Buitenlandse Creditcard (US, UK, ...?)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 10 nov 2014.

1. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    368
    OFX?

2. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Een tweetal vragen.

Ben benieuwd of iemand toevallig naast de US Amex ook een Charles Schwab Platinum kaart heeft met een Charles Schwab account? De reden waarom ik dit vraag is de mogelijkheid om je amex punten te cashen voor dollars. 100.000 punten = 1100 dollar. Ik weet dat je veel meer geld uit je miles kunt halen op andere manieren maar was benieuwd of dit uberhaupt tot de mogelijkheden behoort.

Daarnaast een andere vraag. Tot einde van de maand kan je nog amex punten inwisselen voor Hawaiian miles. Deze kan je vervolgens weer overzetten naar Alaska miles. Ik heb op dit moment nog geen concrete route maar Alaska miles heeft wel een aantal interessante miles redemptions. Ik zit daarom te overwegen om amex punten over te zetten naar Hawaiian. Wat zouden jullie aanraden, doen of niet?

3. bartkramer

bartkramer Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Wellicht dat de vraag al eerder beantwoord is, maar ik kon het antwoord zo snel niet vinden.. Hoe zit het met het "verlengen" van de geldigheid van de ITIN? Moet je elk jaar aangifte doen om het nummer levende te houden?

4. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    368
    Is 3 jaar geldig, dus nee niet nodig om ieder jaar aangifte te doen.

When an ITIN expires
    If an ITIN isn't used on a U.S. federal tax return for any 3 consecutive tax years, it expires on December 31 after the third tax year of non-use.

5. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Hi allemaal,

Ik heb deze thread en andere blogs over de ITIN-aanvraag en het openen van een Amerikaanse bankrekening zorgvuldig gelezen. Ik heb een aantal vragen waarvan ik hoop dat mensen hier die beide procedures succesvol hebben doorlopen, me kunnen helpen met antwoorden.
    1. Ik ga ervan uit dat een gewaarmerkte kopie van een paspoort afgegeven door een Nederlandse gemeente in het Nederlands is? Heeft dat geen problemen opgeleverd? Ik heb een Luxemburgs paspoort (maar woon in Nederland), en ik heb bevestigd dat de gemeente ook buitenlandse paspoorten kan waarmerken. Ik zag dat het Amerikaanse consulaat in Amsterdam ook gewaarmerkte kopieën van buitenlandse paspoorten afgeeft voor $50. Ik neig ernaar om van hun dienst gebruik te maken, omdat het mij meer kans van slagen lijkt te geven.

2. Ik lees steeds vaker dat het openen van een Amerikaanse bankrekening, zelfs fysiek in de VS, steeds moeilijker wordt. De meeste banken vragen blijkbaar om utility bills (elektriciteit, water, gas) van de afgelopen zes maanden als bewijs van adres. Wat zijn de recente ervaringen van mensen hiermee? Is de online checking account van Capital One 360 nog steeds een optie?
    Ik hoor graag van iedereen die hier ervaring mee heeft of antwoorden weet. Alvast bedankt!

6. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    1. In januari van de gemeente een Nederlandse kopie van mijn Nederlandse paspoort opgestuurd. Is zeker geen probleem.

2. Bij een Bank of America filiaal vroegen ze inderdaad om een utility bill waar het Amerikaanse adres opstond. Bij een filiaal van Capital One werd dat niet gecheckt, en kon ik gewoon invullen wat ik wilde.

In de ING app mijn adres veranderd naar mijn Amerikaanse en dat uitgeprint meegenomen. Hetzelfde kun je ook doen met je NL Amex. Zorg wel dat je dat optijd doet want daar gaat het pas vanaf volgende maandafrekening in.

Online kun je voor zover ik weet niks openen ivm de nieuwe regelgeving in de VS.

hellolaurent vindt dit leuk.
  7. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    naar mijn ervaring werd een "Tello" esim of " Google Fi" esim abonnement rekening ook geaccepteerd bij BofA.

8. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de reacties allebei!

