Het ligt eraan hoe actief ze monitoren, bij sommige vluchten worden de ‘ongewassen’ gewoon netjes naar hun rij 29 gestuurd, maar je hebt er crew bij die het gespuis gewoon laten zitrem
Zal toch zelden gebeuren. Ik heb in de laatste 10 jaar, volgens de app, 507 vluchten gemaakt met KLM/AF. Een stuk of 80 daarvan waren in Business. Ik ben volgens mij alle keren, ook pre-ipad tijd, met mijn naam aangesproken door de crew. Die zullen dan toch wel reageren als er iemand op een stoel zit waar geen naam bij staat.
Wel in de business klasse, simpelweg ook omdat er naar net genoeg catering is, maar in de ec comfort zone willen de ongewassenen ook wel eens plaats nemen.
Bij Ryanair kan dat helemaal niet meer, sterker nog, volgens mij kan dat bij geen enkele budgetairliner meer omdat is gebleken dat je met het verkopen van een specifieke zitplaats gewoon geld kunt verdienen, en daarbij ook nog steeds speedy boarding verkopen, want die groep mag wel gegarandeerd alle handbagage mee aan boord nemen. Toch fijn dat je die 'budgetreiziger' helemaal kan uitknijpen zonder dat ze het door hebben.
Ik herinner me iets dat bij Ryan op de luchthaven je boardingpas ophalen 60 euro kostte. Was dat zo en zo ja bestaat dat nog?
Was volgens mij ooit zo dat als je zelf geen geprint ticket bij je had je daar inderdaad voor moest betalen..... maar ik heb het dan over een jaar of 10 terug... nu geen idee... vlieg niet meer budget
Ik heb nog nooit budget (Ryanair/Wizz/etc.) gevlogen. Lijkt me vernederend. Goed voorbeeld is inderdaad het inchecken/boardingpass. Volgens de website van Ryanair betaal je €55,- om op de luchthaven in te checken. Wil je alleen je boardingpass uitprinten, dan kost je dat €20,-. Vernederend. https://help.ryanair.com/hc/nl/articles/360017682977-Belangrijk-informatie-voor-inchecken
Ben een keer in een Ryanair vliegtuig geweest omdat ik dat even wou bekijken, zo'n vliegtuig voor het plebs. Snel uitgestapt en stond mijn Gulfstream op me te wachten om me naar Brussel te vliegen.
Lijkt mij net zo'n vernederende ervaring als vliegen met T(okkie)ui Air... als ik uren met een doorgesnoven bouwvakker onder de tattoo's met een wit hempje wil doorbrengen ga ik wel naar de Basic-fit... ugh..
Heb niet echt een business verhaal. Maar moest ineens denken aan bagagedrop in valencia. Ik kom bij bagagedrop met vrouw en kind van 1. Behoorlijke rij bij het klootjesvolk. Ik loop met m’n fb gold naar skypriority en direct aan de beurt. Gaan er een man en vrouw naar ons roepen dat we voordringen etc, ze waren echt over een hun toeren. Na een minuutje ofzo werden ze even op hun nummer gezet door personeel dat ze moesten kalmeren en dat wij voor mochten. Toen wij klaar waren konden ze ons nog steeds niet luchten. Heerlijk! Gelukkig konden we ons verstoppen in de lounge, anders hadden ze ons vast opgezocht!
Recent in de VS 2 x met JSX gevlogen. Erg prettig. Embraer 135 of 145 vliegtuigen. 32 stoelen aan boord, geheel BC. Bij deze airline vlieg je vanuit fbo terminals, niet vanaf de grote terminal op luchthavens als LAX of Las Vegas. Je kan 25 minuten voor vertrek inchecken. Prima basic lounges met fijne stoelen en koffie. Vandaag vlogen we van Phoenix naar Las Vegas. 11 passagiers aan boord Heerlijk. Binnen 5 minuten na aankomst koffers en in Cadillac Escalade naar het hotel.
5 jaar geleden ingeschreven voor het Marriott loyalty programma, dat toen nog een andere naam had. In Dubai in een hotel van hen gezeten. Kom ik afgelopen week in Belgrado, te vroeg voor check-in, iedereen sturen ze naar de bar want nog geen kamers beschikbaar. Welkom your lordship, als trouwe klant geven we u graag een upgrade naar een kamer die wel beschikbaar is. Helemaal wappie daar...
Bij Hyatt Place Hoofddorp overkwam me ook dat mijn kamer nog niet beschikbaar was, ik kreeg een bon voor een drankje tijdens het wachten. Het wijntje werd ingeschonken en gelijktijdig kwam de receptioniste aandrentelen met mijn key card. Ideaal.
Zat net te kijken naar het loyalty program van Hyatt, die kennen geen welkomstdrankjes zag ik zo snel. Bij Accor doen ze daar niet moeilijk over, laatst nog twee wijn een thee en een ice-tea terwijl ik de enige in het gezin ben met een Accor status, Silver maar liefst
Da's niet vervelend. Meestal is het bij Accor maar 1 drankje, ongeacht met hoeveel mensen je bent, want: er is maar 1 lid in het gezelschap. IHG doet iets soortgelijk.
Meestal is het waar wat je zegt @Ozzietukker maar heb bv ook wel eens 1 bon gekregen (Novotel Toronto North York) en daar zat ik me vreselijk aan te ergeren. Geef gewoon per kamerbezetting een voucher. Verder gaven hotels er bij Accor een eigen draai aan. Bij Mercure Amsterdam West (die langs de snelweg naar Schiphol) mocht ik qua bier alleen een pilsje, en bij andere Mercures in NL gewoon het hele bier aanbod kiezen.
Er is veel verschil inderdaad bij Accor. Bij ibis styles Schiphol en ibis lubeck mocht ik alles kiezen, zelfs voor m’n medereiziger. Bij een mercure ten zuiden van Parijs kreeg ik alleen een blikje Heineken.