BlueBiz

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 6 nov 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Retro claimen kan alleen als je member was tijdens de vlucht. Gaat in jouw geval dus niet op, helaas.
     
  2. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Dat is jammer. Had alleen naar het retroclaim formulier gekeken, waar dat niet echt uit blijkt. Staat in de FAQ uiteraard wel ergens .... grumble
     
  3. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Iemand enig idee hoe je je Bluebiz nummer aan een DL boeking toevoegt? Kan helaas met de code niet bij AF/KL inloggen om het via die weg toe te voegen en in mijn Delta boeking vind ik ook nergens een optie om 'm toe te voegen.

    Lijkt erop dat de enige optie is om achteraf een retroclaim in te dienen?
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Home > My Delta > My Profile > Flight Preferences
    Daar naar Business Travel Programs scrollen, waar je het corporate rewards program kan selecteren plus je member nummer toevoegen.
     
    JDE, Thijsk en STK9 vinden dit leuk.
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Ik werd binnen 2 dagen na aanmelding op de site gebeld door KLM. Telefoontje is eigenlijk alleen ter dubbelcheck van je bedrijfsnaam en contactgegevens. Een dag na het telefoontje kreeg ik een mailtje met mijn BlueBiz nummer en de inloggegevens.
     
  6. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Kreeg vanmiddag de login gegevens, overigens zonder verder gebeld te zijn. Jammer dat ik niet meer kan retroclaimen, maar dan gaan we maar vanaf nu sparen.
     
  7. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Lang genoeg moeten wachten totdat ik mijn BlueBiz account uiteindelijk had(ongeveer 6 weken). 1 boos telefoontje en 10 minuten later ineens een bevestigingsmail in mijn inbox :)
     
  8. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Hier inmiddels een maand of 4 lid van Bluebizz. Een 16 tal vluchten gemaakt en nummer vermeld, geen enkele vlucht is tot nu toe bijgeschreven, inloggen is ook een drama, echt een zooitje. Meer mensen daar last van ?
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Wat zeggen ze als je ze belt?
     
  10. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Net een mail gestuurd :)
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Het duurt idd erg lang voordat de vluchten bijgeschreven worden. De laatste vlucht die bij mij is bijgeschreven is van 30-09, maar heb ook wel eens 3 maanden moeten wachten.
    Vwb inloggen: je kan niet tegelijkertijd ingelogd zijn als FB en Bluebiz, mss is dat het probleem.
     
  12. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    BlueBiz is inderdaad een drama. Ben nog steeds aan het wachten op het verwerken van vluchten die in Maart gedaan zijn (moet eerlijk bekennen dat ik die pas in Juni heb ingediend), een vlucht van September was al wel (half) verwerkt (als je 2 tickets koopt, wordt er maar aan 1 automatisch BlueBiz nummer toegevoegd, waardoor je de andere weer handmatig moet invoeren...).

    Heel slecht qua gebruiksvriendelijkheid en transparantie. Als je ze belt, krijg je 1000x excuses en de vraag om “te wachten, want het is heeeeeel druk...”

    Als “kers” op de taart nog een pakket binnengekregen met daarbij een aantal visitekaartjes met mn BlueBiz nummer er op. De kwaliteit hiervan is wel zo dramatisch, dat ik ze eigenlijk aan niemand durf te laten zien.
    Denk aan een 240x180pixel image, die je op je thuiskleurenprinter (met net te weinig inkt) probeert uit te printen op een A4...
     
    Ambtenaruh, Godenzoon14 en JDE vinden dit leuk.
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Hier heb ik geen last van, mijn groepsboekingen worden altijd keurig herkend, van 2 PAX tot aan 9 PAX.
     
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb daar idd ook geen last van. Als er meerdere pax op 1 boeking staan, hoef je maar 1x je BB nr in te voeren.
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Gisteren weer een hele sloot credits van de maand oktober bijgeschreven gekregen. Daarin zaten geen vluchten van eind oktober tot nu, maar echt alleen de kalendermaand oktober. Ze lijken in mijn account dus echt batches te uploaden, ongeveer een paar weken na het einde van de maand.

    In dit geval allemaal KLM-vluchten, waarbij het bluebiz-nummer tijdens de boeking is ingevoerd.
     
  16. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Kreeg net mail met:

    The last days of the year are approaching us, an excellent moment to thank you for your continuous loyalty to us and our partner airlines. And with the new year coming up, we advise you to keep a close eye on your mailbox as we will soon announce quite some exciting changes to the program, making BlueBiz more rewarding than ever.

    Klinkt eerlijk gezegt niet erg goed.
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ik kreeg hem ook, zullen wel “enhancements” zijn...
     
  18. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik hoop op beter, maar ik vrees dat het op spend wordt gebaseerd.
     
  19. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Ik hoop niet dat het 100% revenue-based gaat worden. BlueBiz is eigenlijk de enige reden dat ik zakelijk nog wel eens met KLM wil vliegen in hun intercontinentale business class, nadat FB revenue based is geworden :confused:. De 150 Bluepoints maken de misgelopen miles (deels) goed.

    Het is al gedeeltelijk revenue-based natuurlijk met de verschillende earnings voor de verschillende boekingsklassen.

    Iemand hier wel eens een upgrade aangevraagd via Bluebiz?
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Klopt, maar de 150 blue credits (soms 300 tijdens promos) voor retourtjes world business van 1550 euro zijn toch wel serieuze earnings in vergelijking met de 2 of 3 credits die je krijgt voor sommige Europese economyvluchten voor 150 euro.
     
    MVA20 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina