BRG (Best Rate Guarantee)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Kristof, 23 jul 2014.

  1. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Yep, ervaring met Accor. Verspil je tijd er niet aan, ze reageren vaak geheel niet op claims. Bovendien geven ze maar 10% korting - als ze hun eigen regels zouden volgen.
     
    Mike vindt dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Welke hotelketens matchen een lagere prijs (en doen er nog iets bij?) zonder dat je al een boeking bij ze hebt?
     
  3. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Die indruk kreeg in inderdaad al op Flyertalk... Jammer...
     
  4. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Afgelopen januari heb ik een weekje Parijs gedaan, elke nacht bij een andere hotelketen waar ik een kamer boekte obv hun BRG. IHG en Accor werkten in z'n geheel NIET mee. Hilton, SPG en Best Western wel - zonder moeite. Ook zeer goede ervaringen met ChoiceHotels. Daar kun je beter je pijlen op richten ;)
     
  5. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28
    Quinten,

    met je eens, maar ook Club Carlson is niet makkelijk of ook geen reactie.
    Hilton & SPG inderdaad top.
     
  6. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Bij Club Carlson (Park Inn Schiphol) heb ik 2 keer geclaimd en 2 keer binnen 24 gematched. Overigens waren de voorwaarden op de 3e website iets stringenter :p
     
  7. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Best Western werkt overigens ook prima, maar precies de programma's waar ik status heb (Accor en & CC) lijken niet echt goed te BRG-en. En dat zou niet zo'n probleem zijn, als ze niet zo uitzonderlijk vaak veel te hoge tarieven op hun eigen website hadden (vooral Accor).
     
    Quinten vindt dit leuk.
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Net bij Hilton ingediend. Ben benieuwd.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Na 46 uur komt Hilton met een weigering. Onterecht in mijn ogen en ik heb screenshots, dus ik ga in beroep!
     
  10. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Op welke grond is het afgewezen? Bedoel je "In beroep" letterlijk? Je gaat er een rechtszaak van maken?
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Nee tuurlijk niet haha. Ze zeggen dat de rate anders is door 'conversie en/of afrondingsfouten'. 10€ per nacht meer is geen afrondingsfout bij een conversie naar USD!
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Uiteindelijk na interventie van de Flyertalk representative als 'measure of goodwill' de goedkopere rate gehonoreerd gekregen. Geen 50$ credit maar daar had ik ook niet meer om gevraagd. Uiteindelijk scheelt het 40€.
     
  13. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Gisteren een gokje gewaard op de Best Price Guarantee van IHG voor een Crowne Plaza in Bogotá. Ging om exact hetzelfde kamertype, zelfde annuleringsvoorwaarden, zelfde data, bedrag in zelfde valuta, etcetera. Prijs op andere website was bijna 100 dollar lager ($155,= bij IHG tegen $65,= op andere website én daar zat ontbijt bij). Kreeg een mail terug dat de kamers 'niet hetzelfde waren' omdat bij de één ontbijt zat en bij de ander niet. Beetje raar, omdat de reservering op de andere website dus goedkoper én gunstiger was. Heb reservering bij IHG geannuleerd, exact hetzelfde mét ontbijt ($185) nog een keer geboekt en claim opnieuw ingediend. Ben benieuwd wat ik nu terugkrijg...
     
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Nergens kan ik iets vinden over een best rate guaranteed op de klm.de website. Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  15. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Flying doc vindt dit leuk.
  16. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, voorwaarden moeten exact hetzelfde zijn... beetje kinderachtig, maar anders wordt het wel erg subjectief, welke kamer 'beter' is.
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Valentijn vindt dit leuk.
  18. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Is het uiteindelijk gelukt @Valentijn ?:)
     
  19. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Nee, was echt verschrikkelijk:
    -Duurde 40 uur tot er gereageerd werd en toen kreeg ik de reactie 'De prijs van $65 die u noemt kunnen we niet vinden op de website, we kunnen de claim niet goedkeuren'. Dus ik kijken op de website, staat er een tarief van $70 ondertussen - nog steeds $115 lager dan op de IHG-website...
    - Dus ik stuur weer screenshots en links naar die prijs van $70, krijg ik na 36 uur de reactie dat mijn links niet werken. Ook al was het op mijn computer en op andere computers geen probleem. Weer nieuwe links + screenshots gestuurd.
    -Na 20 uur (ze worden steeds sneller!) de reactie dat 'de prijs van $70 niet op de website staat'. Gecontroleerd en inderdaad, de prijs was nu $80, maar nog steeds goedkoper dan bij IHG zelf. Weer dezelfde mail teruggestuurd.
    -3 dagen lang totaal geen reactie. Dus ik stuur er een mail achteraan, krijg ik als reactie dat ze mijn claim niet kunnen goedkeuren omdat dat 'binnen 24 uur na boeken moet' en het was nu al bijna een week later...
    -Heb een boze mail teruggestuurd, reservering geannuleerd en ergens anders geboekt. Kreeg na 10 minuten een reactie: 'Omdat u de reservering geannuleerd heeft, kunnen we uw claim niet goedkeuren'...
     
  20. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ongelofelijk dit.. Het probleem is dat je afhankelijk bent van de reactie van IHG en die laat inderdaad op zich wachten.. Als je een reactie krijgt dan is het de eerste keer medewerker 1, de tweede keer medewerker 2 enzovoort. Dat helpt ook niet echt want ik heb het idee dat ze je mails en BRG aanvraag niet in 1 dossier 'verzamelen'.
     

Deel Deze Pagina