BRG (Best Rate Guarantee)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Kristof, 23 jul 2014.

  1. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Klopt precies! Je kan het die mensen persoonlijk ook niet kwalijk nemen, want die hebben waarschijnlijk gewoon niet meer informatie tot hun beschikking, maar voor jezelf is het flink frustrerend ;)
     
  2. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Trouwens.. ik dacht dat een BRG aanvraag bij IHG alleen geldig is bij the best available rate, dus altijd het non-refundable tarief. Uit jouw schrijven maak ik op dat je een refundable tarief had geboekt.
     
  3. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    BRG bij IHG is inderdaad alleen geldig bij de 'lowest availabe room price', maar soms zijn er via de website alleen refundable tarieven boekbaar (dat is last-minute over het algemeen bij alle hotels zo, bij sommige hotels ook op langere termijn). Dan is het refundable tarief dus de 'lowest available room price'. Omdat ze 9 van de 10 keer de claim afwijzen, ben ik ermee opgehouden het te proberen bij niet-refundable tarieven ;)
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  4. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    @Valentijn
    Probeer Hyatt eens (als ze een hotel hebben op de plek waar je wilt zijn natuurlijk), heb zelf goede ervaring met de BRG claims tot nu toe. Ze zijn wat minder strikt dan IHG.
     
  5. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor de tip! Ik denk er eigenlijk nooit aan om Hyatt te boeken, moet ik in het vervolg maar eens gaan proberen!
     
  6. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Het enige (grote) verschil met IHG is dat ze 20% korting op de prijs geven die je hebt gevonden, maw een kamer van 100 euro kost dan nog 80 euro.
    Bij IHG krijg je ook daadwerkelijk een gratis overnachting!
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  7. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Klopt, maar enkel 1 nacht en daar moet je bij IHG ook wel echt moeite voor doen.
    Daarbij komt dat als ik ergens paar dagen ben ik niet telkens wil verhuizen van hotel naar hotel.
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Het is inderdaad afhankelijk van je reisschema wat handig/het voordeligst is
     
  9. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Weet iemand hoe je een breakdown van de rate kan krijgen bij amoma.com? Ik ben een BRG aan het doen met Hyatt en die willen een tarief zien zonder belastingen.
     
  10. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Vorig jaar deed ik ook een BRG via Amoma voor Hyatt. Toen stond het nog wel aangegeven, kan het nu helaas niet meer terugvinden :(
     
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    @Ipponmaster @Basjep hierbij een korte uitleg hoe ik het meestal aanpak bij Hyatt:

    1. Zoek op hotelscombined/kayak/trivago naar een goedkoper tarief, die zijn er meestal wel maar beperk je enkel tot de aanbieders die Hyatt ook wil matchen. Amoma is er een van, maar ook ook getaroom.com werkt (alleen komt deze aanbieder de laatste niet altijd terug bij de eerder genoemde vergelijkingssites).

    2. Ga niet naar Hyatt, maar login via een cashback site (meestal leeg ik dan ook meteen ff mijn temp internet files ivm cookies). Zoek vervolgens Hyatt en klik op de link op de toipcashback site om op de Hyatt site te komen om de boeking te maken. Zodoende kun je een deel van de boeking terug te ontvangen. Topcashback geeft momenteel zover ik weet de hoogste refund voor Hyatt boekingen (niet voor andere hotels). Als je nog niet bekend bent dan kun je hier aanmelden: http://www.topcashback.com/ref/LVO

    3. Log vervolgens in op de Hyatt site met je ww en username voor de HGP punten. Maak de Hyatt boeking en laat het scherm met de boekingsbevestiging openstaan als je boeking hebt gemaakt. Hier staat je boekingsnummer en een uiteenzetting van de taxes wat erg handig is om de uitsplitsing te maken van het Amoma tarief voor de BRG claim.

    4. Maak een printscreen van het Amoma tarief en sla dit op als jpeg bestand, maak ook een kopie van de link naar het Amoma tarief voor het invullen van het BRG formulier.

    5. Vul op een nieuwe pagina de BRG claim in bij Hyatt. Bij de uitsplitsing van het Amoma tarief kun je uitgaan van de state/local taxes volgens de Hyatt boeking die je nog open hebt staan in het aparte scherm et voilà je kunt de Amoma prijs berekenen zonder taxes. In Europa is de uiteenzetting van de taxes niet nodig, maar bij Amerikaanse hotels weer wel.

    Hopelijk heb je hier wat aan? If not let me know.

    ps. de link naar de topcashbacksite is een refer a friend link.
     
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Oké dus je kan zelf gewoon de berekening zonder taxes maken? Zet je dat er dan in de comments bij? Hoe doe je dat met city tax? In mij geval is het voor Washington DC en daar is de tax op hotels 14,5%. Kan ik dat dan gewoon van de Amoma fare afhalen?



    Bedankt trouwens! Heldere uitleg.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2015
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ja, moet je er inderdaad even uithalen. En dat gaat het beste aan de hand van de Hyatt berekening :)
     
    Basjep vindt dit leuk.
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Voor iedereen die hotels zoekt in het wat luxere segment kan ik aanraden om ook is goed te kijken naar de BRG policy van Ritz-Carlton(Marriot). Als je een rate vindt die goedkoper is dan op de website van RC dan halen ze van die goedkopere rate nog is 25%(!) af. Mooie bijkomstigheid is dat alle Ritz rates annuleerbaar zijn dus mocht je claim afgewezen worden dan kan je er altijd nog van af.
     
    Valentijn en Lionell vinden dit leuk.
  15. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik dacht, laat ik er ook weer eens 1 indienen; om te kijken of het nog werkt. woensdagavond ingediend voor a.s. weekend in de executive suite in dusseldorf en donderdagochtend meteen reactie: we are going to give you 1 FREE NIGHT!

    Werkt nog prima dus :)
     
    high_class, Didier13, Basjep en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Heb er nu een lopen bij Hilton; volgens de site zouden ze binnen 24 uur reageren. Nu, bijna 2 dagen later, nog steeds geen antwoord en de rate waarop ik de BRG heb gebaseerd is natuurlijk allang verdwenen van de site... Ik heb nog wel screenshots, maar ben benieuwd of ze 'm gaan toekennen... We'll see...
     
  17. Darrow

    Darrow Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Heb er vorige week ook één ingediend, goedgekeurd na 2 of 3 dagen.. :)
     
  18. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Bij welke keten? En gematched met welke site? Wel leuk/handig om te weten.
     
  19. Darrow

    Darrow Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Hilton Copenhagen Airport, de site weer ik niet meer.. Heb het niet bijgehouden en kan het niet direct terugvinden, maar was wel snel gevonden via een aggregator, Trivago of Kayak dacht ik?

    Geboekt aan 1995 DKK en gematched naar 850.96 DKK, ik ben tevreden!
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  20. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    En ze zijn eruit! Rate is gematched (scheelde niet heel veel; 8 Euro per nacht volgens mij), maar door de extra USD 50,00 die ze er nog afhalen (46 Euro) is het toch nog een mooie 62 Euro in de pocket.

    Hilton Diagonal Mar, was al redelijk goedkoop door de "Winter Sale" van 122/nacht naar 114/nacht gematched voor 2 nachten, min dus nog eens 46 Euro.

    Ze hebben de rate overigens niet kunnen vinden, maar omdat ze er langer dan de 24 uur over hebben gedaan, hebben ze de BRG toegekend.

    Nieuwe bevestiging inmiddels ook ontvangen, 5 minuten na de toekenning van de BRG.
     

Deel Deze Pagina