BlueBiz

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 6 nov 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Met dat verschil dat het breed was aangekondigd van tevoren.
     
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Helaas:
    Please note that earning blue credits is based on the departure date of flight. As flights of the 2nd ticket, 057 1420217605, has flown in February 2019, it followed the new earning scheme of blue credits implemented in Januray 2019.
     
  3. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb ze erop gewezen dat je niet tijdens een wedstrijd de spelregels kan veranderen, maar kreeg gewoon bot antwoord dat de nieuwe regels gelden vanaf 01-01 en dat de vluchtdata bepalend zijn.
    Geen zin om daar nog meer tijd in de stoppen.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  5. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Heeft KLM nou met terugwerkende en met ingang van bijna een half jaar(!!!) geleden het systeem echt volledig uitgekleed? Kostte het ze dan zo veel geld?

    Intercontinentaal met business class vliegen levert nu in veel gevallen minder op dan onder de oude rekenmethode met economy class, tenzij je ticket 5000 euro kostte ofzo.

    Dit met een half jaar terugwerkende kracht invoeren is wel echt bizar en bad for business. Dat er geen onderscheid wordt gemaakt in boekingsklasse zoals bij FB XP vind ik ook slecht.

    Priority voor BlueBiz zal trouwens wel hetzelfde worden als voor FB Silver: gewoon boarden nadat SKY is geboard. Ik zie dit niet echt als nuttig voordeel. Het kunnen veranderen van de naam op een ticket uiteraard wel, als je daar als bedrijf slim mee omgaat met tickets rondom beurzen dan kan je dat duizenden euro's schelen.

    Hoe dan ook, BlueBiz is nu niet meer echt interessant voor wat kleinere bedrijven, en maakt een ontzettend slechte beurt en geeft zichzelf een onbetrouwbaar imago door deze ad-hoc wijzigingen
     
  6. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    NB ik zit nu wel te bedenken. Naam wijzigen, da's ook zo'n voorwaarde. Wat als ze die ook ineens intrekken en je hebt net 15 tickets besteld en je kunt de naam niet meer wijzigen? Dat kan toch niet?

    Zakelijk gezien zou ik mensen adviseren om dit onbetrouwbare programma alleen te gebruiken om een extraatje te krijgen. Als de maatschappij niet loyaal is naar de klant toe met het honoreren van nota bene haar eigen spelregels, dan is het niet verstandig als klant om loyaal te zijn naar de maatschappij.
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    De wijzigingen voor januari zijn van toepassing voor @westi aangezien hij in Polen een BB account heeft. In NL is het gisteren aangepast op de website zonder verdere info richting de leden. Tenminste, wij hebben geen bericht ontvangen.
     
  8. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Hier ook een 'schade' van zeker dezelfde omvang. Bij de voordelige ICA BC tickets was de vergoeding in bluecredits soms meer dan 10% van de totale ticketprijs, dus dat spaarde erg lekker.
     
  9. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Gisteren rond 16u een email ontvangen van BlueBiz. De negatieve verandering werd hierin flink onder de mat geschoven (als in "dit is wat je nu moet uitgeven aan een ticket om dezelfde hoeveelheid credits te krijgen").

    De oude verdienschema's stonden gisteren rond 15u nog op de Nederlandse BlueBiz website.

    Ik heb sterk het gevoel dat KLM de strategie van Marriott (you've been BonVoyed!) en American Airlines er op nahoudt. We pakken de meest interessante perks van ons programma af, maar je mag nu wel als BlueBiz vlieger gebruik maken van de SkyPriority lanes op vliegvelden waar je amper komt! Hoera!
     
    lloydje33, Daan3 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  10. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik snap de manier van doorvoeren niet van KLM, maar dát ze het doen is zeer begrijpelijk uit bedrijfseconomisch opzicht. De kosten zijn namelijk enorm, kijkende naar het voorbeeld van Eagle (10% credit!).
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Degenen die op de manier, zoals wij dat proberen, boeken is denk ik marginaal. Het zijn toch de bedrijven die hoofdzakelijk de J tickets boeken voor een dikke prijs.
     
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk wel zeker van niet. Bij de meeste bedrijven is het echt not done om een ticket van 5000 euro te boeken, zelfs bij grote bedrijven. Ik ken een aantal gasten die bij multinationals werken, en die vliegen meestal gewoon met de goedkoopste aanbieder. Vooral als er geen rechtstreekse vluchten beschikbaar zijn.

    Sommige bedrijven hebben wel een corporate tarief waarmee ze een aanzienlijke korting krijgen als ze alles bij dezelfde maatschappij boeken.
     
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wie boekt dat dan? De J stoel is de inkomstenbron en er worden er weinig voor leuke tarieven aangeboden. Heb 2 veel vliegers in de omgeving, 1 inderdaad gebonden aan restricties, de ander volle mep J. Corporate travel komt (naar ik verwacht) niet voor BB in aanmerking, die korting hebben ze dan al. Die vaste klant doen ze dan geen pijn met wijzigingen in het programma.
     
  14. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Na deze toch wel behoorlijke domper is er ook een doekje voor het bloeden: VS gaat ook meedoen.
     
  15. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Voor zover ik kan nagaan hebben bedrijven in Nederland tot nu toe volgens de 'oude methode' credits verdiend. Hoe een en ander op de vernieuwde Blue Biz website verwoord wordt is van een ongekende wolligheid in taalgebruik - de Franse invloed zullen we maar zeggen.
    De manier van last-minute communiceren is natuurlijk schandalig, ongeacht de soms lachwekkend formuleringen.
     
    arjen05, RickFlyer, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Ludwig

    Ludwig Blue Tier

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    33
    OK, minder blue credits, maar vergeet niet, je krijgt nog altijd een huisje ;-)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  17. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dan ontvang ik ze graag van jou, want op AF/DL/CZ/MU/KQ stock en vluchten+intra-europese vluchten krijg ik toch geen huisje, maar wel Blue Credits.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2019
    arjen05, lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik heb inmiddels de volgende reactie van Bluebiz ontvangen:
     
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dank voor het opvragen! Tof dat KLM dus gedurende het spel de regels verandert (net nadat ze hard riepen dat er dubbele BB credits te verdienen waren als je voor 31 mei boekte)! You've been BonVoyed!
     
    FlyingFonz en arjen05 vinden dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Die dubbele krijg je wel. Alleen jammer dat het wsl het dubbele van een veel lager aantal is.:(
     

Deel Deze Pagina