Cashback Sites

Discussie in 'Overige programma's' gestart door high_class, 8 jan 2015.

  1. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Voor degene die dingen koopt/boekt via zogeheten cash-back websites, topcashback.co.uk heeft een actie lopen waarbij je geld terug krijgt wanneer je via hun website naar de website van Hilton gaat en er een overnachting boekt. Tot hoe lang deze actie loopt heb ik niet kunnen achterhalen maar zolang het genoemd wordt ga ik ervan uit dat het nog geldig is.
    Het is wel zaak dat je webbladeraar cookies van derden accepteert om zo het verloop van de boeking te kunnen volgen. Wanneer je "do not track" gebruikt, zet het even uit. Nadat je geboekt hebt kan alles weer achter slot en grendel.

    http://www.topcashback.co.uk/hilton-hotels-secret-offer/
     
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
  3. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Wilde mijn cash bij topcashback omzetten naar avios, is geweigerd omdat mijn BA account niet UK/Ireland als thuisbasis heeft maar Nederland. Iemand een idee hoe ik dat kan omzeilen? Gewoon het account veranderen naar uk lijkt me geen optie i.v.m. het household account wat eraan gekoppeld is.
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Hier maar weer eens wat cashback-overzichten, gezien er in een ander topic naar gevraagd werd maar ik geen wildgroei aan referrals wilde genereren gezien eerdere discussies :)

    Onderstaande drie sites gebruik ik zelf, uiteraard zijn de percentages de dagkoers.

    Ebates / Rakuten (link, je moet aangeven dat je niet in de EU woont)
    Referral bonus: 10 $ extra na je eerste cashback via deze link.
    Ik gebruik het voor:
    • Booking.com 2%
    • Diverse autoverhuur 2%
    • Emirates 1%
    • Diverse hotelketens (1-2,5 %)
    Shopbuddies.nl (link)
    Ik gebruik het voor:
    • Hotels.com 7 % !
    • Expedia tot 9 %
    • Booking.com 2.5 %
    • Accor 8 %
    • Avis 10 %
    • KLM 1 % Europa, 1,5 % intercontinentaal
    • Skyscanner 50 % van hun commissie
    Topcashback.com (link)
    Referral bonus: 5 $ extra na eerste cashback via deze link.
    Ik gebruik deze exclusief voor Marriott en hotels.com, met deze percentages:
    • Marriott tot 9 %
    • Hotels.com 10 %
    • Booking.com 8 % (tijdelijk)
    • Hilton 4 %
    En dan nog de disclaimer.. check heel goed de voorwaarden want sommige aankopen, andere kortingscodes of aanbiedingen geven geen cashback.

    Nadat je je hebt aangemeld kun je ook Insideflyer's handleiding uit 2014 nog even raadplegen op https://insideflyer.nl/cashback-hotelboekingen/
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2019
    noppie, VinceG, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Waarom gebruik je zoveel verschillende en niet een (m.a.w. scheelt dat enorm veel)?
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Hele terechte vraag.. ik heb me goed verdiept in Amerikaanse blogs over wat de beste optie zou zijn voor mijn reisgedrag met grote focus op KLM / Marriott / Avis. De percentages variëren nogal, dus ik heb bij diverse sites accounts geopend om de cashbacks in de gaten te houden. Toen bleek dat Ebates (nu Rakunen) overall de beste optie is, met Topcashback als goede runner-up met een hoge cashback voor Marriott. Voor de KLM cashback kom je op Nederlandse sites uit, zoals Shopbuddies en die hebben ook een vrij continue score voor Avis. Dus die heb ik toch als 3e erbij..
     
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Is het niet Rakuten?

    Mag ik vragen naar indicatie van het bedrag dat het je scheelt door dit consistent te doen?
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Klopt, N=T, de naam is net nieuw :)

    Ja hoor, dit is mijn overzicht van een van die sites, eerste bedrag is aankoopbedrag en tweede is de cashback.

    upload_2019-7-24_21-10-38.png
     
    FlyingFonz, Daan3 en Frankb vinden dit leuk.
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Krijg je cashback bij Avis ook als je korting van FB gebruikt?
    Dan kan ik nog wat terugkrijgen per jaar ;)
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ehm, als je via de avis-flyingblue.com website boekt, dan kaapt Flying Blue de cashback voor je neus weg :):)
    Maar dat heeft ook verder geen voordelen tov direct bij Avis boeken. Dus ik ga naar de cashbacksite, klik door naar Avis en boek daar. Tijdens het boeken vul ik F983000 in voor de FB Platinum korting en bij je persoonlijke info je FB nummer, dan worden miles automatisch bijgeschreven. Gewoon 500 miles per keer + eventuele bonussen wanneer die er zijn.

    Alle boekingen in het overzicht hierboven zijn inclusief Flying Blue korting trouwens, dus daar zit inderdaad cashback op via bovenstaande methode.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2019
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nice! Heb me aangemeld bij topcashback.com via je referral link! Ik doe 80% van mijn zakelijke hotels via hotels.com, dus dat is een mooi extraatje!

    Gebruik jij gewoon de .com site? (dit ivm met melding over boekingen alleen vanuit US en canada?)
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik boek altijd via avis.com. Betere prijzen voor pay later dan avis-flyingblue.com, dus dat komt goed. Thx.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ja, ik gebruik de .com site maar ik betaal met Amex dus ik betaal altijd in euros, om de schrikbarend hoge dollar-fee van Amex te omzeilen. Dus via cashbacksite doorklikken en dan bovenin regio wijzigen naar NL of in ieder geval de valuta naar euro.

    Je mag vanuit de hele wereld boeken, maar voor de eerste aanmelding moet je aangeven dat je buiten de EU woont, gezien ze niet zitten te wachten op GDPR-claims. Het moge duidelijk zijn dat dit soort sites, net als de bedrijven waar je zaken mee doet (Avis, Hotels.com, KLM, Marriott) je persoonsgegevens opslaan. Het is lastig om cashback te bieden of loyaliteitsvoordelen als ze niet registreren dat je iets hebt geboekt.
     
    Thijsk en VinceG vinden dit leuk.
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nee das duidelijk. Voor wat hoort wat. Maar dat maakt me niet zo heel veel uit :D
    Nogmaals dank!
     
  15. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Cashbackxl.nl is nog een goed alternatief
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Helaas maar 5% op hotels.com
     
  17. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Yes, maar wel in euro’s (geen idee of dat een voordeel is ;-))
     
  18. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik gebruik meestal cashbackxl. Moest wel een keer een betaalbewijs van een hotel laten zien omdat de cashback van een verblijf meer dan 300 euro was
    Verder wil ik iedereen waarschuwen voor Cashbacktotaal. Vaak hoge cashback maar er staat bij mij al meer dan een jaar voor ruim 100 euro aan cashback open. Op mails wordt inhoudelijk niet gereageerd.
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Hét kenmerk van procenten is dat het niet uitmaakt in welke valuta het is ;);)

    Een rekensommetje:
    • 5 % van 100 euro is 5 euro
    • 100 euro in dollars is nu 111.34 dollar, 5 % daarvan 5.57 dollar en 5,57 dollar is nu.. (roffel roffel) 5.00 euro.

    Sorry, flauw :cool:

    Diezelfde 5.00 euro van cashbackxl wordt overigens wel 10.00 euro bij topcashback en daarom had ik topcashback in het overzicht hierboven staan en niet cashbackxl.
    De slogan van cashback xl ("altijd de hoogste cashback") kun je namelijk negeren :)
     
    Godenzoon14, DirkOnTour en VinceG vinden dit leuk.
  20. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Snap ik, daarom ook een wink smiley erachter :)
     

Deel Deze Pagina