Booking.com - Genius

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SmartMart, 12 jan 2015.

  1. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    booking.com is een tussenpersoon waarbij alle risico's, kosten en lasten bij de uitvoerder liggen, en de winst naar booking.com gaat. Beetje zoals Uber.
    Bovendien is de laagste prijs garantie ook een wassen neus. Een keer had ik een hotel geboekt en ergens anders een lagere prijs gevonden. Dan wachten ze net zolang met reageren totdat de lagere prijs elders niet meer boekbaar is.
    Ik probeer zo weinig mogelijk gebruik van te maken van booking.com. Goed platform om hotels te vinden; vervolgens ergens anders boeken.
     
    RobertFB en arjen05 vinden dit leuk.
  2. elfirseteee

    elfirseteee Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    https://agoda.com site met veel aanbod en hotels laag geprijsd, keuze uit nu betalen of in het hotel ter plaatse.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2023
  3. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Is oneindig. Je hoeft verder niets te doen en je kunt het ook niet kwijtraken.
     
  4. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Ben Genius level 3. Doe altijd crosschecks bij het hotel zelf als ik via Booking.com boek. In een aantal gevallen fors minder betaalt via Booking.com, in een aantal gevallen was het goedkoper via de website van het hotel zelf.

    Wat mij wel opvalt is dat over de loop van (laten we zeggen 5 tot 10 jaar) via de hotelwebsites boeken daadwerkelijk goedkoper is geworden dan via Booking.com (mijn ervaring was andersom). Wel zijn annuleringsvoorwaarden doorgaans gunstiger via Booking.com dan het hotel zelf.

    Een recent voorbeeld, waarbij Booking.com goedkoper is dan het hotel zelf en is Eurostars Hotels in Spanje (aanrader, overigens). Staat tegenover dat dit in maart van dit jaar weer andersom was en de grotere kamers via de website van het hotel goedkoper.

    Goed onderzoek doen voor je boekt blijft dus het devies. Overigens weinig problemen gehad via Booking.com, maar de keren dat ik wel problemen had blonk Booking.com uit in slechte service. Chargeback van credit card deed wonderen. Denk belangrijk om altijd te beseffen dat zij niets meer zijn dan een tussenpersoon en je per boeking moet bekijken wat de pro's en cons zijn.
     
    Ruut, Amsterdam en Bjorn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina