Business Class prijzen naar Australie rijzen de pan uit?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door MoonJ, 20 jun 2022.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Hi allen,

    Ik weet niet of het anderen hier ook opgevallen is, maar de prijzen naar Australie vanaf welke Europese hub ook maar zijn echt bizar duur geworden. Gemiddeld 3.000 euro duurder dan pre-Corona. Emirates/Etihad/Qatar heb je niet meer tot onder de 7-8k en dit loopt door tot zover je kan zoeken qua data. Goedkoopste wat ik nu kan vinden is rond de 5.5k met Thai, alleen is dit totaal niet refundable of iets dergelijks dus dat risico wil ik niet nemen.

    Heeft iemand een goede tip? Ik zoek een ticket voor in September (heen het liefst Perth, terug vanaf Melbourne maar kan ook los domestic kopen voor daar) en ben best flexibel (kan best twee losse tickets zijn, extra overnachting ergens) als het maar in Business Class is.

    Alvast bedankt voor het meedenken!
     
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    468
    Trofeepunten:
    63
    Je zou eens kunnen kijken naar de prijzen van RTW tickets. Round the world met oneworld of een andere grote alliance in BC is wellicht nog wel goed te scoren. En Australie past precies als je oost of westwaarts vliegt.
     
    MoonJ en Robinho vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.436
    Trofeepunten:
    358
    SriLankan voor rond de 3100 euro vanaf FRA, maar ik weet niet of je momenteel via CMB moet willen vliegen. Weet voor de rest ook niet hoe het product is.
     
  4. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Het viel mij ook op dat de tickets richting Oceanië sowieso erg duur zijn op het moment (ik weet pre-corona dat het ook niet goedkoop was, maar toch). Het lijkt erop dat dit mede komt door de beperkte verbindingen die je ziet bij de grote hubs in Azië. Althans, toen ik voor de zomer aan het kijken was leek het erop dat de frequenties nog niet op het oude niveau waren. En bepaalde verbindingen werden ook gewoon nog niet aangeboden.
     
  5. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    Hier sluit ik mij ook bij aan. Ik ben pre-corona een paar keer voor minder dan 3k in business naar Auckland gevlogen, maar dat is er nu niet meer bij.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    Het komt simpelweg door vraag en aanbod. Enerzijds door de strenge lockdown in OZ zijn er veel uitgestelde trips en is er veel vraag.
    Anderzijds is het aanbod van de Aziatische maatschappijen nog beperkt omdat zeker niet alle landen al richting Australië of nog verder naar Nieuw Zeeland vliegen, met als gevolg dat door de hoge vraag en relatief laag aanbod de maatschappijen die dat wel doen hogere prijzen kunnen vragen.

    Niet voor niets zijn ook de tarieven voor Cargo naar die streken nog steeds hoog, niet de 8x in de hoogtij van de corona, maar nog steeds 2-cx wat het voorheen was en zeker voor Nieuw Zeeland heeft dat voor de export in sommige bederfelijke waren grote gevolgen, men kan simpelweg niet concurrerend meer zijn. Frankrijk is in Azië in dat gat gesprongen...
     
  7. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    CDG-PER met Oman Air en Malindo Air, sommige dagen Malaysia Airlines… iets boven 2000€… wel 2 keer overstappen…
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MoonJ en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Reward tickets ri. Azië ook heel duur nog rest van 2022 viel me op. Zal inderdaad zoals eerder gezegd nog met Covid te maken hebben..
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik heb vorige week geboekt voor 3150, 6 dagen in november. Vietnam airlines, ook te boeken via amex travel als je beetje zoekt. Heen een langere overstap in Vietnam. Deze tarieven zijn niet vindbaar via Google Flights. Vertrek uit AMS CDG LHR of FRA.
    Ik zag ook wat tarieven van Finnair die OK waren.

    EDIT; m’n boeking is te annuleren voor 75E, dus indien ik ergens iets goedkoper vind wat me aanspreekt annuleer ik het gewoon de komende maanden.
     
    MoonJ, Daan3 en VinceG vinden dit leuk.
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik kon helaas niks in die prijsrichting vinden via AMEX travel! 75 euro refund fee is ook nog eens dikke prima. Mag ik vragen op welke stad je vliegt?
     

Deel Deze Pagina