Brussels Airlines vs KLM Social Media

Discussie in 'Brussels Airlines: Miles & More' gestart door Mike, 3 jul 2014.

  1. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Blijkbaar maakt de media er tijdens het WK een soort wedstrijd van tussen KLM en Brussels Airlines

    Zie hier

    Nu heb ik geen idee hoe sociaal Brussels Airlines is op social media, maar volgens mij kunnen ze toch nog wel wat leren van KLM?
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik weet wel dat ze redelijk interactief zijn op Twitter, bij het inchecken via Foursquare of als je ze tagged in een tweet zijn ze snel om te reageren. Maar bijlange zoveel tweets niet als KLM, dus ze hebben nog wat achterstand in te halen. Misschien een idee voor een blogpost om in contact te komen met beide maatschappijen en hen te vragen over hun visie op sociale media?
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Adios Amigos anyone?

    Ik vond de 'Learning by doing it wrong' blog van KLM wel een goeie reactie op de consternatie.
     
  4. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Brussels Airlines is ook heel wat (heel veel) kleiner dan KLM, dus is het ergens wel normaal dat ze ook wat minder actief zijn op twitter. Ze zijn wel attent en reageren als ze getagd worden. Ze hebben me trouwens al enkele malen geholpen, bij problemen met een afgelaste vlucht en bij het verzilveren van een voucher. Maar hun So-me team bestaat ook maar uit 2 personen die een 9 to 5 doen, dat kan heel wat beter.
     
  5. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb geen ervaring met Brussels Airlines, maar ik vind het wel een top-actie om de Amerikanen met chocolaatjes weer te paaien!
    KLM vind ik op sociale media heel sterk om contact te krijgen. Al een paar keer een vraag via Facebook gesteld (wel in een privé bericht, anders leest de hele wereld mee!) en binnen no time een reactie.
    Iemand ervaring met Brussels Airlines?
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Het klopt dat het Social Media team van SN inderdaad veeeeeeeeel kleiner is. Ook de werktijden en mogelijkheden van de medewerksters daar zijn beperkter dan bij KLM.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    KLM gaat nu ook service aanbieden via LinkedIn. pressrelease
     
  8. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    seriously, wie gebruikt linkedin behalve om 1x per maand in te loggen en ff snel te checken..
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb m'n linkedin account een half jaar geleden afgesloten, ik werd gek van de spam, of mensen die constant referrals toevoegden.
     
  10. texasbart

    texasbart Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb al vaak via Twitter vraagjes gesteld aan Brussels Airlines en kreeg steeds binnen het uur antwoord, vaak ook na de normale werkuren. Met de beperkte middelen doen ze daar echt wel hun best.
     
    Mike vindt dit leuk.
  11. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    KLM vind ik heel scherp op Twitter, ze reageren heel snel op vragen. Ik had een keer een vraag aan HOP!(dochter AF) maar daar kreeg ik via de klantenservice geen goed antwoord, ook toen heeft de KLM mij snel geholpen.
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Het brengt KLM in ieder geval veel geld in het laatje, 25 miljoen per jaar!

     
    Mike vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina