Chaos bij Flying Blue: nul respons

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Fly_Girl, 22 jul 2018.

  1. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Zijn er meer mensen die last hebben van chaos bij Flying Blue sinds het nieuwe systeem is ingegaan?
    Ik mis nog miles transacties van 4 vluchten. Het "Claim missing miles" werkt echter niet omdat hij mijn boekingscode niet herkent en dus heb ik op 2 juni gemaild.
    Kreeg geen respons, drie weken later nog een keer....geen respons. Inmiddels is het eind juli en ik heb nog altijd niks vernomen.
    Ook klopt er helemaal niks van mijn XP

    Bellen heeft geen zin want je hangt een half uur in de wacht en hebt dan nog steeds niemand aan de lijn.

    Mijn vriend kan zelfs niet eens inloggen op de KLM-app. Daar moet hij "upgraden naar een FB account" of iets dergelijks maar als hij dan zijn paswoord opnieuw wil opvragen, loopt dat ook weer op een dood spoor uit.

    Ik begin er inmiddels behoorlijk van te balen dat ze zo onbereikbaar zijn
     
  2. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Wat voor status heb je bij FB?

    Ik (her)ken dit helemaal niet. Als ik mail voor een milesclaim wordt deze binnen +/- 24 uur verwerkt. Afgelopen dagen 3 x met de Platinumlijn gebeld en steeds binnen 60 seconden geholpen.

    Wat betreft de App, dit was van tijdelijke aard. Ff opnieuw inloggen of de App ff updaten/opnieuw installeren :)
     
  3. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben gewoon Ivory en dus blijkbaar niet belangrijk... ik vind het echt meer dan bizar dat ik al bijna 2 maanden op een antwoord wacht. Ik heb KLM al op FB benaderd en zij zeiden dat t drukker is dan normaal...maar ja, dat rechtvaardigt nog steeds niet dat je 2 maanden niet reageert op emails van je klanten lijkt me
     
  4. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Kan jij niet even voor me bellen? :-D haha
     
  5. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Als ik bel wordt je FB nummer/account automatisch herkend op basis van mijn 06-nr. Ik begrijp je frustratie maar je bent (als Ivory) zeker niet alleen die een beroep op FB doet :)

    Van de 1,4 miljoen leden hebben bijna 1,3 miljoen mensen de status Ivory, het laagste spaarniveau van het loyaliteitsprogramma. De overige ruim 100.000 Elite-leden zijn onderverdeeld in 45.000 Silver, 28.000 Gold, 23.000 Platinum en 8000 Platinum for Life.
     
  6. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Hier afgelopen tijd ook wel wat ervaring mee.
    Vooral met miles claimen bij het earn online programma, transacties worden sinds het 'nieuwe' FB niet meer bijgeschreven of gevalideerd en als ik hier contact over zoek duurt het zo 2 weken voordat ik een reactie heb.
     
  7. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ja dat dus idd.....mijn vriend heeft bijv ook dat de miles dan wel worden bijgeschreven maar dat er +0 XP staat. Ik heb een amex Gold card en zou dus sowieso 30 XP moeten hebben. Maar hij staat op 5 :-/
    Vervelend genoeg dat je er zo op moet letten, maar als je ze dan ook niet kan bereiken wordt het helemaal irritant

    Heb net eindelijk iemand aan lijn gekregen na half uur.... maar voor ontbrekende Amex XP moet ik Amex zelf bellen blijkt. Nou ja..gelukkig nemen die wel op meestal ;)
     
  8. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    ja haha... ik vlieg 15 keer per jaar met KLM de hele wereld over maar helaas is 90% daarvan voor KLM zelf en regelen zij dus mn ticket. Betekent geen miles...anders was ik al inmiddels Platinum for Life geweest
     
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Niet reageren op mail/webformulieren is bij Flying Blue inderdaad normaal geworden.
     
  10. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    ik dacht dat KLM personeel geen fb lid kon worden, blijkbaar wel. (Of bedoel je voor klm maar je werkt er niet?)
     
  11. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Mag wel maar met IPB tickets mogen ze er geen gebruik van maken, ook geen lounge toegang.
     
  12. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Nee ik heb geen KLM dienstverband

    Ik hoop wel dat de FB service iig weer gaat verbeteren. Het is toch vervelend als je als een soort havik de hele tijd je account in de gaten moet houden om te zien of alles wel klopt en goed gaat
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  13. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Op zich moest ik er ook al bij het oude systeem als een havik bovenop zitten...maar dan vooral met niet-KL of AF tickets..
     
    PietV, FlyingFonz en Flying doc vinden dit leuk.
  14. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Tip: als ze je boekingscode (PNR) niet pakken voor claims. Probeer dan je ticket nummer, deze werkt wel vaak(er).

    Persoonlijk gaat het dit jaar eigenlijk prima, vluchten zijn binnen 1 dag bijgeschreven en als er toch iets niet klopt is dat snel via telefoon opgelost. Alleen toevallig vandaag maar helft van de miles gekregen die ik had moeten krijgen, morgen maar even belletje over doen.
     
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb geen problemen met het bijschrijven van miles of xp. Dit gaat (vooralsnog) goed. Maar ben al wel dagen bezig om flyingblue telefonisch te pakken te krijgen. Dit is echt een ramp. Na een half uur wordt je er gewoon uitgegooid!
     
  16. Bas517

    Bas517 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ik mis ook nog 2 vluchten en wat XP's omdat het bij de conversie mis is gegaan. Nu al drie keer een bericht gestuurd, eentje per maand ongeveer, ook geen enkele respons. FB Silver (& Petroleum, als dat nog iets uitmaakt). Mijn langeafstandsvluchten boek ik zelf niet dus daar zit ik vast aan KLM, maar binnenlandse vluchten ben ik overgestapt op OneWorld, en crediteer ik alles naar BA. Ik zou het zelf eens moeten proberen, een klant drie maanden geen antwoord te geven. Ik zou subiet de zak krijgen.
     
  17. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Idem. Blijkbaar kwam mijn naam zoals bekend bij FB niet overeen met naam op ticket. Vreemd want hiervoor was het nooit een probleem. Nadat ik van het kastje (FB media team) naar muur (vul maar een formulier in op de site) en weer terug ben gestuurd (opnieuw verzoek gedaan via Twitter) is het eindelijk opgelost. Duurde slechts 12 weken..

    Maar ik hoor meer mensen erover dat miles niet posten. Dus blijkbaar is er ook in de settings iets aangepast bij de omschakeling naar het nieuwe FB programma.
     
  18. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    JA idd dat is dus ook mijn punt. Dat het iets drukker is omdat er blijkbaar geen bal meer klopt in dit nieuwe systeem, oke daar kan ik begip voor opbrengen. Maar gewoon 3 maanden niet reageren op je klanten? Dat is echt bizar voor zo'n bedrijf als KLM.
    Ben ik ook niet van ze gewend en vind het echt enorm slecht.
    Mijn tip: bel ze op zondagochtend...toen was ik er met kleine tien minuten wachten eindelijk doorheen en werden mijn missende vluchten toegevoegd.
     
  19. PietV

    PietV Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    De 30 XP krijg je pas op de datum dat je "nieuwe jaar" ingaat bij Amex.
    Dus de datum dat je hem aangevraagd hebt.
    Voor mij is dit geloof ik in September.
     

Deel Deze Pagina