Boeken voor anderen, zelf de punten

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door jphorn, 25 feb 2022.

  1. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik kan helaas met de zoekfunctie niet goed vinden of dit al eerder gevraagd is, maar is het mogelijk om voor anderen (bv. mijn ouders of andere familieleden) hotelovernachtingen te boeken onder mijn naam en account, zodat ik de punten/overnachtingen krijg en zij de kamerupgrade? Moet je per se zelf inchecken of mag jij ook de betalende partij zijn en dat ouders (met andere naam) inchecken?
    Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
     
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Het hangt van het programma af, meestal mag dit niet, voordelen zijn persoonlijk en niet overdraagbaar.

    Zal in de praktijk vooral van het hotel zelf afhangen. Het is natuurlijk makkelijk voor je zelf te boeken en dat 2de persoon op de boeking te zetten die "eerder" in checkt.
     
    Ambtenaruh en jphorn vinden dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Zelf nooit gedaan, maar op andere fora lees ik in ieder geval dat het bij Marriott Bonvoy onder Amerikanen zeer gebruikelijk is. Dat maak ik op uit reacties dat ze zeer teleurgesteld of zelfs beledigd zijn als ze voor dochter of significant other een hotel boeken en die persoon (in afwezigheid van degene met status dus) geen ontbijt of upgrade krijgt aangeboden. Je merkt dan in de reacties dat veel Amerikanen hun hotelstatus beschouwen als een account met een status, terwijl veel Europeanen het zien als persoon met status. Google het nog even voor de zekerheid, maar voor zover ik weet melden Amerikanen dan in de reservering een 'tweede' persoon aan, en checkt die tweede persoon vervolgens in met een boodschap zoals 'persoon 1 komt later'. In de T&C bij Marriott staat dan wel weer dat alle kosten betaald moeten zijn met een credit card op naam van de accounthouder om in aanmerking te komen voor punten.
     
    FlyingFonz en jphorn vinden dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    In aansluiting hierop: ik ga volgende maand met 4 collega's naar NL en slapen in Movenpick. Boeking staat op mijn naam. Tellen dan alle 5 kamers mee voor mijn status, of alleen mijn kamer?
     
  5. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    319
    Trofeepunten:
    63
    Bij Accor geldt dat je Status + Rewardspunten krijgt voor de kamer waar je zelf verblijft + 1 andere kamer. 2 kamers tellen dus mee.

    Statusnachten krijg je alleen voor de eigen kamer.
     
    jphorn en westi vinden dit leuk.
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Bij IHG kan je via Business Rewards boeken voor anderen en zelf punten verdienen.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Hotels.com tellen alle kamers/nachten mee die jij geboekt hebt op je account. Je kunt er een andere naam aan koppelen. Dus jij spaart die nacht.
     
    jphorn en arjen05 vinden dit leuk.
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Goede tip, even snel de boeking omzetten dus van booking.com naar hotels.com
     
    VinceG vindt dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Begrijp sowieso niet waarom mensen nog booking.com gebruiken.
    Was altijd prima partij, maar spaarsysteem van hotels.com is vele malen lucratiever. Per 2 weken spaar ik een gratis nacht. Dat loopt best flink op.
     
    Daan3, Ruut, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Misschien dat ik altijd net de verkeerde hotels boek, maar hotels.com is bij mij altijd fors duurder dan bij booking..
     
    westi vindt dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    :eek: hmm ok. Vaak gebruik ik tripadvisor als basis en daar zie je dan alle prijzen. Mij nog nooit opgevallen dat er een heel groot verschil in zit.
    Maar dan kijk ik ook niet heel erg naar de prijs aangezien mijn werkgever toch betaalt.
     
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    In principe kan het. Deed dit afgelopen Oktober in Vegas - ben zelf Gold maar een kennis van mij is lifetime Diamond. Dus kamer was op zijn naam geboekt met mij als 'extra' gast en ik kreeg Diamond voordelen in het desbetreffende hotel. Je moet gewoon als je incheckt zeggen dat de andere persoon (statushouder) later aankomt. Ze checken toch niet of die persoon daadwerkelijk er is.
     
    Amsterdam en Ruut vinden dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ander voordeel is de 'status' die je kunt behalen bij Hotels.com. Bij Booking was ik ooit genius en dat leverde soms beperkt voordeel op, waar de gold status van Hotels me toch wel regelmatig gratis parkeren, 2u later uitchecken en (soms) ontbijt oplevert. Dan is genius (vanaf level 2) ook te behalen vanaf 5 verblijven in 2 jaar en Hotels Gold pas bij 30 nachten per jaar, maar goed. Zoals hierboven al genoemd is door @VinceG telt elke boeking vanuit je account mee, ongeacht wie er uiteindelijk slaapt.
     
    Amsterdam, Ruut, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ah. Dat wist ik niet. Dat is balen, want ik heb 4 kamers geboekt voor Euro Disney en ik hoopte eigenlijk dat ik van die "investering" in ieder geval nog wat punten zou vangen voor de upgrade naar Diamond. Maar dat gaat niet werken dus :-(

    Mja. Dat is lastig, want ik wil het echt voor hun boeken als ik er zelf niet bij ben. Dan moet een van hun de check-in doen en de wederhelft even wegblijven. Dat is te veel poppenkast.
     
  15. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Was met zoon in Duitsland bij Best Western Plus, 2x reservaties op eigen naam. Bij invullen van papieren in hotel zei receptionist, weet u wat, stop er maar mee voor invullen van zoon, want anders krijgt u de punten niet. Pro-actief!
     
    jphorn vindt dit leuk.
  16. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Ik boek veel Marriott hotels voor collega’s. Ik krijg vaak de punten en de nachten, maar niet altijd. Ben er in beide gevallen zelf ook niet bij. Ik betaal wel altijd de kamers.

    heb wel eens twee verschillende hotels, maar dan krijg ik in diezelfde nacht maar van 1 hotel de punten. Anders zou ik ook wel al titanium zijn geweest.
     
  17. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    bij Marriott is het ook handig om te weten dat wanneer je opdrachtgever betaalt, je toch de punten kan krijgen . Geef bij incheck je loyaltyprogramma nummer door. Zo kreeg ik hiermee 10000 punten in VS eind juni.
     
    coenvh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina