Buenos Aires

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Basjep, 26 apr 2015.

  1. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Over 2 weken ga ik een dagje naar Buenos Aires. Iemand tips voor leuke bezienswaardigheden en restaurants?

    Alle info is welkom! :)

    Alvast bedankt.
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  2. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Bife de lomo bij Desnivel of la Cabrera het beste rundvlees wat je in je leven gaat eten waarschijnlijk.
    Stadiontour boca juniors stadion de buurt zelf is leuk maar zeer touristisch.
    Graf van Evita is niet heel bijzonder maar die van een bekende bokser (naam vergeten) wel trouwens de hele begraafplaats is bijzonder.

    Wij waren er twee jaar terug en het was toen zeer gunstig om dollars te wisselen op de zwarte markt tot wel 4-5 keer de officiële wisselkoers wel biljetten van 50 of 100 dollar. In de drukke winkelstraat wordt je continue aangesproken als toerist.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  3. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Thanks!

    Ik had inderdaad over die zwarte markt voor valuta gehoord. Is dat een beetje betrouwbaar? Ik las dat er veel nep geld in omloop is. Kun je trouwens beter euro's of dollars mee nemen?

    Nog een aanvullend vraagje. Hoe ben jij vanaf EZE naar de stad gegaan?
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik zag laatst een docu ('scammed abroad' ofzo) waarin werd aangegeven dat er echt HEEL veel nep geld in omloop is. In Taxi's is een scam dat de driver zegt dat jouw geld nep is, en het terug geeft, maar ondertussen een 'echte' nepper aan je teruggeeft (en jouw echte dus gehouden heeft. Dat gebeurt veel bij grotere coupures (voor kleinere is het minder de moeite waard). Een tip is (als het lukt) om jouw geld te markeren (potlood, bepaalde manier vouwen, ergens (heel) klein scheurtje maken, zoiets), zodat je je eigen geld herkent.
     
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Taxi genomen omdat we met zijn tweeen waren, goedkoop maar dan heb je waarschijnlijk nog niet gewisseld.
    In de grote winkelstraat zou dit even moeten checken welke, wordt je aangesproken door iemand die je meeneemt naar een wisselkantoortje waar ze wisselen tegen een onderhandelbare koers, meen dat we als beste koers toen zo rond de 10 peso per dollar zaten. Gewoon aan de persoon vragen die je aanspreekt er is wel verschil van 1-3 peso per dollar.
    Beste is dollars in grote coupures dus 50 of 100. Euro is niet interessant omdat ze het geld vnl nodig hebben om in de us te kopen. De Argentijnen zelf mogen maar beperkt dollars kopen tegen achterlijke koersen via de officiële kanalen. Wij hebben diverse keren gewisseld en tuurlijk de eerste keer is zeker eng en ben je achterdochtig maar toen we van iemand van de Ned. Ambassade hoorden hoe het in elkaar stak was ons veel duidelijk. Uiteraard opletten wat je krijgt .
    Het is voor ons al twee jaar terug maar als je vragen hebt...
     
  6. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    In Zuid Amerika moet je in de metro, taxi's, markt, eigenlijk altijd op je qui vive zijn wat geld betreft, zorg altijd voor klein geld en betaal gepast! Scheelt een hoop gezeik.
     
  7. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Thanks! Zal hier op letten.

    Oké. Ik zal is kijken hoe het loopt. Blijf niet zo heel lang dus ik veel geld zal ik niet nodig hebben. Wel bizar om te zien hoe die koers maar blijft fluctueren.
    Wel echt extreem verwarrend dat ze het $ teken door elkaar voor USD en pessos gebruiken. Zat naar het breakfast menu te kijken van mijn hotel. $450 (dacht ik) voor continental breakfast. Daar van had ik wel meteen door dat het pessos waren. Mail ik later met het hotel over een AirPort transfer kosten:$317,-. Ik blij want dat was een meevaller bleek dat wel weer USD te zijn...(Ga ik dus niet doen)
     
  8. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Over die buitenlandse valuta ken ik ook nog wel een programma. Laatst op SBS (sorry als ik het fout heb), Oplichters in het buitenland. Aflevering over Buenos Aires, vooral over het neppe geld. Mocht je nog wat tijd hebben, je kan het altijd even snel bekijken :)
     
  9. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Als je er in het weekend (bij voorkeur op zondag) bent, is het heel erg de moeite waard om vanaf Plaza de Mayo (waar je sowieso geweest moet zijn qua bezienswaardigheden!) de straat Defensa te volgen tot aan Plaza Dorrego. Er is dan een grote straatmarkt met een leuke sfeer: straat is afgesloten voor verkeer, veel live (tango)muziek (compleet met piano's die de straat op gesleept zijn) en vol met Argentijnen en toeristen. Verder ook genoeg leuke barretjes en restaurantjes langs die route. Pas wel op je zakken: er zijn dan veel zakkenrollers.

