BlueBiz

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 6 nov 2014.

  1. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Inderdaad, maar het aantal miles dat ik als Plat lid misloop op een vlucht van 6,000 mijlen en 1800 euro schommelt ook zo'n beetje rond de waarde van die 150 bluepoints.

    Nog nooit 300 points gehad voor een retourtje BC, hoe krijg je dan voor elkaar? ;)

    Het nadeel van BB is wel dat het (mij iig) nooit lukt om 2000 punten bij elkaar te sprokkelen voordat ze verlopen. Dus geef ik ze nooit uit aan ICA tickets.
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Als je een Nederlandse kvk-registratie hebt, geldt dit schema. Een retourtje business levert dus 150 credits op.
    Vaak zijn er promos voor dubbele credits in bepaalde boekingsperiodes, je vindt oude verwijzingen nog wel hier op het forum. Die werken vaak zo dat je voor boekingen gedurende een bepaalde periode (vaak de lopende maand van de aankondiging), op vluchten uitgevoerd binnen een paar maanden daarna, je dubbele credits krijgt. Promos zijn wel regionaal, dus het geldt vaak alleen voor NL of juist BE.

    Bluebiz werkt sowieso regionaal en het zou me niet verbazen als NL iets meer richting het Franse schema gaat, dus meer differentiatie in boekingsklassen, danwel inderdaad revenue-based inderdaad.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  3. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ja hebben we wel eens gedaan, altijd te weinig punten :-(. Recent wel leuke koffer met punten ' gekocht' .
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  4. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Eind november met Kenya Airways AMS-NBO-JNB retour gevlogen. Begin december retroclaim formulier bij Bluebiz ingevuld en nu al keurig 180 points pp bijgeschreven gekregen. Lijkt mij een prima score op tickets van 1500 euro (naast de 90xp en ruim 20k fb miles).
     
    Daan3, JustinCase en westi vinden dit leuk.
  5. KritischeKLMfan

    KritischeKLMfan Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dat doe ik ook. Maar het is niet zonder risico. In de voorwaarden staat expliciet:
    Op verzoek van Air France en KLM en om de geschiktheid te controleren van een ticket waarmee Blue Credits kunnen worden gespaard of van een persoon die gebruikmaakt van BlueBiz Rewards, dient de Deelnemer de volgende informatie aan te leveren:
    (i) [...];
    (ii) bewijs dat de tickets effectief zijn betaald door de Deelnemer en zijn uitgegeven op naam van een Werknemer van de Deelnemer.
    Dus mocht er ooit een controle komen dan ben je de sjaak, en kunnen ze je deelname beeindigen conform artikel 2.5 (materiële schending / misbruik). Maar voorlopig lijkt het er op dat ze wel iets beters te doen hebben.
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Logde net in op bluebiz en zag dat er na het inloggen nog het oude spaarschema staat, maar op https://www.bluebiz.com/nl/service-centre/incentive-scheme/ staat al duidelijk dat het een formule wordt van xx * ticketprijs+vervoerstoeslag, revenue-based dus. Ben erg benieuwd wat de xx gaat zijn..
     
  7. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
  8. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Verleden jaar 635 euro geharkt, beetje laat ontdekten gezellig gratis naar Dresden geweest en binnenkort naar Zurich, steeds met 2 personen.
    3 keer ICA BC met 2 personen in 2019 betekent zeker 900 bluecredits, die vliegen we wel op. BlueBiz geeft wel XP. Dus straks weer minimaal 60 xp over voor 2020.
     
  9. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Laatst bewerkt: 12 jan 2019
  10. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ja bedankt! Ik had ook geen mail gekregen maar wel gelijk aangemeld. Zouden ze selectief mails versturen?
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Laatst bewerkt: 28 jan 2019
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Hmz.. staat inderdaad in de T&C:

    The BlueBiz Promotion is applicable for AIR FRANCE and KLM bookings worldwide made in all cabins, with the exception of bookings made from the Netherlands
     
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat is dan jammer.
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Zoals ik hem lees kun je wel op airfrance.de gebruik maken van deze actie én de €10 boekingskosten omzeilen.
     
  15. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Het is het proberen natuurlijk waard als je toch een ticket boekt voor die periode, maar ik vermoed dat men hier doelt op welk land je nummer geregistreerd is.
     
  16. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Klopt het dat ik voor Europese vluchten, en AF-KLM O business class fares geen BlueBiz punten ontvang als ze zijn geticket door Delta? Had in december wat vluchten maar zag dat het een Delta ticket was.
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Daan3 vindt dit leuk.
  19. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren eindelijk een BlueBiz account aangemaakt voor de school waar ik werkzaam ben. Als ik het goed begrijp is het voordeel dat wij gratis naamwijzigingen kunnen doorvoeren en voor de rest natuurlijk punten sparen.
    Ik heb in dit forum ook iets gelezen van gratis koffers? Is dit nog steeds het geval of is dit inmiddels aangepast?
    Zijn er toevallig ook andere docenten op het forum die met hun school deelnamen aan het programma?
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    De gratis koffer is helaas afgeschaft.
    De naamswijziging geldt voor bepaalde boekingsklassen en alleen als je bij boeking je BlueBiz nummer hebt ingevuld. Kijk hier dus even goed naar als je verwacht er gebruik van te moeten maken. En bij een boeking via een 3e partij kan je volgens mij niet direct je BlueBiz nummer invoeren.
     
    lloydje33 en Roberto vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina