Cathay Pasific marco polo club

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Marita, 29 jan 2019.

  1. Marita

    Marita Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Ik probeer uit te vogelen hoe het zit met de marco polo club. Koop je eerst de greencard en wordt dat pas silver bij genoeg vliegen? Kan je niet meteen de silvercard kopen? We willen naar Hongkong en Vietnam met cathay pasific en wel stoelen vooraf reserveren. asiamiles hebben we nu nog niet en punten al helemaal niet.
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Hi Marita,

    Welkom bij IF! Stel je nog even voor in het daarvoor bestemde topic aub :)

    Ik ben zelf niet bekend met de Marco Polo Club, en heb me er net even een beetje over ingelezen, het lijkt er inderdaad op dat je Green eerst koopt, en vervolgens silver/gold etc kunt worden door veel met ze te vliegen. Je beschikt niet over Asia Miles zeg je, dus het voordeel van de Greencard (het inwisselen van Asia Miles voor stoelen met extra beenruimte) gaat niet op voor je, ik denk dat de beste keuze is, gewoon te betalen voor de extra stoelen (ik ga er hierbij vanuit dat je niet regelmatig naar Azie met CX gaat vliegen). Wat betreft het verdienen van miles, zou ik, aan de hand van je boekingsklasse, ze crediteren bij Alaska Airlines Mileage Plan, deze punten zijn erg waardevol en als je er genoeg hebt, kun je er heel veel mee.
     
    Didier13, lloydje33, jongesander en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Lijkt me prima advies. In de programma's van Cathay (CX) is status bereiken vrij lastig en de waarde van de punten (earn/burn rate) houdt ook niet over. Ik heb het gevoel dat die Marco Polo Club zwaar gericht is op de lokale markt. Alaska Airlines heeft veel partners en als punten sparen bovenaan staat is dat een erg goed programma.
     
    Marita vindt dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Als je ook nog andere OW maatschappijen vliegt is BAEC een goed alternatief. Relatief snel status en de mogelijkheid om avios met elkaar te delen in een huishoud account.
     
  5. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Ik zou dat wel willen kwalificeren: BAEC snel status als je vaak business class vliegt. Erg weinig Tier Points in discount economy.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Beste Marita,

    Er zijn zeker manieren om instant gold member status te kopen bij een alliance member van oneworld (CP oa)

    De voordelen van gold elite als oneworld member mag je dan uiteraard uitnutten bij CP. PM me maar voor info.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    S7? Daar kan je per maand Gold status kopen maar officieel moet je wel een S7 vlucht hebben gemaakt.
    Daarnaast stond laatst een artikel op de frontpage over de LATAM Club waar je OW Ruby voor minimaal 3 maanden instant kan aanschaffen.
     
  8. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Nee....
     

Deel Deze Pagina