Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    AMS-CUR A332 1 stoel vrij, purser kwam na het opstijgen langs om upgrade aan te bieden voor 90.000 miles, aan mij en aan een lifetime platinum iets verderop. Allebei bedankt voor het aanbod.

    Even later zat er een IPB'er.
     
  2. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Jammer! Volgens mij heeft iedereen hier wel dergelijke ervaringen gehad. Ik heb afgelopen woensdag een upgrade genomen van JNB naar AMS (ook laatste stoel). 1099 euro of 96000 K miles. Ik heb de Miles optie genomen (Via KLM PA service). Heerlijk gegeten en geslapen!
     
  3. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Tijdens mijn vlucht gisteren van Taipei terug naar Amsterdam heb ik lang met de senior purser gesproken. Hij vertelde dat gratis upgrades bij hoge uitzondering voorkomen en eigenlijk alleen als het om operationele redenen noodzakelijk is. Andere upgrades moeten ook door de (senior) purser verantwoord worden, daar heb ik niet op doorgevraagd maar het werd duidelijk dat niet iedereen die moeite wil nemen.
     
    Jack of all trades en beuse242 vinden dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat ze het niet gratis meer doen, oké, is een keuze van de maatschappij, maar 90k voor een upgrade tijdens de vlucht??? Het blijft een stoel die over is, in een winkel gaat zoiets in de uitverkoop. Voor iemand zonder status, die kan dan niet eens van de lounge en dergelijke gebruik maken.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    In deze winkel geef je ze mee aan je personeel ;-)
     
    ACE48 en Daan3 vinden dit leuk.
  6. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Dat het vaak absurd hoog is ben ik volledig met je eens. Vreemd genoeg krijg ik ook wel eens een koopje waarbij ik mij afvraag of ik het wel juist gehoord heb.

    Hele slimme KLM-ers hebben daar vast en zeker lang op gestudeerd en daar is toen een mooi prijsmodel uit gerold. ;)
     
  7. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Top dat je er van genoten hebt maar ik vind het persoonlijk absurd hoog aantal Miles wat ze vragen. Je kan al een award ticket halen voor 69 500 Miles+ 194,59 EUR.
     
    beuse242 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Het beleid van KLM om betalende passagiers geen gratis upgrades te geven anders dan bij operationele noodzaak komt voort uit de opzet om upgrades te verkopen voor een vanuit KLM perspectief gezien maximale prijs. Als je dan gratis upgraded gaat uitdelen zet je direct een zware druk op de prijs omdat de veelvliegers, en dus de loyale klanten dit snel doorhebben en dus niet voor betaalde optie meer gaan. En natuurlijk zijn er af en toe wat eendagsreizigers die een upgrade kopen omdat ze bijvoorbeeld wat te vieren hebben, het meerendeel wordt toch echt gekocht door de veelvliegers, al dan niet met miles, want daar zit natuurlijk ook het geld.
     
  9. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Zit volgende week met vrouw voorin 1k, weer naar Cur.
    Terug 73j
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Echt bizarre taferelen. Ik mag mijn handen dichtknijpen als ik een vlucht naar NYC voor 60K miles mag upgraden.

    Be frank, £ 4000 voor een retourtje is voor de meesten niet weggelegd. Corporate is het al helemaal niet te verantwoorden tenzij je voor Vadertje Staat werkt.

    Hier wordt alleen KLM gevlogen als het écht nodig is, in combinatie met strakke schema’s en of drukke periodes.
     
  11. Kaarthouder

    Kaarthouder Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Voor het sparen van 90.000 miles moet je flink wat gevlogen hebben. Medewerkers van KLM genieten veel voordelen, mijn inziens meer dan de trouwe klanten van KLM. Zeker de KLM medewerkers die langer dan dan 20 in dienst zijn zien het vaak als “een recht” om tegen kostprijs voorin te zitten. Ik ben zelfs PFL en ben over afgelopen 25 jaar zelden geüpgrade met mijn duurbetaalde flexible Economy ticket achter het gordijn. KLM zou het beleid mbt IPBers moeten herzien om haar klanten centraal te zetten !
     
    cvr vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Ik begrijp dat de prijs hoog is, maar vanuit Azie zie ik regelmatig de €499 vanaf Kuala Lumpur voor een upgrade.
    Ik doe het nog steeds niet, maar een dergelijk bedrag is wel haalbaar.
    Dat je dat niet op elke route doet is ook weer logisch dat kan een hele andere markt zijn en het te goedkoop aanbieden van upgrades laat passagiers weer de reguliere tickets niet kopen omdat men weet dat het weer voor een gering bedrag kan.

    Of men dan maar ipb passagiers daar moet neerzetten is weer een ander verhaal, het beleid zou hier moeten zijn dat men dat zeker niet doet, maar ja het gebeurd aan boord en is dus geen klm beleid vanuit het management...
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.303
    Leuk Bevonden:
    3.192
    Trofeepunten:
    483
    Als ik tussen de regel door lees dan lijkt een IPB'er nu te worden weggezet als een soort parasiet. Dat is denk ik niet terecht.

    Een IPB medewerker die op grond van senioriteit recht heeft op een plek voorin is heel belangrijk voor KLM. Misschien wel belangrijker dan een (Ultimate) Platinum lid.
     
    lloydje33, SanHor, beuse242 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Helemaal mee eens! Laatste stoel is het argument.
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Een IPB’er die recht heeft op Biz op basis van senioriteit en pas aan boord geüpgraded wordt, moet zijn werkgever aanklagen dat hij niet voor het instappen die lege stoel gekregen heeft. Als je mijn opmerking leest, ging dit om een upgrade aan boord en het was zelfs na het opstijgen. Andere situatie.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Ik ben niet verzuurd dat ipb voorin mogen plaatsnemen, echter is dat voor de meeste ipb geen beleid en wordt je dus niet aan de gate en zeker niet vooraf op een biz stoel gezet, dat is maar voor een heel beperkt groepje ipb van toepassing.

    Als dan na het boarding process ‘kennissen van de bemanning’ naar voren worden geloodst in het zicht van betalende passagiers, zowel in eco als biz geeft dat geen goed beeld. Dit is dan ook geen KLM beleid.
     
    Thijsk, Kaarthouder en arjen05 vinden dit leuk.
  17. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Collega’s onder elkaar gunnen elkaar wat.

    Het komt een beetje verzuurd over allemaal hier de reacties.

    Als er geen gebruik wordt gemaakt van on-board upgrades omdat prijzen te hoog zijn, waarom zou de crew dan deze stoelen niet weg mogen geven aan collega’s?

     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  18. Kaarthouder

    Kaarthouder Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Tsja als je voor KLM werkt kan je onbeperkt IPB vliegen , hoe langer je er werkt hoe beter je zit ! Een royale regeling voor slechts 230 euro in de C ! En als de vlucht vol zit pakken ze een bestemming later die dag. Dus eigenlijk APB, Altijd Plaats Beschikbaar !

    Prima regering hoor vanuit KLM maar er zou een limiet aan moeten worden gesteld. Ik vlieg veel en lijkt dat het aantal IPBers aan boord groeit. Het oogt naar mijn mening niet fair naar de loyale klanten die KLM zo hard nodig heeft. Onze beloning is een award ticket (na het kopen van minimaal 10 retour full-fare C long distance) voor een “gratis” award vlucht a 300k Miles met ruim 600 euro bijbetaling voor een ritje naar Azië. Maar ja dan mag je wel gegarandeerd naast een IPBer zitten ! :)
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Als ik toch een mening kan toevoegen aan de feiten die ik plaatste (90k miles voor biz opgrade na opstijgen, dus zonder bagage/lounge, in 2-2-2 Airbus), is dat het zeer beperkte upgradebeleid van KLM, zeker in vergelijking tot andere airlines, in de hand werkt dat het zichtbaar upgraden van collega's, maar ook hun familieleden of vrienden die geen directe relatie tot KLM hebben, tot scheve gezichten kan leiden bij trouwe klanten, die door hun loyaliteit wel een directe relatie met KLM hebben. Ik kan me persoonlijk niet aan de gedachte onttrekken dat ik het als Flying Blue Ultimate ook wel eens leuk zou vinden om ica geupgraded te worden. Dat komt mede doordat het zo onbereikbaar is, door die 90.000 miles of extreme prijzen. Die gedachte wordt bij mij niet ontlokt als de biz gewoon vol zit of iemand is voor het instappen geüpgraded, dan loopt 'ie gewoon direct naar zijn stoel en ziet niemand het.

    Maar altijd weer dat doosje bonbons of die zak snoep die zo obvious wordt overhandigd, het KLM-pasje dat even getoond wordt, de 'Hallo ik ben een collega', waarna er een stoelendans plaatsvindt.. dat komt op mij gewoon wat onhandig over. Ik ben het met je eens @SanHor dat personeel elkaar of hun vrienden, kinderen, partners, iets mag gunnen, maar wat mij betreft mag dat iets discreter. Daarnaast praten we niet over het weggeven van een nooduitgangstoel ter waarde van 100 euro, maar een biz stoel van 1000 euro.

    Ik merk steeds vaker aan boord dat KLM personeel de waarde van eigen producten slecht kan beoordelen, zowel geldelijk als in miles. De vlucht die ik zaterdag maakte leverde mij 1714 miles op. Ik legde de senior purser uit dat als ik die vlucht 53x zou maken (AMS-CUR, 9.5u vliegen), dus na 500 uur vliegen, ik dit aanbod op miles één keer kan accepteren. Een normaal Flying Blue lid moet die vlucht daarvoor 106 keer maken. Ze sloeg stijl achterover.
     
    VinceG, EvdP, TimKL_90 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Kaarthouder

    Kaarthouder Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Spijker op zijn kop Arjen ! In jouw geval had je nog contact met de SP , de meeste SP’s kijken niet eens op hun tablet om persoonlijke waardering uit te spreken laat staan hoe ze weten hoe het product eruit ziet. Begreep wel dat KLM alle pursers een Gold status heeft gegeven, kennelijk zonder duidelijke uitleg wat men moet doen de elite status te behalen en te behouden.
     
    Thijsk en arjen05 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina