geen Light of Standard kiezen, welke ik jammer vond omdat ik die Flex voorwaarden en koffers niet nodig had. Enfin.

    Toch even gebeld hoeveel het zou zijn om ook de terugvlucht te upgraden naar Business. Momenteel zat ik op Business heen Economy terug op €1.271,-. Als ik met miles de terugvlucht CTG - AMS wilde upgraden, was dit een whopping 110.000 miles. In cash was het €455,-. De cash-prijs viel me erg mee, echter had ik natuurlijk al 100-200eu meer betaald voor een Flex Economy ticket op de terugreis dan Light tarief. Maar ben doordat het een nachtvlucht is én de 50% bonus XP m'n Gold status tot 2024 veiligstelt, toch overgehaald.

    Lang verhaal kort: de cash prijs bij het vooraf upgraden van je ticket (niet check-in) kan dus echt drastisch verschillen met de miles prijs. Heeft iemand enig idee waarom ik Economy flex 'moest' kiezen voor de terugweg, en niet light of standard kon doen?
     
  6. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Als Platinum Ultimate is het lastig een goede prijs te scoren voor een upgrade.... In dit geval voor BER-CDG. Overigens niet van mij maar krijg dit nu al een paar keer te zien van andere Ulti's...

    Ga er dus zelf vanuit dat ik de upgrade voorlopig goodby kan kissen....
     

    Bijgevoegde bestanden:

    VinceG, arjen05, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    :eek::eek:
    Bijzondere prijzen!

    Ach AF-KLM kun je sowieso upgrades goodbye kussen.
    Vandaag FRA-AMS 49,-. UIteraard niet gedaan. 4 rijen BC leeg en het gordijntje ging gewoon dicht zonder dat er gevraagd werd om ervoor plaats te nemen.

    Niet dat ik het gedaan had, want het maakt geen zak uit in een embraer, maar de geste had best fijn geweest.
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat was dus wsl KLC. Mijn ervaring is juist dat je bij KLC wel regelmatig een upgrade krijgt. KL juist niet.
     
    Max2000 vindt dit leuk.
  9. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ja, bij KLC heb ik ook vaak upgrade gekregen. Bij KLM op 737 ook nog wel redelijk vaak. Hopelijk overmorgen op de E195-E2 naar Porto weer!
     
  10. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Hoor van andere Ulti's wel een groot aantal op-ups in 2022, itt de voorgaande jaren...
     
  11. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Vandaag AMS-BER voor € 135. In een Embraer.
    Ehh... laat maar.
     
  12. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Morgen MXP-CDG € 69 en CDG-AMS € 179

    no thank you
     
  13. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    morgen Ams-Opo €89,- op de 195-E2
     
  14. vanIJsselmuide

    vanIJsselmuide Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Ik vlieg morgen naar Lissabon via Parijs. Aanbod naar biz is 89,-.
    Mag je dan in Parijs de lounge in ookal vlieg je daarna in EC door naar Portugal?
    Het is een vluchtje van niets maar ik twijfel toch om het doen om stress in de morgen te besparen met inchecken op Schiphol. Als ik dan ook nog de lounge in mag in Parijs dan is het het mij wel waard denk ik.
     
  15. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben morgen rond 8:10 - 9:30AM en kort rond 2PM op CDG dus ik kan je meenemen naar de lounge. Ik weet niet of dat dezelfde vliegtijden zijn als die van jou.

    Het is iedere keer afwachten hoe druk Schiphol is in de ochtend. Ook bij SP is het soms superdruk, zo druk dat je in de rij moet staan voordat je SP in mag!
    Ik heb vandaag ingechecked, ik heb zowaar de boardingpass ontvangen dus ik mag doorlopen naar security.
     
  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Morgen OPO-AMS op de 195-E2 kost € 179, ik blijf gewoon op rij 4.
     
    Max2000 vindt dit leuk.
  17. vanIJsselmuide

    vanIJsselmuide Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor jouw aanbod maar ik ben in gezelschap. Ik heb ook vandaag ingecheckt en de boardingpassen al binnen met het READYTOFLY logo maar ik heb niet meer gevolgen in de afgelopen COVID-19 periode dus ik weet niet wat voor vertragingen mij allemaal te wachten staan. Maar kun jij bevestigen of ik de lounge in mag ookal vlieg ik in EC door? Alvast bedankt.
     
  18. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Zeker weet ik het niet, maar ik ben wel een keer na een laatste BC vlucht van die dag naar de lounge gegaan, en mijn BP gescand en dat was geen probleem.
    Iemand anders?
     
    vanIJsselmuide vindt dit leuk.
  19. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Zie link: https://insideflyer.nl/insidelook-a...n-lounge-terminal-2f-paris-charles-de-gaulle/

    Voor 2 * € 35 mag je er zeker in!
    Beter dan 2 * € 89 voor je upgrade en niet zeker weten dat je erin mag. Just my 2 cents.
     
    vanIJsselmuide vindt dit leuk.
  20. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Heb je de vlucht van rond 11 uur? Zo ja dan vlieg je terug op de kist waar ik in heen vlieg.

    Ik blijf ook gewoon op 6 zitten, stoel naast mij is voorlopig leeg. Lijk een niet drukke vlucht te zijn heel C (5 rijen) is nog leeg, op 1A na dan.
     

Deel Deze Pagina