Brussels Airlines Premium American Express kaart

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Lionell, 5 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    We hebben in België maar een klein aantal kredietkaarten die interessant zijn voor mensen die mijlen willen sparen. Ik heb zelf sinds november vorig jaar de bovenvermelde kaart en ben er niet ontevreden over. Voor elke euro die ik spendeer met deze kaart krijg ik 1,5 mijl in m'n Miles & More account, ondertussen goed voor zo'n 20000 mijlen.

    Een gedetailleerde uitleg over deze American Express kredietkaart is te vinden op http://americanexpress.be/nl/partic...press-kaarten/brussels-airlines-premium-kaart

    Een kleine tip, indien je een Paypal account hebt die je gebruikt voor betalingen bij online winkels, link deze account aan je American Express kaart. Dit kan interessant zijn als een online winkel geen Amex kaart aanvaardt, maar wel betaling via Paypal toelaat. Zo krijg je alsnog de nodige mijlen in jouw account.

    Zijn er nog meer mensen die gebruik maken van deze kaart? Wat zijn hun ervaringen ermee? Wat doe je als je kaart vervalt aangezien deze maar 1 jaar geldig zijn? Annuleer je de kaart en ga je op zoek naar een volgende deal of blijf je trouw?
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    De tip inz. Paypal pas ik zelf ook toe, met enige regelmaat wordt een CC/Amex niet geaccepteerd, en Paypal wel. Leuk voor de punten. Ik neem de tip even in over in het FBAMEX topic. :)
     
  3. MrGoodLife

    MrGoodLife Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Eerste post hier, not new to this,
    even verduidelijken: de kaart vervalt niet 'echt', je krijgt gewoon een nieuwe toegestuurd die dan een 4-tal jaar goed is.

    Maar goed, momenteel loopt er dus ook een friend referral programma, met de SN AMEX Premium krijg je normaal 6.000 awardmijlen als je de kaart aanvraagt (en ze ontvangt en eerste betaling mee doet),
    maar dankzij het programma krijg je nog 6.000 EXTRA (!) awardmijlen. De persoon die verwijst ontvangt ook 6.000 awardmijlen. WIN-WIN situatie met andere woorden.

    Als iemand dus van plan is om deze kaart aan te vragen, geef me dan gerust een seintje en dan helpen we elkaar verder! :) 12.000 ipv 6.000 is dus al de moeite he.

    Heb zelf ook nog een Brussels Airlines Mastercard & een Beobank Belgacom World Mastercard
     
    Mike vindt dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bedankt voor de info betreffende het vervallen!
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Net de info gevonden betreffende de vervaldatum van award miles binnen het M&M programma. Zolang ik de Brussels Airlines Premium Amex kaart heb en per maand minimum 1 aankoop doe, vervallen de miles niet en blijven ze geldig. Ik kan dus fijn verder blijven sparen voor een goeie biz class redemption :)

    Screen Shot 2014-08-14 at 21.34.11.png

    Meer info te vinden op deze link
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag een brief van Amex ontvangen dat m'n huidige kaart binnenkort vervalt en dat ik alvast een PIN code moest instellen voor m'n nieuwe kaart. De huidige kaart is geldig tot 11/14, dus ik ben benieuwd, oh en de nieuwe kaart zal ook van een chip voorzien zijn, ipv enkel een magneetstrip.
     
  8. Tom Verschueren

    Tom Verschueren Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Revolutie bij Amex? Een chip wauw :)
     
  9. Tom Verschueren

    Tom Verschueren Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Nu nog zorgen dat ze iets breder aanvaardbaar worden in EU :p
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dat kon voordien ook al, maar was toen enkel op aanvraag zo'n chipkaart.
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb vandaag gebeld met de klantendienst van Amex België omdat er op m'n kaart staat dat ie vervalt 11/14. Hij is geldig tot eind november en een week voor vervaldatum krijg ik de nieuwe kaart opgestuurd.
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vorige week vrijdag mijn nieuwe Amex kaart ontvangen, deze is geldig tot november 2018.
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb trouwens nog geen afrekening van de jaarlijkse kost gezien op mijn afrekening. Ik kon niet zo snel terug vinden of de kost hetzelfde blijft, namelijk 120 euro?
     
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Voor de nieuwe kaart werd inderdaad dus weer 120 euro afgerekend op de laatste afrekening van de oude kaart.
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het tarief voor de kaart is verhoogd: "The annual fee for your Brussels Airlines Premium American Express Card is € 150. To earn even more award miles, you can apply for a supplementary Card, with an annual fee of only €50."
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Altijd naar de correcte rekening van Amex betalen, anders krijg je zoals ik vandaag telefoon dat je rekening niet betaald is... :D
    Ik had 2 begunstigden die allebei met dezelfde naam beginnen, oops foutje... :eek:
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Is er voor deze kaart nog een refer-a-friend regeling actief? Kan geen kwaad om dat nog even in het artikel te vermelden, zo heeft iemand er misschien nog wat aan?
    @Lionell
     
    Lionell vindt dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De enigste vriendenactie van de Belgische Amex kaarten waar ik weet van heb, is een formuliertje wat ze af en toe bij de afrekening stoppen. Ik heb dit formulier maar 1 keer ontvangen in de anderhalf jaar dat ik gebruik van de Amex kaarten. Als je checkt met M&M of Amex dan zeggen zij meestal dat er geen vriendenacties meer zijn. Als iemand nog wel een manier weet binnen België, dan hoor ik het graag :)
     
    SVDH vindt dit leuk.
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vraag aan eventuele andere Belgische leden: zou het mogelijk zijn om zowel deze kaart te hebben en daarbij nog een Mastercard aan te vragen? Ik heb momenteel 2 kaarten, de Amex Premium van Brussel Airlines en een KBC Visa kaart, maar die Visa kaart levert me niks op natuurlijk. Dus ik zou die willen stopzetten en de Mastercard aanvragen...
     

Deel Deze Pagina