    Vals geld is echt een groot probleem in BA, dus weet van tevoren waar je op moet letten om echt geld te herkennen. Het is mij ook een paar keer overkomen dat ze me probeerden op te lichten met het niet noteren van drankprijzen op een menu in een bar en dat je na 2 biertjes 100 dollar moet betalen... Het vergt dan flink wat onderhandelen voor je een 'acceptabele prijs' mag betalen voor je weggaat. Dus altijd eerst de prijzen checken voor je iets bestelt en bij voorkeur het menu bij je houden ;).

    Ik heb de afgelopen keren altijd vanaf het vliegveld de bus van Manuel Tienda León genomen: als je uit de terminal loopt de overdekte wandelweg volgen richting de parkeerplaatsen, dan kom je bij de busterminal. Je neemt de bus naar het kantoor van MTL in Buenos Aires en vanaf daar word je in kleine busjes naar je uiteindelijke bestemming gereden. Is ondertussen alweer 2 jaar geleden dat ik er voor het laatst was, maar ik meen dat het ongeveer 10 euro kostte.

    Veel plezier in ieder geval, Buenos Aires is een geweldige stad!
     
    Flying doc, Basjep en Lionell vinden dit leuk.
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Toffe tips hier, ik ga naar BA in februari 2016.

    Hier is een filmpje hoe het gaat in BA betreffende biljettenverwisseling.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  11. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Bedankt @Valentijn ! Ik ben er volgende week zondag dus dat gaat goed komen!
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  12. V70

    V70 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Er zijn ook Nederlanders in BA actief welke voor een acceptabele koers je Euro's (of Dollars) willen inwisselen, scheelt misschien een unheimlich gevoel. Wij hadden indertijd een rondleiding in BA van een Nederlandse student, die ons ook meteen even naar een betrouwbaar wisselkantoor heeft geleid.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  13. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb afgelopen zomer deze fietstocht door Buenos Aires gedaan, met Nederlandse gids: http://www.ontdekbuenosaires.com/index.php?fPID=stFietstours. Zij doen ook regelmatig fietstochten met KLM crews en gaan bij voorkeur in kleine groepen. Kan het ten zeerste aanbevelen. Let wel op dat het verkeer in BA zeer hectisch is, 5 naast elkaar op een tweebaansweg + motoren en fietsen er tussendoor is de gewoonste zaak van de wereld. Vergt wel even aan andere mindset ;)

    Verder MOET je gewoon een keer steak eten daar, maakt niet eens zoveel uit in welk restaurant. En als je heimwee krijgt kun je altijd terecht in de Van Koning bar..

    Wat betreft geld: toen ik daar afgelopen zomer was, waren de bankautomaten praktisch leeg. Lange rijen voor de sporadische machines die wel geld hadden en AMEX werd alleen maar geaccepteerd bij de Citibank. Wisselen kun je inderdaad best doen tegen de onofficiële koers zoals hierboven al vermeld en zorg dat je wat USD op zak hebt voor noodgevallen.
     
    Flying doc, Lionell, Valentijn en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. V70

    V70 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
  15. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Mooie en bruisende stad inderdaad, en wat Valentijn zegt: bezoek San Telmo op zondag, met de marktjes :) Heb het verder zelf niet aangedurfd om te wisselen op de zwarte markt, en ik heb in de taxi ook een vals briefje teruggekregen; de enige keer overigens tijdens mijn verblijf daar. En een rondleiding in Teatro Colon is verder een aanbeveling. Overigens schijnt Montevideo (dagtripje vanaf Buenos Aires) ook een aanrader te zijn, maar helaas had ik te weinig tijd daarvoor.
     
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Inmiddels ben ik terug. Maar wat een prachtige stad. San Telmo bezocht en wat een top sfeertje hing daar. Was er maar kort dus heb het bij de "toeristische" locaties gehouden. Plaza de Mayo, graf van Evita etc. Daarnaast s'avonds via het hotel een voetbal wedstrijd bezocht(River Plate-Racing club Boca speelde helaas uit). Geweldige sfeer hing er in dat stadion. Wel heel veel politie. Dit vond ik vreemd want er mogen in Argentinië geen uitsupporters meer bij wedstrijden aanwezig zijn.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2015
    Musliston vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina