Camperreis West Amerika - Tips?

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door RickdeJong, 24 jul 2017.

  1. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Allright. Ik hoop dat ik hier wat tips / nuttige info weg kan trekken :)!

    Afgelopen jaar / jaren ben ik veelal op reis geweest met een reisgenoot, maar in oktober (3 tot 24) staat er voor mij een solo-trip op de planning naar West Amerika. Ik kom aan en vertrek in San Fransisco.

    4 oktober haal ik een camper op en dan begint het avontuur. Echter ben ik benieuwd naar een aantal dingen. Ik zie nogal wat reisverslagen voorbij komen en veel gaan net de andere kant op dan ik zelf in gedachte zou hebben. (tegen de klok in - ipv met de klok mee). Mijn vraag is dan ook of mijn vermoeden klopt? Zo ja; is er een specifieke reden om een richting te kiezen of maakt dat vrijwel niet uit?

    [​IMG]

    Ook ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die in hun uppie Amerika op deze manier zijn doorgereden. Zijn er speciale groepen voor om eerste stap- en kennismaking avondjes te plannen, etc.

    Ik zie veel reisverslagen voorbij komen en dat is ook absoluut iets om mee te nemen, maar ik ben dus puur benieuwd of bovenstaande vermoeden klopt.

    Zijn er andere dingen om rekening mee te houden?

    - Voordat de tips over onderstaande komen -
    -- Vlucht is geboekt
    -- ESTA is reeds in orde / eerste hotel overnachting dus ook
    -- National park pass is ook reeds geregeld
     
    Lionell en DirkOnTour vinden dit leuk.
  2. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Beste trip in het verschiet, zeker in je eentje! Ik ben ook wel benieuwd naar je bevindingen als je terug bent. Wij zijn vorig jaar ook in LA en SFO geweest. Zijn toen met een auto van LAX naar SFO en terug gereden. Zijn beste afstanden, dus wij waren blij dat we konden afwisselen. Wij gaan in November weer terug met als startpunt SJC en dan willen we waarschijnlijk ook wat verder landinwaarts. Ik heb helaas niet zoveel info voor je, maar ik ben heel benieuwd naar je trip. Veel plezier alvast. :)
     
  3. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
  4. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Oh ik ben benieuwd naar je ervaringen! En ik zie dat je in Zion komt, die plek staat bij mij op m'n verlanglijst voor de hiking trails daar.
     
  6. Telebarrer

    Telebarrer Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    De hiking trails in Zion zijn inderdaad een aanrader. Ik vond met name The Narrows erg gaaf.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Jap! Zion staat er inderdaad ook tussen. Route is ondertussen weer wat aangepast, maar er begint vorm in te komen. Toch fijn de hulp van die lui daar..

    Als je (meer) tips oid hebt; shoot. Hoe / wanneer heb jij je reis gedaan?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik zou met de klok mee gaan. Kust en strand als laatste.. Monument Valley niet overslaan he? Ten oosten van Page.
     
  9. Telebarrer

    Telebarrer Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben samen met mijn vrouw in september 2012 een maand in het zuidwesten van Amerika geweest.

    Wij zijn begonnen in Las Vegas en vervolgens via Valley of Fire, Zion NP, Bryce Canyon en Capitol Reef naar Goblin Valley (hele aparte rotsen die inderdaad lijken op goblins). Daarna bij Bullfrog overgevaren naar Halls Crossing en via de Moki Dugway (heel gaaf al moet je geen hoogtevrees hebben) naar Monument Valley. Vervolgens naar Page / Lake Powell waar we vanaf de Glen Canyon Dam met een raft een halve dag over de Colorado river (o.a. door de beroemde Horseshoe Bend) hebben gevaren. Wij hebben dit geboekt bij www.raftthecanyon.com. Daarna zijn we naar Grand Canyon (village) gegaan om vervolgens via o.a. route 66 en Hoover Dam terug te gaan naar Las Vegas.

    Na een paar dagen Las Vegas zijn we aan het tweede deel van onze reis begonnen. We zijn via Death Valley (46 graden!) over de zeer mooie Tioga pass naar Yosemite gegaan waar we een aantal hele mooie hikes hebben gedaan. Vervolgens een paar dagen in San Francisco (super relaxte stad) en daarna via de Pacific Coast Highway in een paar dagen rustig afgezakt naar Santa Monica (Los Angeles) waar we de laatste drie dagen van onze vakantie in het Fairmont Miramar Hotel hebben gezeten.

    Van alle parken vonden wij Zion en Yosemite het mooist maar de hele reis was een aaneenschakeling van hoogtepunten. Wij gaan zeker nog een keer terug!
     
    RickdeJong vindt dit leuk.
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Wat ik me afvroeg, hoe ga je om met een camper in een grote stad als Los Angeles? Zijn daar speciale plekken in de omgeving waar je 'm kwijt kan (veilig)? Ik neem aan dat je niet zo maar met de camper een parkeergarage inrijdt bij een dagje seightseeing in een grote stad, of kan dat wel? Hoe werkt zoiets?
     
  11. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Geen idee :D

    Ik vermoed dat je de camper gewoon op je RV Park laat staan en vanaf daar een bus / taxi pakt het centrum in en dan veelal lopen. Zo doe ik het in andere steden ook (los van de camper)

    Ook ben ik ff aan het informeren of een C19 camper niet handiger is dan een C25 camper, omdat ik toch maar in mn eentje ben. De C19 is een flink stuk korter / smaller en dus wendbaarder.
     
  12. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Allright. Na een paar dagen intensief stoeien en informeren staat de route vast. Voor de mensen die het leuk vinden is 'ie hier te vinden

    https://goo.gl/am6pKj
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dat ziet er goed uit! Ik ben benieuwd naar je ervaringen :)
    Aarzel zeker niet om eventueel een aantal reisverslagen op het forum te posten.
     
  14. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Dat komt goed hoor, doe ik tot nu toe elke keer ;)
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina