Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb voor AUA-PTY ook 15 XP gekregen vorige maand. Was een Copa vluchtnummer., schijnt wel aan je boekingsklasse te liggen.

    Earn Miles and gain XP on flights marketed as Copa Airlines (CM) and operated by Copa Airlines, as per the earning scheme below.

    Earning Miles and gaining XP isn’t possible for:

    • Tickets with a booking class not mentioned in the earning scheme below
    • Reward tickets (tickets booked using Miles)
    The distance flown:

    The distance is the number of miles between the origin and destination of your flight (not the Flying Blue Miles). Copa Airlines applies a minimum mileage of 500 miles. For example, flying 274 miles one-way on Copa Airlines marketing in L booking class as an Explorer will get you 500 x 25% = 125 Flying Blue miles.

    COPA AIRLINES EARNING SCHEME

    Cabin and booking class earning %:

    • First Cabin––N/A
    • Business Cabin––C, D, J, R: 150%
    • Economy Cabin––Y, B, M, H: 100%; K, V, U, Q, S, O, W: 75%; T, L, A, E: 25%
     
    arjen05 en Escape vinden dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik kreeg er ook 15 voor CUR-PTY in C. Helaas geen dubbele XP bij Copa, Maar PTY-AMS is 36 XP ipv 30 XP voor CUR-AMS en met de verdubbelaar waren dat er dus in totaal 27 extra door om te vliegen via PTY.
     
    MoonJ en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  3. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    DXB - AMS KLM-nachtvlucht geüpgraded voor 90k miles per persoon aan de counter. Ook al is dat geen goede deal, toch maar gedaan. De voorbije 2 jaar nog geen miles verbruikt en zo blijft de vriendin ook gelukkig :)
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2022
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Bij de balie JNB-AMS voor ook pakweg 90k miles. Heb het genomen, was doodmoe en wilde een fatsoenlijke nachtvlucht maken.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Enig idee hoeveel de upgrade cash zou kosten?
     
  6. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    €600 ish dacht ik. WBC was in de weken ervoor al vrij vol geboekt waardoor eerder upgraden niet mogelijk was. Was zo blij met Sky Prio op de luchthaven, 2 balies open voor SP en 3 voor de rest, en iedere reiziger had gedoe met de formulieren waardoor de andere rij achterlijk lang was.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  7. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    DXB-CDG op de AF659 afgelopen vrijdagochtend €750 voor business class stoel. Premium economy was €275. Allebei niet gedaan.

    Vlucht is uiteindelijk geannuleerd en vervolgens 15 uur vertraging tot volgende vlucht..
     
    Urbanjazz, Thijsk en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  8. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    PTY-AMS, €499 / 71100 miles.
     
    Urbanjazz en michiel1 vinden dit leuk.
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Miles aan de dure kant, cash vind erg redelijk!
     
    Urbanjazz en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    BLQ-AMS 59,- in een embraer. Laat maar!
     
  11. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Uiteindelijk voor een combinatie van die twee gegaan ±100.000 miles + €250 voor twee.
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    In dat geval zou ik alleen voor de optie in geld hebben gekozen. Voor 100.000 miles heb je soms met geluk ook een 2x een enkele reis met een award ticket.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Ik vloog niet alleen en met mijn miles donatie was het voor de ander ook een behapbare ervaring. Het waren de miles in ieder geval dubbel en dwars waard ;)
    Daarnaast bedenk ik mij nu ook dat ik nooit miles gebruik om tickets te kopen. De laatste paar jaar alleen een upgrade. Award tickets zijn er nooit voor bestemmingen waar en wanneer ik wil.
     
  14. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
    elke KL/AF bestemming kan je met miles boeken, alleen zijn veel bestemmingen nooit in de promo.
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik denk dat het daarom niet altijd interessant is om miles te gebruiken. Dan is het gewoon betalen voor het ticket interessanter.

    Ik gebruik ze enkel alleen voor enkele reizen, want ook kort voor vertrek blijken die wel de normale of eventuele award prijs te hebben, in tegenstelling tot de tarieven, die voor enkele reis normaal al hoger zijn of zelfs voor retourvluchten met een willekeurige retourdatum betaal je kort voor vertrek altijd meer dan de milesprijs, tenzij de vlucht echt vol zit.

    Want mijn modus operandi is om altijd in de goedkoopst mogelijk boekingsklasse te boeken, en als het dan een keer nodig is de 'bittere pil' in prijs te betalen als ik onvoorzien langer moet blijven en een ander ticket moet boeken, dan is het gebruiken van miles hiervoor echt een uitkomst.
    Maar als je nooit onvoorziene langere verblijven hebt dan is het gebruiken voor upgrades mogelijk weer interessanter.
     
    Urbanjazz en MoonJ vinden dit leuk.
  16. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Heb nog niet eerder in dit topic gepost en hoop dat het hier thuishoort.

    Heb via de mail een Business Class upgrade offer gekregen voor Colombo-Doha (5 uur durende vlucht) met Qatar Airways in A330 voor 200 euro. Is net boven 2000 Miles en daarom wellicht interessant voor British airways TP’s. Reguliere tarief is 650 euro en mn economy ticket kostte 190 (inclusief aansluitende vlucht met Oman naar MCT). Is dit een interessant aanbod of vrij gewoon? Lounge toegang is het me niet om te doen, meer de vlucht zelf. :)
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Volgens mij, maar ik weet het niet 100% zeker, gaat je ticket naar boekingsklasse P: 75% miles de Business Class tierpoints bij BAEC en geen lounge toegang. Maar met je Priority Pass kun je natuurlijk toegang krijgen tot de prestigieuze lounges die CMB rijk is :D.

    Voor wat betreft het bovenstaande: @JustinCase kan dit wellicht bevestigen.
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  18. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Dat is ook mijn ervaring.

    Als het voorkomt dan betaald de zaak dat dus dat probleem heb ik niet zo.
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Mijn werkgever of in sommige gevallen opdrachtgever betaald het uiteindelijk ook, maar ik werk met een travelbudget, en dan is het wel handig om daar binnen te blijven.
    Het is een persoonlijke keus, want ik kan niet overal bonnetjes voor krijgen, laten we het zo zeggen, als de landen waar ik kom goed ontwikkeld waren en dezelfde standaarden als West Europa hebben, dan was ik niet nodig.
    Probeer bijvoorbeeld maar eens in Georgië of wat andere oude Sovjet staten van de taxichauffeur een bonnetje te krijgen...
    En daarnaast, of eigenlijk het meest belangrijk, als ik binnen bepaalde kostenplaatjes kan blijven, dan is dat voor mij natuurlijk ook interessant.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik weet niet of Qatar, voordat ze alle A330's hadden uitgefaseerd, de nieuwe stoelen in de 2-2-2 opstelling in alle toestellen hadden geretrofit. De 'oude' stoelen in de A330 zijn/waren namelijk wel echt oud en angle-flats. Desalniettemin vind ik 200 euro voor een 4-uurs vlucht niet verkeerd voor een Business upgrade en altijd een stuk beter dan Economy natuurlijk. Ter vergelijking:

    Oud
    [​IMG]

    Nieuw
    [​IMG]

    Let wel op dat je geen loungetoegang krijgt inderdaad bij een upgrade / business ticket in de goedkoopste tariefklasse.
     
    Peter02 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina