Boekingskosten

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door AnthonySneek, 7 sep 2015.

  1. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Wat is jullie mening t.a.v boekingskosten bij het boeken van een vlucht/vlucten?

    De KLM wereldweken zijn begonnen, voor mij persoonlijk niet heel intresant maar, bij elke bestemming staat dan weer +10 euro boekingskosten.

    Ik erger mij hieraan op meerdere punten zoals:

    - ik vind dat je in deze tijd service moet verlenen, de systemen doen het werk al, waarvoor betaal ik dan €10,- ?

    - De concurrentie op sommige lijnvluchten is zwaar, door de boekingskosten af te schaffen en te verrekenen in de prijs ben ik eerder geneigd om voor de maatschappij zonder boekingskosten te gaan, het geeft een fijner gevoel als je niet overal voor moet betalen, ookal heb je dit indirect al gedaan.

    Hoe kijken jullie aan tegen boekingskosten en wat is je mening daarover?
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    het is kut, net zoals de CC toeslag. Helaas ben ik lockedin bij KLM door mijn status en de verdere super dienstverlening.
     
    AnthonySneek en FlyRicky vinden dit leuk.
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Heb exact hetzelfde als @high_class. Het is iedere keer door de zure appel heenbijten als ik én de boekingskosten én creditcard kosten nog eens bovenop mijn 'totaal' bedrag zie komen.

    Zag overigens vanochtend dit voorbij komen op nu.nl

    Zie hele bericht hier. Helaas is dit niet de eerste keer dat ze vanuit de politiek dergelijke veranderingen proberen te pushen.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Het geld moet ergens vandaan komen. Anders zullen de CC maatschappijen ook wel maatregelen gaan nemen.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  5. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik vind het eerlijk gezegd niet eens erg om wát extra kosten te maken en daarmee te zorgen dat het voor creditcard maatschappijen ook rendabel blijft. After all is dit waar de voordelen die onze CC's geven door betaald worden.

    Aan de andere kant heb je ook uitersten en denk ik dat het ook nog rendabel kan zijn zonder soms 20-30 euro aan transactiekosten kwijt te zijn, waar iDeal je misschien 0,50 eurocent kost.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  6. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    De CC kosten vind ik nog toch tot daar aan toe, maar vooral boekingskosten, kom op zeg .. Wees blij dt ik voor jullie kies ..


    Ik zie liever all-in prijzen..

    Heb het zelfde in Amerika, overal komt nog TAX overheen, geef me gewoon die ik moet betalen inclusief alles, weet ik ook waar ik aan toe ben.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Boekingskosten gaan tenminste nog per boeking. De CC toeslag per passagier tikt pas aan als je met het gezin reist.
    Aan de andere kant zijn boekingskosten niet te verdedigen als je rechtstreeks bij de airline online boekt. Verkapte, pure winst.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  8. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    ik ben wel van mening dat CC kosten inderdaad ook per transactie moeten zijn, niet per passagier.
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Het is natuurlijk ook raar dat als je een vlucht uit spanje boekt via de klm website geen boekingskosten betaald en vertrekken vanuit NL wel
     

Deel Deze Pagina