Alhoewel ik van een "reguliere" taxichauffeur in die landen niet een bonnetje hoef te verwachten, kan ik vaak rekenen op apps zoals Uber, Yandex en Grab. Ik begrijp echt wel wat jij bedoelt, maar in sommige frauduleuze landen krijg je bij het afrekenen tegenwoordig een bonnetje met daarop een qr-code waarmee je kan verifiëren dat deze transactie bij de belastingdienst is aangemeld. Dat hebben wij in Nederland dan weer niet.
Dank voor je uitgebreide reactie! En ook @Bijzonderetickets bedankt. Zal nog even onderzoek doen naar het toestel. Als ik besluit om hem vooraf te laten schieten, dan vraag ik nog na bij de check in counter. Kan nooit kwaad
Er zijn geen vaste "prijzen" meer. Het is nu afhankelijk van de load, van je ticketprijs en helaas ook van je status.
Het was geen OLCI upgrade maar denk toch waardevol om hier te posten. Had een multicity ticket AMS - MDE gekocht (met overstap op CDG en BOG) in Business, en terug vanaf CTG - AMS in Economy. Dit was mogelijk door de multicity ticket op Economy te zoeken, dan te kiezen voor het reclame plaatje van 'Vlieg in stijl in business class voor maar *bla bla*. De terugvlucht koos ik Economy maar dit moest om een of andere reden Flex zijn - ik kon geen Light of Standard kiezen, welke ik jammer vond omdat ik die Flex voorwaarden en koffers niet nodig had. Enfin. Toch even gebeld hoeveel het zou zijn om ook de terugvlucht te upgraden naar Business. Momenteel zat ik op Business heen Economy terug op €1.271,-. Als ik met miles de terugvlucht CTG - AMS wilde upgraden, was dit een whopping 110.000 miles. In cash was het €455,-. De cash-prijs viel me erg mee, echter had ik natuurlijk al 100-200eu meer betaald voor een Flex Economy ticket op de terugreis dan Light tarief. Maar ben doordat het een nachtvlucht is én de 50% bonus XP m'n Gold status tot 2024 veiligstelt, toch overgehaald. Lang verhaal kort: de cash prijs bij het vooraf upgraden van je ticket (niet check-in) kan dus echt drastisch verschillen met de miles prijs. Heeft iemand enig idee waarom ik Economy flex 'moest' kiezen voor de terugweg, en niet light of standard kon doen?
Als Platinum Ultimate is het lastig een goede prijs te scoren voor een upgrade.... In dit geval voor BER-CDG. Overigens niet van mij maar krijg dit nu al een paar keer te zien van andere Ulti's... Ga er dus zelf vanuit dat ik de upgrade voorlopig goodby kan kissen....
Bijzondere prijzen! Ach AF-KLM kun je sowieso upgrades goodbye kussen. Vandaag FRA-AMS 49,-. UIteraard niet gedaan. 4 rijen BC leeg en het gordijntje ging gewoon dicht zonder dat er gevraagd werd om ervoor plaats te nemen. Niet dat ik het gedaan had, want het maakt geen zak uit in een embraer, maar de geste had best fijn geweest.
Dat was dus wsl KLC. Mijn ervaring is juist dat je bij KLC wel regelmatig een upgrade krijgt. KL juist niet.
Ja, bij KLC heb ik ook vaak upgrade gekregen. Bij KLM op 737 ook nog wel redelijk vaak. Hopelijk overmorgen op de E195-E2 naar Porto weer!
Ik vlieg morgen naar Lissabon via Parijs. Aanbod naar biz is 89,-. Mag je dan in Parijs de lounge in ookal vlieg je daarna in EC door naar Portugal? Het is een vluchtje van niets maar ik twijfel toch om het doen om stress in de morgen te besparen met inchecken op Schiphol. Als ik dan ook nog de lounge in mag in Parijs dan is het het mij wel waard denk ik.
Ik ben morgen rond 8:10 - 9:30AM en kort rond 2PM op CDG dus ik kan je meenemen naar de lounge. Ik weet niet of dat dezelfde vliegtijden zijn als die van jou. Het is iedere keer afwachten hoe druk Schiphol is in de ochtend. Ook bij SP is het soms superdruk, zo druk dat je in de rij moet staan voordat je SP in mag! Ik heb vandaag ingechecked, ik heb zowaar de boardingpass ontvangen dus ik mag doorlopen naar security.
Bedankt voor jouw aanbod maar ik ben in gezelschap. Ik heb ook vandaag ingecheckt en de boardingpassen al binnen met het READYTOFLY logo maar ik heb niet meer gevolgen in de afgelopen COVID-19 periode dus ik weet niet wat voor vertragingen mij allemaal te wachten staan. Maar kun jij bevestigen of ik de lounge in mag ookal vlieg ik in EC door? Alvast bedankt.
Zeker weet ik het niet, maar ik ben wel een keer na een laatste BC vlucht van die dag naar de lounge gegaan, en mijn BP gescand en dat was geen probleem. Iemand anders?
Zie link: https://insideflyer.nl/insidelook-a...n-lounge-terminal-2f-paris-charles-de-gaulle/ Voor 2 * € 35 mag je er zeker in! Beter dan 2 * € 89 voor je upgrade en niet zeker weten dat je erin mag. Just my 2 cents.
Heb je de vlucht van rond 11 uur? Zo ja dan vlieg je terug op de kist waar ik in heen vlieg. Ik blijf ook gewoon op 6 zitten, stoel naast mij is voorlopig leeg. Lijk een niet drukke vlucht te zijn heel C (5 rijen) is nog leeg, op 1A na dan.