Centurion Membership

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 7 apr 2020.

  1. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Weer een perk van Centurion waar je niets aan hebt: Fine Hotels & Resorts.

    Dit is mijn derde boeking dit jaar via FHR. En ik betaal dik extra via Amex in de hoop op een mooie upgrade.

    Boeking gemaakt voor een Deluxe Room met King Bed ... Courtyard of Mountain View. De klasse hierboven is een Deluxe Suite. Bij check-in weer de classic "upgrade" van een Courtyard Room naar een Mountain View room gekregen.

    Volgens de manager waren er geen suite upgrades beschikbaar... Maar het halve hotel staat leeg natuurlijk. Vorige paar keren exact hetzelfde liedje.

    [​IMG]
     
  2. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Dat kan ook met de keten te maken hebben.

    Zelf krijg ik eigenlijk nooit echte upgrades in de Marriott keten terwijl dat in de Hilton lijn eigenlijk altijd gebeurd, ook naar suites.
    Daarbij moet wel gezegd worden, dat Hilton buiten de US makkelijker upgrades geeft dan Hilton in de US.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.303
    Leuk Bevonden:
    3.192
    Trofeepunten:
    483
    Heeft weinig te maken met FHR. Daar betaal je overigens ook niet voor, al laat AMEX je dat wellicht graag geloven. Het is gewoon een speciaal tarief, net als Virtuoso en andere keten specifieke corporate rates, waar FHR commissie voor ontvangt.

    Er zijn overigens wel agents die via Four Seasons Preferred Partner boeken (beetje hetzelfde als FHR, maar dan van de keten zelf) en die er zelf behoorlijk actief achteraan zitten. Je zou dus nog aan je Centurion relationship manager kunnen vragen wat hij allemaal precies geprobeerd heeft, want daar betaal je natuurlijk wel voor.
     
  4. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Net een Mail van Centurion.
    Due to continuing Covid restrictions on travel impacting Centurion members and many of our Centurion Living artists, as well as government and venue restrictions on the size and format of live events, we are postponing all Centurion Living events planned to take place this year to 2022. (Please note that our 2021‘Introduction to the Scottish Highlands’ weekends will still proceed as planned).
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  5. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ik zag het ja. Toevallig gister mijn executive manager aan de lijn gehad, maar dat geldt vooralsnog niet voor de locale experience events. En Schotland zit al helaas vol. Nu had ik het idee dat de living events vooral in 2022 plaatsvonden...
     
  6. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Is dat een published benefit? Wel interessant en de eerste keer dat ik het hoor.
     
  7. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    " Alle Centurion Living-evenementen zijn gratis, exclusief voor Centurion en echt wereldwijd. Ieder evenement is toegankelijk voor alle Centurion Members, wereldwijd, te boeken via de Amex Experiences app." - uit mijn intro mail :)
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  8. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Dank je, is mij bekend. Mijn vraag ging eigenlijk over het op locatie afleveren van je Hertz huurauto. Misschien heb ik verkeerd gequote.
     
  9. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Heb ik wel ergens gelezen, maar kan het nu even niet vinden.
     
  10. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Je doelt op de Hertz benefit toch?? - niet gepubliceerd, omdat elke filiaal er anders mee omgaat.

    Ik heb de breng service bij Hertz in LA aangevraagd, en daar werd aangegeven dat ze geen mensen hadden om dat te doen. Elke filiaal is dus anders
     
  11. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Klopt, het wordt mede georganiseerd door RacePlanet. Mijn vrouw was er gisteren. Er zit ook een grote rondleiding op het circuit bij, Michael Bleekemolen en Tom Coronel komen gedag zeggen en wat leuks vertellen, goede lunch, stukje driften. Weet niet of dat ook in dat VIP pakket zit dat je aanhaalt, en of het dus een goede vergelijking is. Maar het was zeker de moeite waard, hoorde ik :)
     
    Urbanjazz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  12. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Geen idee of het overeenkomt, maar ik heb me gisteren kostelijk vermaakt! :)
     
    Bram7200, Urbanjazz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  13. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Relatie manager gesproken om een reservering te maken voor een of twee sterren restaurant voor volgende week. Echter de bekende centurion tafels zijn er niet meer door Corona regels. Echter werd 15 min later gebeld dat een sterren restaurant was geregeld. Stom geluk of bestaat de service nog?
     
  14. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb voor het eerst gebruik gemaakt van de VIP Service Schiphol. Wat een verademing. Een stewardess die gewoon je kamer in komt met je tickets. Je stapt die auto in en je wordt gewoon letterlijk onder het vliegtuig afgeleverd. :D
     
    JustinCase, Bram7200, ppt en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Je gaat er meteen aan wennen en vervolgens wil je nooit meer terug na de regulier manier van inchecken
     
    Bram7200 en Daeni vinden dit leuk.
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Dat privé inchecken gebeurt ook nog wel eens in het buitenland, ik was vooral verbaasd dat zo'n beetje voordat ik uit de auto gestapt was, mijn bagage al uit de achterbak was getild en was afgevoerd, en dat de marechaussee met een mobieltje je paspoort komt scannen in de lounge.

    Qua eten en drinken vond ik het wat gewoontjes. Zelfde personeel als uit de Privium lounge en ik vermoed ook dezelfde keuken.

    Jammer dat de tarieven zo flink stijgen, het begon met 270 € een paar jaar geleden en sinds 1 oktober is het al 470 € voor de 1e persoon.
     
  17. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Dat vrees ik ook ;) Vooral de Gameroom is top, lekker poolen, haha.
     
  18. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk het eerste. Mij is ook verteld dat deze service niet meer bestaat (websitetekst en tekst in de app is daar ook op aangepast). Maar dat betekent gelukkig niet dat ze niks meer voor je kunnen regelen…
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Die prijs van 270 komt me niet bekend voor. Ik maakte er af en toe gebruik van op intercontinentale vluchten, en die 470 euro (of in die orde) was de gewone prijs. In elk geval al in 2019. Nu door Covid al bijna 2 jaar niet gebruikt, maar gelukkig over anderhalve week weer.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  20. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ze hebben het helemaal gerenoveerd. Het ziet er prachtig uit. Vooral de lounge van onze koninklijke familie ;)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina