Bezoek Cuba

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door PieterMaurits, 21 aug 2018.

  1. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb een vraagje: ik zit momenteel te kijken naar tickets om naar Cuba te vliegen alleen ga ik deze kerst ook naar Amerika. Ik vroeg mij af of iemand toevallig weet of dit geen problemen gaat opleveren als ik bij de douane in Amerika kom? Weet namelijk niet hoe het nu allemaal zit met die regels die de VS heeft ingesteld tegen Cuba.
     
  2. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Lijkt me niet, er zijn dagelijks verschillende directe vluchten naar de USA vanuit Cuba.
     
  3. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Geen probleem. Bij mij staan de stempels zelfs op naast elkaar gelegen pagina's
     
  4. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Geen problemen inderdaad. Enige land in Latijns Amerika waar wat vragen over kunnen komen is Venezuela op dit moment.
     
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Hoi Pieter Maurits
    Het antwoord is iets genuanceerder als bovenstaanden. Ik ga in februari naar Cuba en daarna naar Miami. Voor Cuba heb je een toeristenkaart nodig die je hier in Nederland al kan regelen. Sinds Trump is er weer wat veranderd in de regels als je de USA wil bezoeken en inreisd vanuit Cuba . Er zijn voor hun (USA) 11 legitieme redenen die je toegang geven vanuit Cuba. Je moet dan als officiële reden voor je reis de categorie ‘support for the Cuban people’ aankruisen. Zorg dan wel dat je reserveringen hebt gemaakt in casas particulares (print ze ook uit en neem ze mee). Deze vraag krijg je ook als je je ticket boekt bij bijvoorbeeld AA. Vergeet ook niet je Esta te regelen, succes.
     
  6. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Dat is inderdaad een andere situatie als je een vlucht tussen de VS en Cuba hebt. Als je geen directe vlucht tussen deze 2 landen hebt, is er niks bijzonders aan de hand.
     

Deel Deze Pagina