Brussels Airlines Premium American Express kaart

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Lionell, 5 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vorige week toen ik met m'n maffe mileage run bezig was, toen kreeg ik 's morgens om 4u in SFO ineens telefoon van Amex, mijn kaart was in Tenerife en in een online surfshop gebruikt voor fraude en meteen geblokkeerd.

    Aangezien ik nog dagen zou reizen kon ik onmogelijk een nieuwe kaart krijgen, maar de dag nadat ik thuis was had ik gelukkig een nieuwe "tijdelijke" kaart die geldig is voor 3 tal maanden. Nadien krijg ik weer een permanente kaart opgestuurd.

    Alle documenten mbt afhandeling van de fraude zijn opgestuurd naar Amex, nu alleen nog afwachten wat voor feedback ik krijg. Ik heb een vermoeden dat er in een ticket automaat van de NMBS in Antwerpen Centraal een skim apparaat zat...
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Wat een raar verhaal! Erg sterk van AMEX dat ze er gelijk bovenop zitten, en proactief handelen.
    Wel een bizarre plek voor een skim apparaat; zou je niet verwachten op een apparaat wat de hele dag in bedrijf is en naar mijn idee goed gecontroleerd zou moeten worden. Achteraf, had je het dan kunnen weten als je goed had gekeken? Of blijft het gissen waar het is gebeurd?:eek:
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nee het blijft gissen tot ik feedback heb van Amex, ik heb aan hen ook gevraagd ook zij kunnen zien in hun systeem waar het gebeurd is.
     
  4. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Dit is niet specifiek voor de Belgische kaart, maar bij alle AMEX kaarten staat er onder zorgeloos reizen het volgende punt bij

    Ik vraag me af wat dit dan concreet betekent, want als ik jou zo hoor had je er gewoon niets meer aan tijdens je reis en was het gewoon snel geregeld toen je weer thuis was?

    Ik was altijd onder de indruk dat je hiermee wereldwijd (binnen 24 uur) een nieuwe kaart in je handen kon hebben?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dit is mij ook een keer overkomen. Amex heeft toen een nieuwe kaart op mijn werk afgeleverd maar daar heeft een onbekende voor getekend. Na 6 weken kwam deze via een verpleegkundige uiteindelijk toch boven tafel maar mijn vertrouwen was ernstig geschaad en ik heb mijn kaart toen opgezegd.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja dat werd me door @WorldTraveller13 ook verteld vlak nadat het gebeurd was, maar de persoon die ik aan de lijn had van Amex zei dat dit niet kon, ze konden de kaart enkel naar m'n thuis adres opsturen. Misschien omdat dit een SN Amex kaart is?

    Ik zit trouwens nog steeds op feedback van ze te wachten, dit al na 2 telefoontjes...
     
  7. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Snap er niets van, het is niet dat ik door die 'garantie' extra slordig met m'n kaart om ga, maar het idee dat ik binnen 24 uur een nieuwe kom hebben waar ik me ook ter wereld bevind vond ik juist altijd wel een geruststellend idee, niet dus.
     
  8. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Is bij elke CC, werkt enkel debet kaarten :(
     
    Lionell vindt dit leuk.
  9. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Als jullie met 'cash afhalen', 'geld pinnen' uit een ATM bedoelen: dit is niet helemaal waar. Je kunt met CCs net zo makkelijk geld pinnen zolang de automaat credit transacties support. Ook bij AMEX kaarten kan dit, alleen dien je dit handmatig te laten activeren en zit er een redelijke heavy fee op withdrawals.
     
  10. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Had het enkel over betaling in de supermarkt met extra cash afhaling. Niet ATM.
     
  11. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    En daarom dacht ik al dat ik niet helemaal op dezelfde frequentie zat :D
     
  12. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Het zogenaamde bijpinnen bedoelen jullie dan?
    Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Negen van de 10 caissières zien de kaart niet of herkennen hem niet. Zou dat dan softwarematig geregeld zijn?
     
  13. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb onlangs geprobeerd extra geld af te halen bij het betalen in de supermarkt. Geen probleem voor de cassière, maar de transactie werd door het systeem geweigerd...
     
  14. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Acceptanten van Amex tekenen ervoor dat zij geen cash teruggeven wanneer de Kaart wordt gebruikt. Hun kassasystemen zijn er dus waarschijnlijk op ingesteld dat er geen cash teruggegeven wordt bij een creditcardbetaling.

    Voor de acceptant zou het overigens een nogal dure service zijn, omdat hij over het extra "gepinde" cashbedrag commissie moet afdragen aan de creditcardmaatschappij.
     
    Egbert1970 en flyerbe vinden dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ze hebben bij Amex BE 6 nieuwe partners waar je nu terecht kan om te betalen met American Express: Cora, Ellis, La Redoute, Maxi Toys, Q8 Easy & De Lijn.
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De eerste keer dat ik dit tegenkom sinds ik de kaart heb. Je kan nu extra awardmijlen verdienen door in bepaalde restaurants te gaan eten. Deze zijn te vinden via deze link.
    Screen Shot 2017-05-31 at 20.20.31.png
     
    thom bauwens vindt dit leuk.
  17. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Zijn er ondertussen referrals voor deze kaart? Zo ja, ben ik mogelijk geïnteresseerd
     
  18. Batusai

    Batusai Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik stuur je berichtje
     

Deel Deze Pagina