Bestemmingsadvies oostkant VS

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Vliegende_Keep, 28 dec 2021.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb nog eCredits van Delta liggen welke ik wil gaan uitgeven.
    Nu wil ik sowieso naar NYC en Boston gaan (AMS-JFK-BOS-AMS), maar daar tussenin lijkt het me ook nog wel leuk een andere stad te bezoeken in het oosten. Ik zit momenteel zelf te denken aan Chicago of Minneapolis.
    Maar hebben jullie eventueel nog tips voor een leuke stad in deze regio? Het hoeft niet per se een heel grote stad te zijn, wat kleinere steden in de VS vind ik namelijk ook wel interessant.
     
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik vond zelf Philadelphia leuk om tussendoor te doen, als je daar bv 36 uur bent, kan je de meeste leuke dingen bekijken. Het is er levendiger dan Minneapolis heb ik zelf het idee en er is voor Amerikaanse begrippen veel historie te zien. Je kan er ook lekker eten en borrelen en alles is op loopafstand als je in Downtown overnacht.

    Je kan dat ook heel makkelijk per trein doen, in iets meer dan een uur vanuit Manhattan sta je in hartje Philadelphia. Gaat iets van 30x per dag dus daar zit altijd wel een goede tijd tussen.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2021
    MoonJ, Daeni en DirkOnTour vinden dit leuk.
  3. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Wij hebben net een lange rondreis gedaan over een groot deel van de oostkant VS. Chicago en Philadelphia zijn we (helaas) net niet geweest, want ons vertrekpunt was Atlanta en dat was net te hoog. Wij vonden Downtown St. Louis, Missouri ook heel erg leuk. Er is daar een heel mooi kunstwerk (St. Louis Gateway Arch) waar je ook in kan en bij het honkbalstadion midden in de stad zit een supergrote sportsbar waar het zeer goed toeven is.

    Om eerlijk te zijn zijn de meeste Amerikaanse downtowns vrij saai. Er wordt vooral gewerkt en er is heel weinig vertier op straat. 's Avonds hoef je er al helemaal niet te zijn. Amerikanen zitten dan vooral thuis of in een mall buiten de stad :)
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Philadelphia zou inderdaad ook kunnen ja, scheelt ook weer een TSA ergernis als je met de trein ipv vliegtuig kan :)
    Downtown wat je kan lopen of stukjes OV heeft idd ook mijn voorkeur, geen zin om een auto te huren ook.
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Thanx voor de tip, ik ga er naar kijken! :)
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Chicago is midwest, geen oost. DC is erg leuk en interessant met alle monumenten etc.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  7. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Chicago is idd midwest en niet Oost. Maar een absolute aanrader. Vriendelijker dan in NY. De stad is schoner en ruimer dan NY. Veel groen. In de zomer zwemmen, wandelen en fietsen langs Lake Michigan. Beste musea stad van het land (als niet meer is). Veel goeie koffie plekjes. Verschillende wijken buiten het echte centrum met elk een eigen verhaal. Ben er nu al voor de 6de keer. Kan er geen genoeg van krijgen.

    Washington DC is overigens ook erg leuk (met goed weer). Echter had ik dat na 3-4 dagen wel gezien terwijl bij Chicago heb je zelfs aan een week niet genoeg (als je echt veel wilt doen en zien)
     
    lloydje33, Tim82, jesse01 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Klinkt goed over Chicago, als ik dat zo lees is het wellicht beter om deze een keer los te bezoeken en niet tussen New York en Boston in als tussendoortje.
    Washington zou ik dan eventueel kunnen combineren met Philadelphia nog een andere keer.

    Iemand wel eens in New Haven of Providence geweest? Dat ligt mooi tussen New York en Boston in namelijk.

    (Ik zat al te wachten op de opmerking "Chicago is midwest", maar ik had puur een streep van boven naar onder getrokken, en dan ligt het imo toch echt aan de oostkant. Ik ken ook de historie achter de naam midwest, maar goed, andere discussie.. ;).
     
