BlueBiz

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 6 nov 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vandaar voorzichtig: ik dacht ;)
     
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    Snap ik :D
     
    beuse242 en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen bij BlueBiz.
    1. Meerdere tickets die op hetzelfde moment zijn gekocht voor dezelfde prijs leveren verschillende hoeveelheden blue credits op (vrijwel altijd in mijn nadeel). Ik moest een mail sturen om deze situatie uit te leggen. Geen reactie.
    2. Aantal vluchten worden nooit bijgeschreven. Retro claim ingediend en hier wordt ook niks mee gedaan (Zit er al ruim 2,5 maand op te wachten). Bellen heeft geen zin omdat ze mij weer verzoeken om opnieuw een claim in te dienen. Bij sommige vluchten heeft het meer dan 6 maanden geduurd en kan ik de blue credits al niet meer claimen.
    3. Boekingscode is verplicht om in te vullen. Wanneer de tickets bij een partner maatschappij (bijv MU of CZ) zijn gekocht krijg ik een mail dat de boekingscode niet mij KLM bekend zijn en mijn claim daarom niet in behandeling genomen kan worden.

    ik vroeg me af of jullie dit ook ervaren hebben en wat jullie in zo’n situatie doen.
     
    Matthijs1311 vindt dit leuk.
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Zo erg hebben wij het nog niet meegemaakt, maar wel regelmatig vluchten die niet of deels worden gecrediteerd en retro-claims die je een paar keer moet herhalen voordat ze worden verwerkt. Daarbij heb ik wel gemerkt dat er enige coulance is als je na vergeefse poging meer dan zes maanden later alsnog een retro claim indient, omdat die de eerste keer niet is verwerkt. (Dit natuurlijk wel vermelden in een e-mail die je ze stuurt).
     
    loualex1399 vindt dit leuk.
  5. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Als ik mij niet vergis is het hele Bluebiz programma door AF-KLM uitbesteed aan een derde. Mijn ervaring met dit programma is niet onverdeeld positief. Inderdaad vaak zeer trage creditering en klungelige claimprocedures.
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Goede tip! Laat ik hier ook maar aan beginnen;)
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    De devaluatie had betrekking op het aantal punten dat je kreeg voor gemaakte vluchten. De manier (tijdstip) van invoering verdiende geen schoonheidsprijs aangezien keuze voor vluchten was ook ingegeven rekening houdend met de payback van de Bluebiz punten.

    Ik mag toch hopen dat ze de punten niet opeens minder waard gaan maken, dat zou pas echt devaluatie zijn.
     
  8. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Het BlueBiz-programma voegt eigenlijk vrij weinig toe voor bedrijven. Ik verbaas me eigenlijk überhaupt dat het nog bestaat. Anders dan Flying Blue waar je XP moet blijven verdienen is het gewoon een langzaam spaarprogramma. Voor kleine bedrijven gaat het vaak te traag, grote bedrijven boeit het niet met de huidige spaarsnelheid...
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ach, het kost niets, behalve een beetje moeite om je nummer in te vullen bij een boeking. En je krijgt de XP en miles van FB evengoed.
     
  10. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Voordat het revenue based was was het best aantrekkelijk. Nu gaat het idd best langzaam.
     
    Matthijs1311 vindt dit leuk.
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Corporate en Bluebiz leden kunnen een coronavoucher/EMD tot en met 31 maart 2021 overdragen aan een andere reiziger, binnen hetzelfde contract. Voor reizen geboekt via een travel management company moet de reisagent dit verwerken. Ik weet niet zeker of het ook met individueel gekochte tickets met Bluebiz nummer kan.

    Wat wel een mogelijkheid is, als je zelf niet van een EMD gebruik wil/kan maken, is een boeking maken op de naam van degene die op de EMD staat, Bluebiz nummer toevoegen en dan de gratis naamswijziging aanvragen. Dit laatste is uitgebreid naar alle boekingsklassen, voor tickets uitgegeven t/m 31 maart 2021.
     
  12. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt voor de tip!
     
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Wat gebeurt er eigenlijk als je een flexibel ticket boekt met Blue credits en dat vervolgens annuleert? Krijg je dan je Blue credits weer terug?
     
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb 2 weken geleden een ticket geannuleerd die met Blue credits was betaald. Na 10 dagen kreeg ik de betaalde Blue credits terug op mijn Bluebiz account, echter wel met aftrek van 10 Blue credits ivm de boekingskosten.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  15. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Kan ik ook bevestigen. Bij mij duurde het wel net iets langer, maar vermoed dat Covid-19 hier de boosdoener was.
     
  16. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Aha, helder. Ik heb mijn positioneringsvlucht met Blue Credits betaald. Kan ze maar beter opmaken voordat KLM ze verder devalueert.

    Maar het is evengoed zonde om ze kwijt te raken in geval van annulering. Dus het is fijn om te weten dat ze ook gewoon teruggestort worden in zo'n geval.
     
  17. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb, zodra je in maart (vrijwillig) vouchers kon aanvragen, mijn met bluebiz credits betaalde vlucht gecancelled en kreeg daarvoor een normaal voucher geldig tot april 2021. Vond ik eigenlijk beter dan terugstorten op BB (hetgeen ook niet werd aangeboden). Nu ben ik flexibeler.
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  18. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Zojuist geprobeerd in te loggen op de blue biz website, maar krijg de melding 'account vergrendeld'. Iemand hier ervaring mee?
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Dat heeft iemand die ik ken me ook gehad een half jaar geleden, daar was het op basis van 'afwijkende' transacties, zoals veel verschillende passagiers die je code gebruiken of retroclaims die niet helemaal snor waren. Ze hebben hem gevraagd om voor- en achternamen bij bepaalde transacties op te noemen en daarna is zijn account hersteld (telefonisch).
     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    "Wij delen u graag mee dat we de geldigheid van blue credits die eind 2020 zouden vervallen met een jaar hebben verlengd. U kunt deze uitgeven tot eind 2021. Mogelijk ziet u in uw account dat er credits gaan vervallen, maar u kunt erop vertrouwen dat dit wordt aangepast."

    Mailtje van KLM vanochtend!
     
    Sandor vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina