Bestemmingsadvies Azie

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Javadest, 9 apr 2023.

  1. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Door samenloop van omstandigheden bevind ik me in de (luxe) positie dat ik in mei richting Azië ga en ik nog een dag of 4-7 over heb om vrij te besteden.
    Ik vroeg me af wat jullie ervaring zijn met een korte solo (city)trip in bijvoorbeeld Vietnam / Thailand / Indonesie / India of welk ander land in de buurt dan ook.

    Ik ben nog nooit in dat deel van de wereld op geweest, dus het lijkt me leuk om nog één of twee bestemmingen / landen te bezoeken in de regio voordat ik naar huis kom. Ook juist met het oog op of de regio als bestemming me aanspreekt.

    Mijn vertrek is vanuit Japan en ik wil vanaf de nog te bepalen bestemming terug vliegen naar Amsterdam (of Brussel/Dus etc). Het belangrijkste vind ik lekker eten en een goede bereikbaarheid van stad naar vliegveld aangezien ik er dus niet heel tijd te besteden heb.
     
  2. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Vietnam - is Hanoi en Ha Long Bay wel een aanrader. in Thailand zou ik naar het noorden gaan, erg mooie natuur.
     
  3. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    Aangezien je al in Japan bent, zou ik daar blijven en je tijd optimaal benutten. Enkele aanraders zijn om Mount Fuji, Himeji, Kioto en Hiroshima.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Thailand is in mei iig behoorlijk warm, niet heel erg lekker om dan door Bangkok te lopen is mijn ervaring. Neem dat mee in je overweging als je over Thailand nadenkt.

    Regio Hanoi is idd een goede, dat kan je dan combineren met Halong Bay of Ninh Binh/Tam Coc.
    Voor lekker eten zit je sowieso wel goed in Vietnam. En een half uurtje met de taxi van vliegveld naar centrum.
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik ben 2 dagen in Hanoi geweest + 1,5 dag Halong Bay, dat was achteraf te kort, ik had graag ook nog het noorden van Hanoi verkend.

    Voor Thailand kan ik vooral de omgeving van Chang Rai aanbevelen, genoeg te zien en te beleven voor een dag of 5.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  6. Mark12

    Mark12 Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Hongkong is ook een goede optie voor een paar dagen. Genoeg te zien en veel lekker eten. Handiger openbaar vervoer dan daar ga je ook niet vinden. Ook mooi te combineren met een dag in Macau bijv. via boot of bus, geen visum nodig.

    Omdat je toch al in de regio bent kun je ook bijv Shanghai bezoeken voor max een paar dagen met een transit visum, waardoor je geen toeristenvisum nodig hebt.
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Heel veel mogelijkheden!

    Qua tijd denk ik bijna dat je met een stedentrip het beste uitkomt. Hierboven zijn al mooie suggesties genoemd.

    Zou Kuala Lumpur ook nog kunnen toevoegen. Betaalbare hotels, prima OV en het nodige te doen. Qua eten is dit ook top! De stad is redelijk makkelijk navigeren. Het ligt op 45 minuten vliegen naar Singapore dus dat zou je kunnen combineren.

    Tot slot kun je vanuit Kuala Lumpur relatief eenvoudig naar Melaka.
     
  8. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    En naar Langkawi met mischien wel de beste hotels denkbaar..
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Taiwan, heeft meer te bieden dan je zo denkt. Eten is heerlijk, Taipei is leuk en de rest van het land goed met de trein te doen. Mooie natuur ook.
     
    beuse242, Urbanjazz, TimH en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Of auto huren, rondje eiland rijden, avondje Sun Moon Lake. Meer dan genoeg te zien en beleven.
     
    Urbanjazz en Daan3 vinden dit leuk.
  11. laapsaap

    laapsaap Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Singapore, Asia 101 for beginners. Goed eten en ov.
     
  12. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor de tips allen! Zal binnenkort laten weten wat het geworden is!
     
    beuse242, Daan3, noppie en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina