Beetje off topic, maar je weet dat je verplicht 2 weken in quarantaine moet in HK? Dit gebeurt met polsband die connectie maakt met een app op je mobiel.
Yup helaas wel. Ik heb in juni een transfer in HKG. Hopelijk laten ze dan wel transit passagiers toe. Anders wordt het een 9 uur durende transfer in NRT.
Ik las laatst (kan het artikel niet meer vinden helaas) een review van iemand die in de EBC van MAN - AMS - ATL vloog in de BC met KLM, en de service is 0.0. Er staat een zakje met snacks, sandwich en twee blikjes cola op je stoel bij binnenkomst en er wordt 1x een flesje water uitgedeeld op de longhaul flight.
Dank je wel. Ik zag het filmpje ook van ‘godsavethepoints’ volgens mij. Ik wist wel dat de service minder was maar dat het zo erg is... ik ben benieuwd of de service weer wordt opgestart nu de regels enigszins versoepeld worden en luchtverkeer weer toeneemt.
Ik ben ook benieuwd of er een soort van compensatie is voor het feit dat je nu niet het product krijgt waar je voor betaald hebt. Je hebt wel een luxere stoel (in WBC, in EBC is dit zeer te betwijfelen), maar verder ook geen service on board, terwijl je wel zo'n ticket hebt gekocht (full service airline)... Daarnaast, Delta levert nagenoeg wel een volledig product, dus het kan makkelijk, alleen KLM kiest er voor om het niet te doen.
Vergeet de loungetoegang niet, is ook onderdeel van het BC product. Voor status pax niet een extra onderdeel, maar het zit wel in de prijs.
AMS-PRG van eco comfort naar Europe business class in een Embraer op dezelfde vlucht: Silver: €47 Platinum: €149 Mijn reactie over het prijsverschil laat te raden
Bij gewone verkoop van tickets is het niet toegestaan om persoonlijke prijzen af te geven (volgens mij staat dat zelfs in de wet). Maar bij upgrades blijkbaar wel. Tenzij er echt per klasse wordt geprijsd en niet per persoon. Hoe dan ook vraag ik me af of het überhaupt wel mag eigenlijk.
Dat is een interessante. Het gebeurt bij de vleet namelijk, denk aan bagagekosten, stoelen, loungetoegang, ontbijt in hotels etc. Als je een familie hebt met 3 kids, hypothetisch 1 jaar, 7 jaar en 16 jaar oud, moeder silver en vader platinum en je boekt 4 stoelen bij de babybedjes op rij 6 op een Airbus A330-200, iedereen met koffer en iedereen de lounge in, heb je gegarandeerd 5 verschillende ticketprijzen. En de verschillen zijn niet mals ook..
personalized pricing is zeker wel toegestaan. In welke wet zou staan dat het niet mag? Prijsdiscriminatie is volkomen rationele en vaak welvaartsverhogende marketingstrategie. Voor zover nu bekend doen airlines nog niet aan geindividualiseerde prijzen bij gewone ticketverkoop. Maar als ze hier bijv. online transparant over zijn, zou dat zijn toegestaan.
€149 naar Istanbul. Maar niet gedaan, want gezien de vlucht al tot de nok toe vol zat, kreeg ik zoals verwacht de upgrade alsnog bij de gate Het is natuurlijk geen garantie dat dit gebeurd maar een beetje gecalculeerd gokken is het wel.
HER-ATH met Olympic Air. Bid-upgrade van €30 geaccepteerd met een light ticket. Nog altijd goedkoper dan onze geannuleerde Volotea vlucht.
Draait de gate agent dan ter plekke een nieuw rivm formuliertje voor je uit? Want het stoelnummer klopt dan niet meer met het vooraf ingevulde vragenlijstje.
Het RIVM formuliertje bij vertrek is voor de mainstream media in het leven geroepen denk ik, die heb ik nog nergens hoeven laten zien. Wel is er voor de Turkse autoriteiten een health check dat je dezelfde vragen met nee beantwoord als de rivm en een temperatuurcheck, maar daar zijn ze hier sowieso gek op bij ingangen van shopping malls of gebouwen. Tevens moet je na de landing volgens de Turkse procedure uitstappen, rij 2 mag pas gaan staan als rij 1 begint te lopen en zo verder. Ik laat maar in het midden hoe succesvol deze procedure is.
Oh...moet je geen gezondheidsverklaring invullen? Volgens https://www.rijksoverheid.nl/onderw.../reizen-en-op-vakantie-gaan/reizen-buitenland moet je zo'n formulier invullen...
KLM stuurt (heel dom) het formulier als je al onderweg bent. Nergens kunnen printen dus, maar ik kwam het vliegtuig niet in. Eerst aan de gate invullen gisteren. Daarna in het vliegtuig nog een 2e formulier voor de Polen
Ja volgens het protocol moet dat, maar het rivm formulier is bij vertrek is nog niet gevraagd. Misschien komt dat omdat ik de check in balie nooit ziet, geen idee.