Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Beetje off topic, maar je weet dat je verplicht 2 weken in quarantaine moet in HK?
    Dit gebeurt met polsband die connectie maakt met een app op je mobiel.
     
    loualex1399 vindt dit leuk.
  2. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Yup helaas wel. Ik heb in juni een transfer in HKG. Hopelijk laten ze dan wel transit passagiers toe. Anders wordt het een 9 uur durende transfer in NRT. :(:(
     
  3. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Wie heeft recente ervaring met de KLM service in WBC/ EBC ?
     
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik las laatst (kan het artikel niet meer vinden helaas) een review van iemand die in de EBC van MAN - AMS - ATL vloog in de BC met KLM, en de service is 0.0. Er staat een zakje met snacks, sandwich en twee blikjes cola op je stoel bij binnenkomst en er wordt 1x een flesje water uitgedeeld op de longhaul flight.
     
    Thijsk en beuse242 vinden dit leuk.
  5. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Dank je wel. Ik zag het filmpje ook van ‘godsavethepoints’ volgens mij. Ik wist wel dat de service minder was maar dat het zo erg is... ik ben benieuwd of de service weer wordt opgestart nu de regels enigszins versoepeld worden en luchtverkeer weer toeneemt.
     
  6. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ik ben ook benieuwd of er een soort van compensatie is voor het feit dat je nu niet het product krijgt waar je voor betaald hebt.

    Je hebt wel een luxere stoel (in WBC, in EBC is dit zeer te betwijfelen), maar verder ook geen service on board, terwijl je wel zo'n ticket hebt gekocht (full service airline)...

    Daarnaast, Delta levert nagenoeg wel een volledig product, dus het kan makkelijk, alleen KLM kiest er voor om het niet te doen.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Vergeet de loungetoegang niet, is ook onderdeel van het BC product. Voor status pax niet een extra onderdeel, maar het zit wel in de prijs.
     
    beuse242 en Thijsk vinden dit leuk.
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    AMS-PRG van eco comfort naar Europe business class in een Embraer op dezelfde vlucht:
    Silver: €47
    Platinum: €149

    Mijn reactie over het prijsverschil laat te raden
     
    MoonJ, Pictor, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    AMS-SPU
    Van eco naar EBC
    explorer & Platinum: €59
     
  10. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Bij gewone verkoop van tickets is het niet toegestaan om persoonlijke prijzen af te geven (volgens mij staat dat zelfs in de wet). Maar bij upgrades blijkbaar wel. Tenzij er echt per klasse wordt geprijsd en niet per persoon.

    Hoe dan ook vraag ik me af of het überhaupt wel mag eigenlijk.
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Dat is een interessante. Het gebeurt bij de vleet namelijk, denk aan bagagekosten, stoelen, loungetoegang, ontbijt in hotels etc. Als je een familie hebt met 3 kids, hypothetisch 1 jaar, 7 jaar en 16 jaar oud, moeder silver en vader platinum en je boekt 4 stoelen bij de babybedjes op rij 6 op een Airbus A330-200, iedereen met koffer en iedereen de lounge in, heb je gegarandeerd 5 verschillende ticketprijzen. En de verschillen zijn niet mals ook..
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  12. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    personalized pricing is zeker wel toegestaan. In welke wet zou staan dat het niet mag? Prijsdiscriminatie is volkomen rationele en vaak welvaartsverhogende marketingstrategie. Voor zover nu bekend doen airlines nog niet aan geindividualiseerde prijzen bij gewone ticketverkoop. Maar als ze hier bijv. online transparant over zijn, zou dat zijn toegestaan.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    €149 naar Istanbul.

    Maar niet gedaan, want gezien de vlucht al tot de nok toe vol zat, kreeg ik zoals verwacht de upgrade alsnog bij de gate :D

    Het is natuurlijk geen garantie dat dit gebeurd maar een beetje gecalculeerd gokken is het wel.
     
  14. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    HER-ATH met Olympic Air.

    Bid-upgrade van €30 geaccepteerd met een light ticket. Nog altijd goedkoper dan onze geannuleerde Volotea vlucht.
     
  15. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Draait de gate agent dan ter plekke een nieuw rivm formuliertje voor je uit? Want het stoelnummer klopt dan niet meer met het vooraf ingevulde vragenlijstje.
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het RIVM formuliertje bij vertrek is voor de mainstream media in het leven geroepen denk ik, die heb ik nog nergens hoeven laten zien.
    Wel is er voor de Turkse autoriteiten een health check dat je dezelfde vragen met nee beantwoord als de rivm en een temperatuurcheck, maar daar zijn ze hier sowieso gek op bij ingangen van shopping malls of gebouwen.
    Tevens moet je na de landing volgens de Turkse procedure uitstappen, rij 2 mag pas gaan staan als rij 1 begint te lopen en zo verder. Ik laat maar in het midden hoe succesvol deze procedure is.
     
  17. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Oh...moet je geen gezondheidsverklaring invullen? Volgens https://www.rijksoverheid.nl/onderw.../reizen-en-op-vakantie-gaan/reizen-buitenland moet je zo'n formulier invullen...
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    KLM stuurt (heel dom) het formulier als je al onderweg bent. Nergens kunnen printen dus, maar ik kwam het vliegtuig niet in. Eerst aan de gate invullen gisteren. Daarna in het vliegtuig nog een 2e formulier voor de Polen :confused:
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Zie mijn post voor deze, zonder formulier niet instappen. Formulier wordt bij de gate ingenomen.
     

Deel Deze Pagina