  9. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Providence kort bezocht in 2016. Vooral het gebied rond Brown gezien. Beetje schattig gebied met voldoende ’prettige’ hipheid (niet 100% knotjes).
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  10. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Philly is erg underwhelming imho. Ik zou dan eerder voor DC gaan.

    Chicago inderdaad ook absolute aanrader, vind het één van de mooiste steden van de US waar veel te doen is. Veel grote parken en downtown is erg scenic in de zomer.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Vliegende_Keep, Urbanjazz en Daeni vinden dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Jah zou voor DC gaan. perfecte verbindingen en een erg leuke stad. Vele weken geweest en gaat nooit vervelen.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Afgezien van de bezienswaardigheden vond ik DC juist erg doods. Met 10 klanten in een sportsbar zitten met ruimte voor 250 man om te lunchen downtown is niet gezellig. De stad heeft niet echt een eigen soul lijkt het; vooral gesjeesde ambtenaren en dagjes mensen.

    Wat @Urbanjazz omschrijft over Chicago ben ik wel met hem eens, maar dat is een stad waar ik een dag of 4 heen zou gaan om alles te zien. Ik ben daar eens gaan fietsen langs het meer naar de gratis zoo, zulke dingen zijn in de zomer erg leuk. Wel vond ik de mensen daar relatief onvriendelijk. Werd een paar keer afgesnauwd en boven op de Willis tower ontstond een vechtpartij tussen een ongeduldige bezoeker en een medewerker en zo nog wat dingetjes.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  13. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Vanuit Boston zelf zou je ook een daguitstapje kunnen maken naar bv Rockport, je bent er wel snel uitgekeken maar zo aan zee even lunchen en op de terugweg even in Salem kijken geeft ook een heel ander idee van de omgeving.
    Dit kan ook prima met de trein.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ja maar dat is met vele steden downtown in de VS.
    Maar als je naar georgetown gaat dan zit je midden in een hele gezellige wijk. Met veel leuke bars en restaurant en echt wel een hele gezellige vibe.
    het is ook maar net wat je zoekt. Jah DC kun je prima vermaken met alleen al de geschiedenis. Mijn bezoek aan het witte huis is nog steeds wel het hoogtepunt daar.
     
    Vliegende_Keep en Urbanjazz vinden dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Goede tips allemaal, hier kan ik wel wat mee :)
    Dat de stad wat rustiger is maakt niet zo heel veel uit aangezien ik in Boston en New York genoeg pubs aan de binnenkant zal gaan bekijken.. ;)

    Al ga ik nu wel bijna twijfelen om gewoon meteen naar Chicago te gaan, haha.
     
  16. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    ik was net (tijdens thanksgiving) in de regio met mijn moeder, en in 7 dagen 1120 Miles gereden tussen Boston en Philadelphia. De omgeving rond Boston is heel mooi. Narragansett en Mystic zijn heel schattig, en de de hele Connecticut kust is mooi qua natuur. In New Haven er is niet te veel te zien, maar Yale en de British Gallery zijn leuk. Wat ik ook mooi vond is upstate New York. Croton, Poughkeepsie, New Paltz, Hudson. Er is niet heel sightseeing te doen, maar deze zijn heel schattige steden en de natuur is prachtig. Zoals de andere zeiden, Philly is een beetje meeh, maar als je in de buurt ben ik zou het bekijken. Met zeker een stop in Princeton!! We hebben een nacht in Belmar geslapen, het is in New Jersey, een slapende beach town.

    veel plezier!
     
    BartF vindt dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Dank voor de suggesties! Ziet er leuk uit op Google images iig :)
     
  18. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Schoot me ineens te binnen dat als je in die regio bent Atlantic City wel bijzonder is. Daar een nachtje of maximaal 2 doorbrengen is ook leuk mits het weer goed is.
     
    Vliegende_Keep en jphorn vinden dit leuk.
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Waarschijnlijk gaat het Washington worden. Ik zou daar dan met 9/11 zijn, is dat een "aanrader" qua datum of juist totaal niet handig vanwege veel dingen die gesloten zijn o.i.d.?
     

Deel Deze Pagina