€149 vanavond naar Boedapest. Dank u, maar niet nu, ik ben blij met mijn “usual” 16A. Op basis van de seatmap (5 rijen in EBC) de vlucht is best leeg denk ik
Net aan boord gekomen naar BUD. Het is de nieuwste (en niet de verbouwde) 737. Padding is comfortable, maar rugleuning gaat niet achter. Wat een zonde!
hi Carel, you’re right. Maar kleine correctie van mijn kant: Tijdens disembarking ik heb het gecheckt, tot rij 6 (dus EBC + EC) de rugleuning gaat achter. Vanaf rij 7 niet meer. Dus balen voor rij 7
Ik zie nu voor me hoe iemand de stoelen rij voor rij afgaat, om te checken of de rugleuning wel of niet naar achter gaat, terwijl iedereen achter hem er gewoon uit wil... Het wordt tijd dat ik er weer eens tussenuit ga.
Afgelopen maandag VLC-AMS voor 179€ van rij 3 naar 1-2. Bij boarden gratis geüpgrade naar 1A. Blij als een kind natuurlijk in de Embrear
Nu vlieg ik regelmatig in de nieuwe 737 van KLM, want naar Istanbul wordt deze regelmatig ingezet, maar het was mij nog niet opgevallen. Nu komt dat ongetwijfeld omdat ik altijd ergens in rij 3 tot en met 6 zit, maar de ervaring voor andere passagiers is, zeker op wat langere vluchten, dus wel een stuk slechter. Wat ik altijd wel een aanfluiting vindt is de afscheiding tot de business klasse, dat is een gordijntje in het gangpad en een kleine afscheiding waar je gewoon doorheen kijkt, niks privacy voor mensen voorin...
Denk juist beter doordat je niet meer de stoel van je voorganger in je gezicht krijgt of je laptop niet meer kunt openklappen.
Nou het is meer voor KLM zelf, dat men niet doorkrijgt hoe men eigenlijk hetzelfde zit als de rest, een iets groter kartonnen boxje krijgen en drinken in glaswerk, voor de rest is het armheid troef, en dat kan men nu gewoon allemaal zien...
Daar zit wat in, gezien de beenruimte daar aanmerkelijk minder is, heel af en toe wil ik nog wel eens terugvallen in mijn oude gewoonte en achterin plaatsnemen, lees als er een hele rij vrij is, maar sinds de start van de Covid19 heb ik dat niet meer gedaan, omdat het juist voorin de kans op een vrije stoel naast je het grootst is. Maar qua comfort is het bij langere vluchten toch vervelend als de stoel niet naar achteren kan, of nou in ieder geval bij mij zou ik dan minder goed kunnen wegdommelen. Ik denk dat het aantal mensen dat 'achterin' werkt op een laptop relatief laag is, sterker nog, voor mij is dat specifiek verboden, omdat mensen naast of achter mij kunnen meelezen.
Dat ben ik wel met je eens. Maar achter het gordijntje is het ook erg triest hoor. De kwaliteit van de vegetarische sandwich die je krijgt is soms echt bedroevend. Het feit dat je niet eens keus hebt is al erg, maar serveer dan ook nog iets dat tenminste smaak heeft en waar je geen halve liter water nodig hebt om het weg te krijgen.
Helemaal mee eens. Ik heb donderdag als observer maar weer eens een opmerking hierover gemaakt. Zal wel geen effect hebben, maar ik heb iig mijn best gedaan. In WAW is de lounge wel open, maar je mag er niets nuttigen, zelfs niets drinken. Bij het verlaten kan je wel een tasje met een "lunchpakket" meekrijgen. Die heb ik dan maar meegenomen het vliegtuig in.
Dat is ook waardeloos, vorige keer dat ik er was (sept 2020), kon je wel iets bestellen en dan kreeg je het aangegeven om bij je tafel te nuttigen.
Dat is ook raar, wel je lounge openen maar je mag niets eten of drinken. Slaat nergens op want in het publieke gedeelte mag je wel wat eten of drinken, waarom zou dat in een lounge waar je de passagiers op gepaste afstand van elkaar kunnen doen plaatsnemen niet kunnen? Doe dan zoals Dusseldorf of Lisboa de lounge niet open. Speaking of Dusseldorf, leuk alleen terminal A open, maar de Duitsers blijven ook niet meer zu hause, een grote zoo nu met drukke inchekbalies, beveiliging en ook terminal A omdat terminal B niet gebruikt wordt... 1 uur vertraging met de 06.20 vlucht omdat passagiers niet ingechecked konden worden, bagage niet aan boord gebracht kon worden en de beveiliging te druk was.
AMS - DXB & DXB - AMS beide voor €449 of 64100 miles. Heenvlucht was een dagvlucht en maar half vol dus niet interessant. De terugvlucht was een nachtvlucht en hier gekozen voor een combinatie van miles and €€, voor 48000 miles and €112 was het wel prima. Eerste keer in de A330 voorin en de stoel voelde wel wat nauwer aan dan normaal.
Was eerder dit jaar in VIE ook het geval. Momenteel serveren ze er wel weer eten & drinken. Wel moet je een COVID-19 test of vaccinatiebewijs tonen bij het naar binnen gaan. Zelfde regels gelden trouwens ook voor alle reguliere restaurants in Oostenrijk.