ING of Amex statement in het Nederlands is dus ook geen probleem als ik het goed begrijp? Misschien is het met ING zelfs mogelijk een maandafrekening in het Engels te downloaden, maar Amex weet ik bijna zeker dat behalve de chat niks in het Engels kan.

Bedankt voor de tip, ga ik dan ook op dit manier proberen!

9. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Je kan bij de ING gratis een solvabiliteitsverklaring aanvragen in het Engels. Is bij mij niet naar gekeken door zowel bofa als c1, maar kan geen kwaad.

Maandafrekening van AMEX met US adres erop is bij bofa wel naar gekeken en was voldoende, deze was gewoon in het Nederlands. Succes met aanvragen ;)

10. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de tips! Ga hier weer berichten zodra ik verder ben, voor nu eerst ITIN aanvragen :)

FlyingNelus vindt dit leuk.
  11. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Dag allemaal, ik zit in een community met veel online ondernemers die via een service een US Amex hebben gekregen i.c.m. oprichting van een (lege) US LLC. Weet iemand hier toevallig of daar consequenties aan zitten voor ons als Nederlands (administratief/legaal)? Vraag het graag hier in een 'onafhankelijke' groep.

12. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    206
    Trofeepunten:
    43
    Niet voor wat betreft het puntensaldi op de kaart of de schulden die de kaart draagt. Ik heb de puntensaldi of überhaupt het bestaan van mijn Amerikaanse (noch Nederlandse) kredietkaarten nog nooit ergens opgegeven. Dit ervan uitgaande dat je geen negatief balans op de kaart zet om daarmee financiële middelen te verduisteren. Voor implicaties op belastingtechnisch vlak door het oprichten van een US LLC zit je op het verkeerde forum.

13. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Ik weet niet om welke service het gaat maar ben dit ook vaak tegengekomen de laatste tijd. Eerlijk gezegd zie ik geen meerwaarde in de meeste van deze services. Het is misschien wel eenvoudig een LLC op te zetten, maar om later een business account te openen moet je nog wel fysiek naar de VS. Met een online business account zoals Mercury, Relay etc. kun je niet veel mee.

Het helpt wel later met het openen van een personal checking account, maar als je sowieso hiervoor naar de VS moet dan kun je ook gewoon op een andere manier, zonder LLC een account en later een US creditcard halen. Tenzij je echt iets van plan bent met die LLC, zou ik het niet aanraden. Belastingtechnisch verschilt het altijd per individuele situatie, en zoals dutchskies eerder zij, denk ik niet dat iemand je hier advies erover gaat geven.

14. Brunoweilo

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    Heb januari 2024 de global transfer gedaan naar de US green card. Deze week de bonvoy brilliant card aangevraagd met succes, enkel m’n ITIN scan en paspoort scan waren weer nodig ter verificatie.

Weet nog steeds niet wat mijn credit score is, aangezien ik bij geen website of creditbureau een account kan maken - ook niet als ik bel.... Heb in ieder geval een goede credit score denk ik dan?

15. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Bonvoy Brilliant is een topkaartje.

Je kunt je creditscore in sommige gevallen ook zien als je een pre approval doet.

Amex is easy als het om nieuwe kaarten gaat als bestaande klant. Doen zelfs geen hard pull, alleen obv interne score.

16. Brunoweilo

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    Heb jij ook kaarten van andere issuers?

17. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Ja, ik heb al vrij lang de Capital One Savor Card. Was een kaart zonder sign-up bonus, maar geeft wel 3x punten op supermarkten & restaurants.

In het najaar probeer ik de Chase Sapphire Preferred opnieuw te bemachtigen (vorig jaar mislukt). En hopelijk kom ik er een keer doorheen met de C1 VX.

18. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Zijn er al mensen die een AMEX Checking account hebben aangevraagd / geopend?

19. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Ja hoor, werkt prima.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  20. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Aangezien PostNL momenteel geen brief of pakketpost naar de VS stuurt, heeft iemand misschien ervaring met een andere provider (DHL, UPS, FedEx etc.)?

Deel Deze Pagina