Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Dat zou ook ook zeker afraden. Voor een point-to-point vlucht is SAS Plus een goed premium economy product. Voor een intercontinentale transfer, waar je business class prijs betaald hebt, en na een lange vlucht in een lekere business class stoel ineens in een bomvol premium economy beland, waar niet eens de middenstoel vrij wordt gehouden, is het eens, maar nooit meer.

    En daar heeft KLM toch een stukje meer transfer verkeer, dan SAS. Belangrijk om de goede business class ervaring van deur tot deur te laten duren.
     
    Grouchy, Carel1 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Ben het met je eens hoor. Daarom verwacht ik het ook niet. Vraag me overigens nog af of er nog een markt is voor Premium Eco op intra EU vluchten. Zou ik me qua markt best kunnen voorstellen nu airlines steeds meer overgaan op het low cost model (geen koffer, geen drankje, geen snack, geen stoelselectie). Premium Eco met gewoon 3-3, stoelselectie, koffer, hapje en drankje, eventueel Skyprio. Beetje kopie van SAS Plus maar dan in het Economy Comfort deel.

    Zal operationeel wel niet haalbaar zijn (crew, flexibiliteit cabine, etc.).
     
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Zo lang er geen "echte" business class in intra EU komt met 2-2 enz, wat ik er niet van zie komen, dan vind ik Eco Comfort een mooi compromis. KLM kan natuurlijk het hapje/drankje er nog uitgooien in economy, maar verder is voor mij de extra beenruimte het allerbelangrijkste, en daar wil ik ook voor bijbetalen. De rest is zo'n beetje al ontbundeld, en er moet natuurlijk wel differentiatie zijn tussen een economy en premium economy product aan de ene kant, en premium en business aan de andere kant.

    AF heeft trouwens juist een paar jaar geleden de premium eco op de short en medium haul er uit gedaan (heel toevallig tijdens een reis, dus we waren heel verrast toen we op de terugweg in Parijs niet de Sky Prio rij mochten aansluiten, maar de heenreis wel).
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Wil best geloven dat de crew geen zin heeft in een buy-on-board model voor short haul economy. Met een kopje koffie en een sandwich in je handen drukken zijn ze lekker snel klaar.
     
  5. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Als klant ook helemaal mee eens! En daar gaat het niet om de paar centen.
     
    Carel1, Thijsk en MVA20 vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    CUR-AMS 899 euro, 19 stoelen beschikbaar. Niet gedaan.
     
    Thijsk en michiel1 vinden dit leuk.
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Vraag me echt af hoe KLM bij een halfvolle cabine dit soort prijzen vraagt. Zouden er dan toch mensen zijn die zo gek zijn om deze 'deal' te scoren?
     
    Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.
  8. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ik denk dat het eerder de mogelijkheid voor KLM is om IPB'ers in BC-stoelen te zetten, maar toch (voor de audit) aan betalende klanten wilt laten zien dat ze altijd de "mogelijkheid bieden voor een upgrade".
     
    MoonJ, lloydje33, arjen05 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Een halfvolle C... 19 open stoelen. Dat zijn wel heel veel IPB’ers met C/M prio in deze tijd... En ik geloof eigenlijk niet dat KLM een ontmoedigingsbeleid zou voeren voor commerciële passagiers in het voordeel van eigen staf. Op persoonlijk niveau zag je dat nog wel gebeuren vroeger (vriendjes in de C zetten) maar dat het pricingsmodel daarop zou zijn ingericht lijkt me sterk.

    Is de prijs van een upgrade eigenlijk gekoppeld aan je originele boekingsklasse? Dus dat je meer betaalt als je een supercheap economy tarief had?
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2021
  10. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    MIA-CDG voor €1509 of 84.100 miles.
    Via de PA lijn was de upgrade 36.000 miles

    be-lach-e-lijke prijzen. Business was leeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut en Max2000 vinden dit leuk.
  11. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    36K miles is toch well een hele goeie deal? Heb je die wel gedaan?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt meer eerder een mechanisme om de vol betalende WBC passagiers een beetje te beschermen. Zelf ook voor 4k+ in WBC van JFK naar AMS gevlogen waarbij ze de WBC vol plebs gooiden met een upgrade voor 399. Daar gaat je rust.
    WBC upgrades kunnen me niet duur genoeg zijn.
     
    DirkOnTour en Ruut vinden dit leuk.
  13. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Nee, anders zit de WBC vol met vakantievierend personeel die extra aandacht krijgt van de crew. Terwijl de betalende passagier minder aandacht krijgt en laat staan dat de loyale passagiers eens beloond worden met een upgrade, dat gebeurt namelijk niet vaak.

    Het ligt echt aan hoe de crew is, ik ben nu sinds een jaar platinum en ik ben 2 keer door de purser geüpgraded (1x Embraer en 1x 737) en ik heb een keer een maaltijd gekregen uit de business class (ook KLC). Deze 3 keer kwam echt omdat het personeel inziet dat loyale klanten wel eens een leuke beloning verdienen. Wat ook helpt is zelf natuurlijk erg aardig zijn tegen de crew!
     
    MRB, Thijsk, ErwinLansing en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Volgens mij zit je in het verkeerde topic Boudewijn. Denk dat je deze bedoelde :)
     
    Arold, MoonJ, Godenzoon14 en 11 anderen vinden dit leuk.
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Wilde laatst upgraden op m'n terugreis van AUA naar AMS. Kon niet BC was vol. Hoorde later van purser dat BC vol zat met crew van een daarvoor geannuleerde vlucht. Zij vond dat een dom besluit, immers met upgrades verdien je nog wat omzet in deze barre tijden.
     
  16. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Ik vond de deal minder interessant, omdat
    de upgrade naar biz tussen HKG -CDG hetzelfde is. Plus ik reisde met partner. Als ik upgrade, wil zij ook.
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Probeer maar eens op een zondag CUR-AMS te upgraden. Komt niet eens een aanbod, zit de hele crew van de dag ervoor in biz. Gewoon ingepland overigens.
     
    Thijsk en Ruut vinden dit leuk.
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    €89 vandaag AMS-KBP voor 2 plekjes naar voren. Goede prijs op zich voor een vlucht van deze duur, maar ik had al 3 plekken voor mijzelf en KLM is de laatste tijd echt werk aan het maken van de ‘veelvliegers’ persoonlijk welkom te heten en eventueel extra versnaperingen aan te bieden.

    Vlucht zat aardig vol trouwens, nou ja vanaf rij 5 bijna geen lege plekken. Ook Schiphol klm non schengen crown lounge was niet rustig te noemen, geen gekkenhuis als in pre-covid maar ik heb het wel eens rustiger gezien.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Vlieg jij met dezelfde KLM als ik? :p:p
     
    Thijsk, VinceG, Javadest en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Of ik heb steeds geluk met het personeel kennelijk, want daar zit uiteraard ook verschil tussen.
     
    Thijsk en Max2000 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina