Centurion uitnodiging

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door alfa_x, 7 aug 2019.

Tags:
  1. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Inmiddels ook de uitnodiging ontvangen per e-mail.
    De service, relatiemanagers en alle extra's spreken me ontzettend aan. Echter weet ik nog niet of ik daar de genoemde bedragen voor over heb. Op basis van de frequentie die ik het zou gebruiken. Ik reis ook via het werk, en als het hotel dan geboekt wordt via een corporate systeem dan heb ik weinig aan deze voordelen vermoed ik.
     
    ppt vindt dit leuk.
  2. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Mooie discussie. Ik blijf ook twijfelen maar hap niet toe denk ik. Ik heb voor het komende jaar zojuist weer 350 retour op mijn Platinum kaart gekregen (korting jaarbijdrage) met een simpel belletje. De onderhandelingsmacht bij Centurion is beperkter denk ik ;-).

    Het grote aantal mensen dat de uitnodiging momenteel ontvangt, illustreert mijns inziens dat het minder exclusief is dan voorheen en vooral wordt gebruikt om op korte termijn veel fee-inkomsten te genereren.

    Overigens is de jaarlijkse bijdrage in de VS onlangs verhoogd (tot 5000 USD per jaar en initiation fee 7500, zie bijv https://onemileatatime.com/amex-centurion-card/), al is de kaart natuurlijk niet goed te vergelijken met de Nederlandse Centurion.
     
    ppt vindt dit leuk.
  3. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Net gebeld door Centurion, veel betere uitleg gehad dan de eerste keer.
    Toch blijf ik twijfelen over de voordelen t.o.v. de Platinum kaart.
    Men is wel bezig de perks uit te breiden in Nederland.
    Mocht ik het toch interessant gaan vinden in de loop van de tijd mag ik contact opnemen met ze.
    Zit dus geen houdbaarheid aan de uitnodiging, heb het gevoel dat ze graag willen dat je de kaart neemt.
     
    Urbanjazz en ppt vinden dit leuk.
  4. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook de uitnodiging een aantal weken geleden per post ontvangen.

    Ik geef niet zo om creditcard status, maar kijk naar de ROI. Met de huidige Centurion perks is het t.o.v. plat voor mij op dit moment nog niet interessant genoeg om de 3k investering + 6k jaarlijks (voor mijzelf en mevrouw ppt) te rechtvaardigen. Nu kan mevrouw ppt natuurlijk ook gewoon plat blijven, maar ik zie de scheve gezichten al... :)

    Ben benieuwd waar Centurion voor Nederland mee komt qua perks uitbreiding. In de US zie ik een aantal interessante perks die meerwaarde geven (bijv Delta status), en dingen als toevoeging van airline credit, meer punten per $$ spent, scherpere vlieg- en hoteltarieven dan nu zouden de keuze zeker beïnvloeden.
     
  5. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    De kaart van je vrouw zit er dan gewoon bij in.

    Ik heb zelf 2 kaarten om zakelijk en prive te scheiden. Een 3e heeft mijn vriendin met alle bijkomende voordelen. Een 4e heeft mijn vader met ook alle bijkomende voordelen. Daarnaast nog 2 platinum kaarten voor oa mijn moeder en zusje.

    Had overigens voor mijn vriendin een Plat aangevraagd, maar kregen een Centurion. Mooi meegenomen!
     
    ppt en Urbanjazz vinden dit leuk.
  6. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Zit toch nog na te denken, het is zo vaag dat je nergens iets over de voordelen van de Centurion kaart kan vinden, wat voor de Platinum kaart wel het geval is.
    Aangezien de betalen fee voor de Centurion vele malen hoger is dan voor de Platinum kaart maar nergens de voordelen duidelijk worden uitgelegd.
    Misschien zouden ze bij het verzenden van de uitnodiging een link naar een site kunnen doen waar alles precies wordt uitgelegd zoals bij de anderen Amex kaarten.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2019
  7. CBC

    CBC Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
     
  8. CBC

    CBC Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    De voordelen die ik zelf met de Centurion kaart er ervaar zijn ..
    Dat je een vast aanspreekpunt hebt bij aan Amex die na verloopt van tijd je voorkeuren kent. Bovendien hebben ze in grote steden en ook andere Centurion desk die met mekaar in verbinding staan en daardoor een meer persoonlijk advies kunnen geven. Dan de informatie uit hun computer systeem te halen.
    Dat je bij een hele reeks hotel ketens automatisch de gold, diamant of platina status krijgt . Wat altijd een upgrade oplevert soms met twee stappen te gelijk.
    Veel hotels willen graag klanten met een Centurion Kaart, en geven een beduidend betere service dan ik vroeger ervaar met mijn platinum kaart.
    Bij reserveringen wordt vermeld dat het door de Centuriondesk van Amex gereserveerd is. wat hotels op scherp zetten
    Er zijn altijd speciaal hotel aanbieding van Centurion, waar vaak gratis hotel overnachting erbij zitten soms al om de tweede nacht, of geheel gratis omdat hotels Centurion klanten willen trekken.
    Maandelijks krijg je uitnodigingen voor evenementen als VIP gast.
    ( waarschijnlijk zijn Centurion kaarthouders een hele goede doelgroep)
    Ook bij vrijwel alle autoverhuurbedrijven krijg je de hoogste status.
    Waar ik vaak niet wist dat ze bestonden.
    Op sommige vliegvelden zijn Centurion lounges, vaak een aparte ruimte aan de platina lounge. Waar a la card Service is Dus geen buffet. En altijd ruimte

    Dus kortom als je veel reist in het hogere sigment haal de kaart bijdrage er makkelijk uit.

    Het grootste nadeel wat ik ervaar is dat Amex in het weekend in NL gesloten
    Is. En dat je dan naar de internationale desk doorverbonden wordt Die geen toegang hebben tot de correspondentie die in Nederland is met amex.
    Dus je kan bijvoorbeeld geen Transavia ticket et cetera aanpassen.
    Alleen reserveringen die in het internationale systeem zitten.
     
  9. WMR

    WMR Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Veel van de voordelen voor mij hebben betrekking op reizen.

    Lounge toegang bij Melia, Shangri La en Hilton heb ik bijvoorbeeld gebruikt afgelopen jaar. Ook kamerupgrades.

    FHR Centurion benefits bij bepaalde hotels. Kijk nu bv naar 3 nachten Mandarin Oriental Praag. Kost 879 Euro maar krijg daarbij wel usd 2-300 resort credit in plaats van 100 bij platinum

    Autohuur bij Hertz met Presidents circle werkt goed in Usa, je kan dan een intermediate auto boeken en gebruik maken van Ultimate Choice. Veel Suv, Chrysler 300s en bv Jeep Wrangler gekozen.

    Centurion lounges in Usa hebben een paar gererveerde tafels maar verder niets bijzonders behalve beter toegangsrecht voor jezelf en gasten. Ook betere champagne. A la carte eten heb ik persoonlijk nooit gezien.

    Je krijgt uitnodigingen voor Centurion evenementen en bijna altijd plek voor evenementen die voor platinum ook beschikbaar zijn, maar vaak snel vol. Ilse de Lange deze week bijvoorbeeld maar ook Klm Open.

    Heb ook vliegtickets via Centurion geboekt waarbij ik een paar honderd euro heb bespaard tov het openbare tarief ( volgens mij ook beschikbaar voor platinum)

    Vast aanspreekpunt is ook erg handig.
     
    JustinCase, Urbanjazz en ppt vinden dit leuk.
  10. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Centurion leden hebben nu ook de mogelijkheid om iemand anders uit te nodigen voor het centurion lidmaatschap via hun online account. De link werkt ook uitsluitend vanaf de online account, een linkje doorsturen werkt volgens mij niet, dan krijg je een lege pagina (https://www.rsvpcenturion.nl/)

    In de disclaimer vermelden ze wel heel duidelijk: “Het tonen van interesse voor het Centurion Membership geeft geen directe toegang tot het Centurion Membership. American Express hanteert strikte toelatingscriteria en noteert uw interesse op een wachtlijst”.

    Toch... een flinke wijziging ten opzichte van ‘vroeger’...
     
    Bram7200 vindt dit leuk.
  11. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Wij zijn bij Ilse de lange geweest, uitnodiging via de Platinum kaart (was trouwens erg leuk) goede ontvangst en goede plaatsen. Ook gaan we naar de Masters of LXRY gewoon via de Platinum uitnodiging. Ga steeds meer twijfelen over de meerwaarde van Centurion. Ik wacht af of er interessante perks bij komen in 2020.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  12. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Inderdaad, je kan het ook prima met Platinum regelen. Mijn vrouw was ook bij Ilse... centurion doet er dan een meet&Greet bij (dat wel heel erg geslaagd was, hoorde ik). En bij LXRY mag je als extraatje naar de VIP openingsavond. In beide gevallen events die op de een of andere manier door AMEX worden gesponsord, dus wat het waard is, moet iedereen zelf maar bepalen :)
     
    Bram7200 vindt dit leuk.
  13. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Platinum had ook de meet en greet, ontvangst met bubbels. Aanwezig bij de soundcheck, foto shoot en er mochten vragen gesteld worden. Ze was best wel relaxed
     
  14. 7Dave

    7Dave Guest

    Inmiddels ook de Centurion uitnodiging mogen ontvangen. Ik wordt vandaag of morgen gebeld met uitleg .
     
    Bram7200 en Frankb vinden dit leuk.
  15. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ben erg benieuwd wat je gaat doen Dave.
     
    7Dave vindt dit leuk.
  16. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Net ingelogd bij Amex Plat omgeving en kreeg een uitnodiging voor RSVP centurion. Inminddels al 10 jaar member, maar bij verre na kom ik niet in aanmerking voor spending. Reis wel ontzettend veel. Net zoals veel andere hier :)Ben benieuwd waarmee ze gaan komen.
     
  17. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Ik vermoed dat dit gewoon een manier is om te inventariseren wie er interesse heeft.
     
    Jack of all trades en Jair vinden dit leuk.
  18. officialflorint

    officialflorint Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Just get the Hilton Aspire for Diamond :D It's far cheaper.
     
  19. officialflorint

    officialflorint Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1

    Well yeah, the point of the card isn't that people see and recognize it. That's a nice benefit, but that alone should not be the deciding factor.

    Does anyone have a full list of benefits for the dutch version of the card? In the U.S., it for example offers Equinox gym membership, which can be, worth about $3,000.00 alone. More than half of the AF.
     
  20. officialflorint

    officialflorint Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    The Amex Gold is made out of Metal in the Netherlands too. (Yes, the U.S. cards were made out of metal before AMEX NL implemented that. The only physical difference is that you can select Rose Gold in the U.S. as well.
     

Deel Deze Pagina